Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ & ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

Κωδικός : MED2135

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ & ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

MED2135  -  Α. Χ. Λάζαρης, Καθηγητής Παθολογικής Ανατομικής - Κ. Καλαχάνης, Δρ Φιλοσοφίας - Μ. Γιάνναρη, M.Ed.

Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΣΤΑΝΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΡΙΧΑΡΝΤ ΒΑΓΚΝΕΡ

Περιγραφή

Ο θρύλος του Τριστάνου και της Ιζόλδης έχει συγκινήσει πολλές γενιές ανθρώπων. Aυτός ο ύμνος στον απόλυτο έρωτα, ενέπνευσε λογοτέχνες, ζωγράφους και την ομώνυμη όπερα του Ρίχαρντ Βάγκνερ (1857-9).

Στην αρχή της Γ' πράξης της όπερας, βρισκόμαστε στον πύργο Κάρεολ της Βρετάνης, της πατρίδας του Τριστάνου. Ο ακόλουθος του Τριστάνου, Κούρβεναλ φυγάδευσε τον βαριά λαβωμένο Τριστάνο και τον έχει μεταφέρει στο κάστρο του στην Βρετάνη. Ο Τριστάνος είναι σε κώμα, ετοιμοθάνατος, και δεν έχει δείξει κανένα σημείο ζωής από τότε που τραυματίστηκε. Επειδή η πληγή του δεν κλείνει, ο Κούρβεναλ έχει ειδοποιήσει την Ιζόλδη να έρθει, προκειμένου να τον γιατρέψει, καθώς η ίδια γνωρίζει από ιαματικά βότανα. Ο Κούρβεναλ είναι μέρα νύχτα στο προσκέφαλο του Τριστάνου, ενώ έξω ένας μικρός τσοπάνος κρατάει βάρδια για να ανακοινώσει τον ερχομό της Ιζόλδης.

Το πρελούδιο στην Γ' πράξη αναδεικνύει την ψυχική κατάσταση του Τριστάνου που θα τον οδηγήσει σε παραλήρημα. Το πρελούδιο ακούμε σε ηχογράφηση του 1960 με την ορχήστρα "Symphony of the Air" και μαέστρο τον Λέοπολντ Στοκόφσκι.

Ροχέλιο ντε Εγοσκίθα: Τριστάνος και Ιζόλδη (1912).

Ερώτηση 1 / 1 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Προς το τέλος του πρελούδιου, το σόλο ποιου ξύλινου πνευστού οργάνου της ορχήστρας μάς μεταφέρει τη μοναξιά του Τριστάνου και την πρόδρομη παραληρηματική του διάθεση;