ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ & ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
Α. Χ. Λάζαρης, Καθηγητής Παθολογικής Ανατομικής - Κ. Καλαχάνης, Δρ Φιλοσοφίας - Μ. Γιάνναρη, M.Ed.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ MED2135
Στη σύγχρονη πραγματικότητα της τεχνολογικής παντοδυναμίας, προβάλλει επιτακτικότερη από ποτέ η ανάγκη καλλιέργειας του ανθρωπιστικού πνεύματος στους/στις φοιτ-ητές /- ήτριες των Επιστημών Υγείας με παροχή ανάλογων ερεθισμάτων σε όσ-ους/-ες είναι δεκτικ-οί/-ές σε αυτά. Η παροχή κατάλληλων ερεθισμάτων ανθρωπιστικής παιδείας έχει επιχειρηθεί με επιτυχία στα προγράμματα σπουδών αρκετών ιατρικών σχολών της αλλοδαπής και στοχεύει στον γόνιμο προβληματισμό των εκπαιδευομένων, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης, στην προαγωγή της ενσυναίσθησης τόσο μεταξύ τους όσο και μεταξύ των μελλοντικών ιατρών και των ασθενών τους, καθώς και στη διαμόρφωση της ολιστικής αντίληψης για τον κάθε μελλοντικό ασθενή τους και τη νόσο του. Οι παραδόσεις και οι εκτός Σχολής δράσεις στο πλαίσιο του μαθήματος θα στρέφονται γύρω από την αξία της ζωής, τη νόσο, την ιδιότητα του γιατρού, τη σχέση γιατρού – ασθενούς και τον θάνατο, αντλώντας σχετικά ερεθίσματα από τους τομείς της Φιλοσοφίας, της Θεολογίας, της Κοινωνιολογίας, των Γραμμάτων και των Τεχνών.
Μετά το εισαγωγικό μάθημα και πριν από κάθε επόμενο μάθημα, θα τίθενται στη διάθεση των παρακολουθούντων, μέσω του παρόντος χαρτοφυλακίου, συνήθως σύντομα ερεθίσματα για σκέψη και προβληματισμό, έτσι ώστε, κατά τη διάρκεια κάθε μαθήματος, μετά από βραχεία παρουσίαση της εκάστοτε θεματολογίας, να επιτυγχάνεται αλληλεπίδραση μεταξύ των φοιτητ-ών/-τριών και του καθηγητή, με στόχο μια γόνιμη, ελεύθερη συζήτηση. Τα ερεθίσματα και τα θέματα των επί μέρους μαθημάτων μπορούν να ανανεώνονται κάθε εξάμηνο και να προέρχονται από την αρχαία και νεότερη φιλοσοφία, την ηθική, τη θέση του γιατρού στο σύγχρονο κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο, την ποίηση, την πεζογραφία, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τις εικαστικές τέχνες, τη φωτογραφία και τη μουσική. Σκοπό του μαθήματος δεν αποτελεί η θεωρητική κατάρτιση για τα επί μέρους πεδία των ανθρωπιστικών επιστημών, των Γραμμάτων και των Τεχνών, αλλά η προσωπική βιωματική επαφή και γνωριμία των φοιτη-τών/-τριών με τα αντίστοιχα ερεθίσματα καλλιέργειας και η ενεργός συμμετοχή τους τόσο στην παρακολούθηση όσο και στη διαμόρφωση των μαθημάτων και των δράσεων (βλ. "Συνδέσμους", "Έγγραφα" και όλα τα άλλα "Ενεργά εργαλεία" του παρόντος χαρτοφυλακίου).
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (βλ. και "Περίγραμμα")
-Δεκατρία δίωρα διαδραστικά μαθήματα (Δευτέρες ή Τετάρτες, με ώρα έναρξης 3.00 μ.μ.) ή εκτός Σχολής δράσεις (λ.χ. θεάματα, μουσικές σκηνές, εικαστικές εκθέσεις, ημερίδες ή βιωματικά εργαστήρια με ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων)
-Χειμερινό εξάμηνο 1ο,3ο,5ο,7ο,9ο,11ο
-Θερμή παράκληση για συνολικά τουλάχιστον επτά διά ζώσης παρουσίες σε μαθήματα του χειμερινού εξαμήνου ή / και σε δράσεις καθόλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους
-Βαθμολόγηση μετά το πέρας των μαθημάτων κάθε χειμερινού εξαμήνου
είτε με υποβολή απαντήσεων σε πέντε ασκήσεις της επιλογής των εξεταζομένων από την τράπεζα θεμάτων-"Ασκήσεις" στα "Ενεργά εργαλεία" του χαρτοφυλακίου του μαθήματος
είτε με προφορική παρουσίαση αρχείου βραχείας εργασίας έως 10 διαφανειών ppt
είτε με αποστολή περίπου 1000 λέξεων γραπτής εργασίας.
Οι εργασίες θα είναι σχετικές με κάποια ελεύθερα επιλεγμένη από τον/την κάθε φοιτ-ητή/-ήτρια, πτυχή της θεματολογίας που είτε καλύφθηκε σε κάποι-ο/-α από τα μαθήματα ή τις δράσεις μας είτε έχει αναρτηθεί σε κάποιο από τα "Ενεργά εργαλεία" του παρόντος χαρτοφυλακίου π.χ. "Ιστολόγιο","Ασκήσεις" (όχι απαραίτητα βάσει των τεθέντων ερωτημάτων στις τελευταίες).
Καθώς πέρα από τη στενή λειτουργία του ως "μάθημα", το εγχείρημά μας αποσκοπεί στη διαρκή επικοινωνία και δραστήρια αλληλεπίδραση όλων των εγγεγραμμένων στο παρόν χαρτοφυλάκιο με συνδημιουργία νέων ερεθισμάτων, θα είναι χαρά μας να ε γ γ ρ α - φ ε ί τ ε και να π α ρ α μ ε ί ν ε τ ε ενεργοί εγγεγραμμέν-οι/-ες στο χαρτοφυλάκιο του μαθήματός μας, προσλαμβάνοντας τα παρεχόμενα ανθρωπιστικά ερεθίσματα, προτείνοντας νέα, προσωπικά σας ερεθίσματα και διαδραστικά χειριζόμεν-οι/-ες όλα τα "Ενεργά εργαλεία" του, ά σ χ ε τ α με το αν σκοπεύετε το χειμερινό εξάμηνο να κάνετε δήλωση του μαθήματος στην εφαρμογή Μy-studies και να εξεταστείτε σε αυτό.
Λιγότερα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ MED2135
Στη σύγχρονη πραγματικότητα της τεχνολογικής παντοδυναμίας, προβάλλει επιτακτικότερη από ποτέ η ανάγκη καλλιέργειας του ανθρωπιστικού πνεύματος στους/στις φοιτ-ητές /- ήτριες των Επιστημών Υγείας με παροχή ανάλογων ερεθισμάτων σε όσ-ους/-ες είναι δεκτικ-οί/-ές σε αυτά. Η παροχή κατάλληλων ερεθισμάτων ανθρωπιστικής παιδείας έχει επιχειρηθεί με επιτυχία στα προγράμματα σπουδών αρκετών ιατρικών σχολών της αλλοδαπής και στοχεύει στον γόνιμο προβληματισμό των εκπαιδευομένων, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης, στην προαγωγή της ενσυναίσθησης τόσο μεταξύ τους όσο και μεταξύ των μελλοντικών ιατρών και των ασθενών τους, καθώς και στη διαμόρφωση της ολιστικής αντίληψης για τον κάθε μελλοντικό ασθενή τους και τη νόσο του. Οι παραδόσεις και οι εκτός Σχολής δράσεις στο πλαίσιο του μαθήματος θα στρέφονται γύρω από την αξία της ζωής, τη νόσο, την ιδιότητα του γιατρού, τη σχέση γιατρού – ασθενούς και τον θάνατο, αντλώντας σχετικά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ MED2135
Στη σύγχρονη πραγματικότητα της τεχνολογικής παντοδυναμίας, προβάλλει επιτακτικότερη από ποτέ η ανάγκη καλλιέργειας του ανθρωπιστικού πνεύματος στους/στις φοιτ-ητές /- ήτριες των Επιστημών Υγείας με παροχή ανάλογων ερεθισμάτων σε όσ-ους/-ες είναι δεκτικ-οί/-ές σε αυτά. Η παροχή κατάλληλων ερεθισμάτων ανθρωπιστικής παιδείας έχει επιχειρηθεί με επιτυχία στα προγράμματα σπουδών αρκετών ιατρικών σχολών της αλλοδαπής και στοχεύει στον γόνιμο προβληματισμό των εκπαιδευομένων, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης, στην προαγωγή της ενσυναίσθησης τόσο μεταξύ τους όσο και μεταξύ των μελλοντικών ιατρών και των ασθενών τους, καθώς και στη διαμόρφωση της ολιστικής αντίληψης για τον κάθε μελλοντικό ασθενή τους και τη νόσο του. Οι παραδόσεις και οι εκτός Σχολής δράσεις στο πλαίσιο του μαθήματος θα στρέφονται γύρω από την αξία της ζωής, τη νόσο, την ιδιότητα του γιατρού, τη σχέση γιατρού – ασθενούς και τον θάνατο, αντλώντας σχετικά
Περίγραμμα
Περισσότερα
Kαθώς ο χαρακτήρας του εν λόγω κατ'επιλογήν υποχρεωτικού μαθήματος φιλοδοξεί να είναι κατεξοχήν διαδραστικός, με την ανακοίνωση των δράσεων καθόλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους και του εκπαιδευτικού προγράμματος κάθε νέου χειμερινού εξαμήνου, οι ενδιαφερόμεν-οι/-ες θα μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να αξιολογούν τα θέματα των δράσεων και των μαθημάτων με το σχετικό προπαρασκευαστικό υλικό του καθενός, από τα «Έγγραφα» του ηλεκτρονικού χαρτοφυλακίου και να δηλώνουν το ενδιαφέρον και την πρόθεση συμμετοχής τους -αν όχι σε όλα- σε 7 δράσεις ή μαθήματα, εγγραφόμεν-οι/-ες εγκαίρως στις αντίστοιχες Ομάδες Χρηστών και καταχωρώντας έτσι τις προγραμματιζόμενες διά ζώσης παρουσίες τους στις δράσεις / στα μαθήματα που επιλέγουν. Είναι ευκταίο, αν όχι αναγκαίο, οι εκπαδευόμεν-οι/-ες να αποστέλλουν έγκαιρα πιθανές προτάσεις τους για τις δράσεις μας και τον καλύτερο τρόπο διεξαγωγής του κάθε μαθήματος που θα παρακολουθήσουν, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του υπεύθυνου του μαθήματος Καθ. Α. Χ. Λάζαρη ( alazaris@med.uoa.gr ).
Kαθώς ο χαρακτήρας του εν λόγω κατ'επιλογήν υποχρεωτικού μαθήματος φιλοδοξεί να είναι κατεξοχήν διαδραστικός, με την ανακοίνωση των δράσεων καθόλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους και του εκπαιδευτικού προγράμματος κάθε νέου χειμερινού εξαμήνου, οι ενδιαφερόμεν-οι/-ες θα μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να αξιολογούν τα θέματα των δράσεων και των μαθημάτων με το σχετικό προπαρασκευαστικό υλικό του καθενός, από τα «Έγγραφα» του ηλεκτρονικού χαρτοφυλακίου και να δηλώνουν το ενδιαφέρον και την πρόθεση συμμετοχής τους -αν όχι σε όλα- σε 7 δράσεις ή μαθήματα, εγγραφόμεν-οι/-ες εγκαίρως στις αντίστοιχες Ομάδες Χρηστών και καταχωρώντας έτσι τις προγραμματιζόμενες διά ζώσης παρουσίες τους στις δράσεις / στα μαθήματα που επιλέγουν. Είναι ευκταίο, αν όχι αναγκαίο, οι εκπαδευόμεν-οι/-ες να αποστέλλουν έγκαιρα πιθανές προτάσεις τους για τις δράσεις μας και τον καλύτερο τρόπο διεξαγωγής του κάθε μαθήματος που θα παρακολουθήσουν, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του υπεύθυνου του μαθήματος Καθ. Α. Χ. Λάζαρη ( alazaris@med.uoa.gr ).