Analysing Foreign Language Classroom Discourse
Σοφία Παπαευθυμίου-Λύτρα
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Σοφία Παπαευθυμίου-Λύτρα
Τίτλος μαθήματος: Ανάλυση της Επικοινωνίας στη Ξενόγλωσση Τάξη
Εξάμηνο: 7ο
Τομέας: Γλώσσας και Γλωσσολογίας
Α. Γενική περιγραφή:
Στο μάθημα αυτό θα ασχοληθούμε με την επικοινωνία στην ξενόγλωσση τάξη και θα αναλύσουμε τα γλωσσικά, παραγλωσσικά, κειμενικά, πραγματολογικά, διαπολιτισμικά και λοιπά στοιχεία, που η παρουσία τους, όπως η έρευνα δείχνει, συμβάλει θετικά στην εκμάθηση, ανάπτυξη και χρήση των ξένων γλωσσών σε περιβάλλον τάξης. Ειδικότερα, θα εξεταστεί α) ο λόγος του/της δάσκαλου/ας της ξένης γλώσσας (teacher talk) αναφορικά με τις λειτουργίες που καλείται να επιτελέσει στην ξενόγλωσση τάξη σε σχέση με την μαθησιακή/διδακτική προσέγγιση που έχει υιοθετήσει στην τάξη, και β) ο λόγος του/της μαθητή/τριας της ξένης γλώσσας (learner talk) στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν -προφορικά ή γραπτά - με το/την δάσκαλό/α τους και τους συμμαθητές/τριές τους με στόχο να μάθουν να επικοινωνούν στη ξένη γλώσσα για να πραγματώνουν δραστηριότητες και συνθετικές εργασίες, να επιλύουν γνωστικά ή γλωσσικά προβλήματα ή να ξεπερνούν δυσκολίες που οφείλονται στην γλωσσική ή/και επικοινωνιακή τους ανεπάρκεια.
ΛιγότεραΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Σοφία Παπαευθυμίου-Λύτρα
Τίτλος μαθήματος: Ανάλυση της Επικοινωνίας στη Ξενόγλωσση Τάξη
Εξάμηνο: 7ο
Τομέας: Γλώσσας και Γλωσσολογίας
Α. Γενική περιγραφή:
Στο μάθημα αυτό θα ασχοληθούμε με την επικοινωνία στην ξενόγλωσση τάξη και θα αναλύσουμε τα γλωσσικά, παραγλωσσικά, κειμενικά, πραγματολογικά, διαπολιτισμικά και λοιπά στοιχεία, που η παρουσία τους, όπως η έρευνα δείχνει, συμβάλει θετικά στην εκμάθηση, ανάπτυξη και χρήση των ξένων γλωσσών σε περιβάλλον τάξης. Ειδικότερα, θα εξεταστεί α) ο λόγος του/της δάσκαλου/ας της ξένης γλώσσας (teacher talk) αναφορικά με τις λειτουργίες που καλείται να επιτελέσει στην ξενόγλωσση τάξη σε σχέση με την μαθησιακή/διδακτική προσέγγιση που έχει υιοθετήσει στην τάξη, και β) ο λόγος του/της μαθητή/τριας της ξένης γλώσσας (learner talk) στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν -προφορικά ή γραπτά - με το/την δάσκαλό/α τους και τους συμμαθητές/τριές τους με στόχο να μάθουν να επικοινωνούν στη ξένη γ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Σοφία Παπαευθυμίου-Λύτρα
Τίτλος μαθήματος: Ανάλυση της Επικοινωνίας στη Ξενόγλωσση Τάξη
Εξάμηνο: 7ο
Τομέας: Γλώσσας και Γλωσσολογίας
Α. Γενική περιγραφή:
Στο μάθημα αυτό θα ασχοληθούμε με την επικοινωνία στην ξενόγλωσση τάξη και θα αναλύσουμε τα γλωσσικά, παραγλωσσικά, κειμενικά, πραγματολογικά, διαπολιτισμικά και λοιπά στοιχεία, που η παρουσία τους, όπως η έρευνα δείχνει, συμβάλει θετικά στην εκμάθηση, ανάπτυξη και χρήση των ξένων γλωσσών σε περιβάλλον τάξης. Ειδικότερα, θα εξεταστεί α) ο λόγος του/της δάσκαλου/ας της ξένης γλώσσας (teacher talk) αναφορικά με τις λειτουργίες που καλείται να επιτελέσει στην ξενόγλωσση τάξη σε σχέση με την μαθησιακή/διδακτική προσέγγιση που έχει υιοθετήσει στην τάξη, και β) ο λόγος του/της μαθητή/τριας της ξένης γλώσσας (learner talk) στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν -προφορικά ή γραπτά - με το/την δάσκαλό/α τους και τους συμμαθητές/τριές τους με στόχο να μάθουν να επικοινωνούν στη ξένη γ
Περίγραμμα
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Β. Συμπληρωματικές πληροφορίες
Το μάθημα έχει σεμιναριακό χαρακτήρα,
προσφέρει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί διάλογος στην τάξη και να γίνουν
πρακτικές ασκήσεις. Γίνεται χρήση
βιντεοσκοπημένων και ηχογραφημένων
μαθημάτων, ενώ ενθαρρύνεται η ενασχόληση των φοιτητών/τριών με
εποπτευόμενες εργασίες στα πλαίσια της αυτόνομης και συνεργατικής μάθησης. Η διδακτέα ύλη
περιλαμβάνει ένα κύριο θεωρητικό σύγγραμμα, φυλλάδια με εκπαιδευτικό υλικό για
πρακτικές ασκήσεις και κατάλογο με προτεινόμενη έντυπη βιβλιογραφία δίνοντας
έτσι την ευκαρία στους φοιτητές/τριες να εργαστούν στην βιβλιοθήκη. Η αξιολόγηση των
φοιτητών/τριών βασίζεται α) στις
πρακτικές ασκήσεις στην τάξη, β) στην συγγραφή μιας εργασίας επικεντρωμένης σε
δεδομένα συλλεγέντα από τους/τις ίδιους/ίδιες -- οπότε μπορούν να συνεργαστούν
δύο ή τρεις φοιτητές/τριες μαζί ? και β)
στην τελική γραπτή εξέταση όπου οι
φοιτητές/τριες καλούνται να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις. Τέλος, προβλέπεται
αξιολόγηση του μαθήματος με τη συμπλήρωση ειδικού ερωτηματολογίου από τους/τις
φοιτητές/τριες ανωνύμως.
Β. Συμπληρωματικές πληροφορίες
Το μάθημα έχει σεμιναριακό χαρακτήρα, προσφέρει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί διάλογος στην τάξη και να γίνουν πρακτικές ασκήσεις. Γίνεται χρήση βιντεοσκοπημένων και ηχογραφημένων μαθημάτων, ενώ ενθαρρύνεται η ενασχόληση των φοιτητών/τριών με εποπτευόμενες εργασίες στα πλαίσια της αυτόνομης και συνεργατικής μάθησης. Η διδακτέα ύλη περιλαμβάνει ένα κύριο θεωρητικό σύγγραμμα, φυλλάδια με εκπαιδευτικό υλικό για πρακτικές ασκήσεις και κατάλογο με προτεινόμενη έντυπη βιβλιογραφία δίνοντας έτσι την ευκαρία στους φοιτητές/τριες να εργαστούν στην βιβλιοθήκη. Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών βασίζεται α) στις πρακτικές ασκήσεις στην τάξη, β) στην συγγραφή μιας εργασίας επικεντρωμένης σε δεδομένα συλλεγέντα από τους/τις ίδιους/ίδιες -- οπότε μπορούν να συνεργαστούν δύο ή τρεις φοιτητές/τριες μαζί ? και β) στην τελική γραπτή εξέταση όπου οι φοιτητές/τριες καλούνται να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις. Τέλος, προβλέπεται αξιολόγηση του μαθήματος με τη συμπλήρωση ειδικού ερωτηματολογίου από τους/τις φοιτητές/τριες ανωνύμως.