Μαρτιρός Σεργκέγεβιτς Σαριάν: Άνθη του Μάη (1947)
Ο Μαρτιρός Σεργκέγεβιτς Σαριάν (1880-1972) ήταν από τους κύριους εκπροσώπους της αρμενικής ρεαλιστικής ζωγραφικής τέχνης κατά τη σοβιετική περίοδο.
Συμεών Σαββίδης: Σπουδή χρωμάτων (1910). Λάδι σε μουσαμά. Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας.
Ο Συμεών Σαββίδης (Τοκάτη Μικράς Ασίας, 1859 – Αθήνα, 1927) ήταν Έλληνας ζωγράφος, από τους κυριότερους εκπροσώπους της λεγόμενης «Σχολής του Μονάχου». Είχε ασχοληθεί εντατικά με τη σχέση φωτός-χρώματος με ιμπρ
Το συγκλονιστικό τραγούδι του Κ. Βάρναλη σε εκτέλεση Νίκου Ξυλούρη (για το βίντεο κάντε κλικ στο κείμενο)
Γιατί τελικά "θεριά οι ανθρώποι δεν μπορούν το φως να το σηκώσουν"
Η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου καθιερώνει στην Ελλάδα την 23η Απριλίου ως Ημέρα Βιβλίου, όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς από την UNESCO.
Στο πλαίσιο αυτό διοργανώνει πολλές εκδηλώσεις με τη φιλοδοξία η διοργάνωση να επεκτείνεται σε όσες περισσότερες πόλεις της Ελλάδας είναι δυνατόν.
Σε δημόσιες και δημοτικές βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία και εκδοτικούς οίκους διοργανώνονται μία ή περισσότερες εκδηλώσεις βιβλίου με πολλούς αγαπημένους πεζογράφους, ποιητές, μεταφραστές, επιμελητές και εκδότες οι οποίοι υποδέχ
Αναμένοντας τη Μεγάλη Πέμπτη, δύο ρήσεις του Πιλάτου από το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο, σε ισάριθμους ρεαλιστικούς ζωγραφικούς πίνακες του προπερασμένου αιώνα:
« Τι έστιν αλήθεια; » του Νικολάι Γκε (1890)
Ο κυβερνήτης που ζει για να διαχειρίζεται και να διαιωνίζει την εξουσία του, αναρωτιέται, μάλλον με αδιάφορο ψευτο-σκεπτικισμό, τι είναι αλήθεια, ενώ τη βλέπει μπροστά του με τα ίδια του τα μάτια. "Η αλήθεια δεν είναι μια απλή εμπειρική διαπίστωση που αντιστοιχεί στην πραγματικότητα, αλλά προϋποθέτ
Η Ελληνική Εταιρεία Εξωνοσοκομειακής Επείγουσας Ιατρικής (ΕΕΕΕΙ) και οι SOS ΙΑΤΡΟΙ διοργανώνουν ένα κύκλο διαδικτυακών σεμιναρίων με θέμα «Ιατρική και Λογοτεχνία» με Ομιλήτρια την κα Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου (Συγγραφέας, Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Παν. Θεσσαλονίκης) και σχολιαστή τον κο Γιώργο Θεοχάρη (Παθολόγος και Πρόεδρος των SOS ΙΑΤΡΩΝ).
Ένας κύκλος σεμιναρίων βασισμένος σε λογοτεχνικά έργα, τα οποία έχουν γραφεί από ιατρούς λογοτέχνες, στηρίζονται στις εμπει
1. “April In Paris” By Ella Fitzgerald And Louis Armstrong
https://www.youtube.com/watch?v=v7VLDheurRs
2. April Fool” By Patti Smith
https://www.youtube.com/watch?v=BcR3I3Qk1XU
3.April Skies” By The Jesus And Mary Chain
https://www.youtube.com/watch?v=OPPP3BXurHk
4.“April” By Deep Purple
https://www.youtube.com/watch?v=toonXjN2wTM
5. Frank Sinatra "I'll Remember April"https://www.youtube.com/watch?v=pepYluyez4k
Η Ιατρική και η Τέχνη ακολουθούν μία κοινή πορεία εδώ και πολλούς αιώνες, με τη μία να αντλεί έμπνευση από την άλλη. Μπορεί η σχέση τους να μείνει ανεπηρέαστη από την πανταχού -πλέον- παρούσα Τεχνητή Νοημοσύνη; Μάλλον, όχι.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιείται πλέον εκτενώς στην επεξεργασία και την ανάλυση εικόνων, συμπεριλαμβανομένων των εικόνων ιατροβιολογικού ενδιαφέροντος, και στην παραγωγή έργων τέχνης που κάλλιστα θα μπορούσαν να είχαν δημιουργηθεί από μεγάλους ζωγράφους.
Σε μια προσπάθεια να
Ο χαρακτήρας ενός έθνους είναι σύμφυτος με τη φύση στην οποία αυτό αναπτύσσεται, οπότε η μουσική ακολουθεί και τα δύο.
Τζον Έβερετ Μίλεϊ: Φύσηξε φύσηξε, χειμωνιάτικο αγιάζι (1892).
Η Συμφωνία αρ. 1 σε μι ελάσσονα, έργο 39, είναι μια σύνθεση τεσσάρων κινήσεων-μερών για ορχήστρα, γραμμένη από το 1898 έως το 1899 και αναθεωρημένη το 1900 από τον Φινλανδό «εθνικό» συνθέτη Γιαν Σιμπέλιους (1865-1957). Η Πρώτη Συμφωνία του Σιμπέλιους παραμένει δημοφιλής από την πρώτη της παρουσίαση. Είναι ο υπέροχος
Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων εκτός Σχολής δράσεων του μαθήματός μας, την Πέμπτη 21.3. 2024, Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, παρακολουθήσαμε την ειδική μουσική εκδήλωση, στην κεντρική αίθουσα του ΕΚΠΑ στα Προπύλαια, με απαγγελία ποιημάτων του Οδυσσέα Ελύτη, υπό τη συνοδεία κλασικών μελωδιών που αγαπούσε ο ποιητής, ερμηνευμένων στο πιάνο από την διεθνώς καταξιωμένη σολίστ Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου. Προσωπικά ξεχώρισα την ερμηνεία της σε απόσπασμα σουίτας του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, οπότε, παρεμπιπτόντως,
Δημοφιλείς αναρτήσεις
Ιστορικό αναρτήσεων
- 2024 (25)
- Μάιος (2)
- Απρίλιος (5)
- Μάρτιος (11)
- Όταν η Ιατρική και η Τέχνη συναντούν την Τεχνητή Νοημοσύνη
- Ο ΠΑΓΕΡΟΣ ΑΝΕΜΟΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΕΜΦΥΣΕΙ ΑΙΣΘΗΜΑ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΥ - Η ΠΡΩΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝ ΣΙΜΠΕΛΙΟΥΣ
- ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ
- Με αφορμή την άνοιξη και την ημέρα ποίησης
- Η επίδραση της κλασικής μουσικής στην εγκεφαλική συνδεσιμότητα στους αφασικούς ασθενείς μετά από εγκεφαλικό: Μια πιλοτική μελέτη.
- ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ 4 ΑΛΦΑ: ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ, ΤΟΥ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥ, ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΟΙΧΤΟΥ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ 4 ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ 2 ΠΙΝΑΚΕΣ
- ΨΗΓΜΑΤΑ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ. ΣΑΣ ΛΕΝΕ ΚΑΤΙ;
- Ανθισμένες αμυγδαλιές από τον χώρο της Αρχαίας Αγοράς
- Ύμνος δοξαστικός για τις γυναίκες π’ αγαπούμε
- 3 γελοία παραδείγματα ... για ένα σοβαρό θέμα
- ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΣ "ΠΗΓΕ ΘΕΑΤΡΟ"
- Φεβρουάριος (3)
- Ιανουάριος (4)
- 2023 (30)
- Δεκέμβριος (10)
- ΑΙΣΘΗΜΑ ΕΥΕΞΙΑΣ ΟΛΟ ΤΟ 2024!
- "αὐτὰρ ὁ τοῖσιν ἀφείλετο νόστιμον ἦμαρ." "κι αυτός τη μέρα τους αρνήστηκε του γυρισμού." Η νύχτα πέφτει στα ξένα.
- 4 nameless abstractions
- Ομιλία "Ψάχνοντας τον έρωτα" (ΒΙΝΤΕΟ)
- ΕΥΧΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΦΕΤΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΟΥΝ ΕΥΧΕΣ!
- Η ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΠΕΙΝΟΥΣΕ ΚΑΙ ΠΟΝΟΥΣΕ, ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΝ ΝΑ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΕΙ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ; ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ, ΔΕΝ ΞΕΡΩ.
- ΤΕΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2023-4 - Παρασκευή 15.12.2023
- ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ - Τετάρτη 13.12.2023 - Αμφιθέατρο Παθολογικής Ανατομικής
- ΜΑΚΡΙΝΕΣ ΜΝΗΜΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ
- ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 10ης 12.2023 στην κεντρική αίθουσα του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών (ΙΓΕ) στο «Δάσος/Κτήμα Συγγρού»
- Νοέμβριος (5)
- Οκτώβριος (11)
- ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: Τετάρτη 1.11.2023, ώρα 3.00 μ.μ., Αμφιθέατρο Παθολογικής Ανατομικής, Α' Εργαστήριο Παθολογικής Ανατομικής, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ
- ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ
- ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΕΤΕ
- "Inter arma enim silent leges. - Όταν υπάρχει πόλεμος, οι νόμοι δεν υπολογίζονται." Κικέρων. Δυο χθεσινές φωτογραφίες και μία ...προχθεσινή.
- ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ
- ΠΑΣ ΚΑΛΑ; ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΜΦΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ; AΦΟΥ ΟΙ ΝΟΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ! - ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ - Η ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
- ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ - ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΤΟΧΟΥ
- "νικᾷ δ᾽ ἐναργὴς βλεφάρων ἵμερος εὐλέκτρου νύμφας, τῶν μεγάλων πάρεδρος ἐν ἀρχαῖς θεσμῶν" "Μα ολόφαντος μεσ᾽ απ᾽ τα βλέφαρα της νύφης της λαχταριστής νικάει ο Πόθος, πάρεδρος των μεγάλων των θεσμών που αιώνια κυβερνούν τον κόσμο." Σοφοκλή "Αντιγόνη"
- ΤΟ ΚΕΦΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ - ΙΙ
- ΤΟ ΚΕΦΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ - Ι
- ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ
- Σεπτέμβριος (4)
- Δεκέμβριος (10)