Μάθημα : Μέθοδοι Ερμηνείας Μουσικών Έργων
Κωδικός : MUSIC275
Μάθημα εν μέσω του αγώνα!
Πολλές φορές σας έχω πει μέχρι τώρα πως το Δημόσιο Πανεπιστήμιο βρίσκεται στην πιο κρίσιμη φάση της ιστορίας του.
Για το λόγο αυτό είναι που αγωνιζόμαστε. Και θα συνεχίσουμε μέχρι την τελική νίκη! Έτσι ώστε κανένας (διοικητικός, διδάσκων, καθαρίστρια, φύλακας…) να μη χάσει τη δουλειά του, κανένας εργαζόμενος στο Πανεπιστήμιο να μην προστεθεί στην εξαθλιωμένη στρατιά των ανέργων που μεγαλώνει καθημερινά σε αυτό τον δύσμοιρο τόπο των μνημονίων και της απελπισίας. Και έτσι ώστε το Πανεπιστήμιο να παραμείνει Δημόσιο, με άλλα λόγια να μην χρειαστεί να πληρώνετε χρήματα από την τσέπη σας για να σπουδάζετε.
Παράλληλα με τον αγώνα, όμως, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε αυτό που είμαστε: μουσικολόγοι, επιστήμονες που αρέσκονται να ακούνε και να μιλάνε για τη μουσική!
Ιδού, λοιπόν, το σημερινό μας μάθημα:
Χάρη σε μια συμφητήτριά σας, τη Γεωργία Ψαρρά, είδα ένα πολύ συμπαθητικό και διδακτικό βιντεάκι. Θα το βρείτε στη διεύθυνση
Σκέφτηκα να το μοιραστώ με όλους εσάς γιατί έχει να κάνει με τους τρόπους που ακούμε και αντιλαμβανόμαστε τη μουσική. Δείτε (ακούστε…) πώς σας οδηγεί να αντιληφθείτε τη μελωδική γραμμή της ψηλότερης φωνής σε βαθύτερο επίπεδο:
ένα 5-4-3-2-1 (σι-λα-(σολ)-φα#-μι)
Το μόνο που δεν λέει στο βίντεο (αλλά αυτό είναι κάτι που εσείς γνωρίζετε καλά πλέον…) είναι πως η ψηλότερη φωνή άπειρων μουσικών φράσεων κάνει ακριβώς το ίδιο: 5-4-3-2-1! Και πως το μόνο που διαφοροποιεί ριζικά τη μία από την άλλη φράση είναι ο συγκεκριμένος και μοναδικός τρόπος που η κάθε φράση πετυχαίνει αυτή την (σε βαθύτερο επίπεδο) αρχετυπική καθοδική πορεία. Με άλλα λόγια τα διάφορα στολίδια, οι αποκλίσεις, οι διακλαδώσεις, οι ασάφειες, οι ασυνέχειες στο ενδιάμεσο, δηλαδή η περιπέτεια!
Ο ομιλητής είναι ο Benjamin Zander, γνωστός μαέστρος και ιδιαίτερα γοητευτικός και επικοινωνιακός δάσκαλος.
Απολαύστε το και σκεφτείτε πάνω σε αυτό…
Και τώρα, αφού τελείωσε το μάθημα, πίσω στον αγώνα!