Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Μέθοδοι Έρευνας στη Θεατρολογία Research Methods in Theatre Studies

Κωδικός : THEATRE308

Μέθοδοι Έρευνας στη Θεατρολογία Research Methods in Theatre Studies

THEATRE308  -  Αθανάσιος Βέρδης (Athanasios Verdis)

Ενότητες - Η παρατήρηση

Η παρατήρηση

Η παρατήρηση θεωρείται εξαιρετικά  µεγάλο κεφάλαιο στον  τοµέα της  ποιοτικής (αλλά  και της ποσοτικής έρευνας). Οι συµµετέχοντες θα έρθουν σε επαφή µε τα βασικά  στοιχεία,  τα  ήδη  και  τις  δυνατότητες  της  παρατήρησης,  καθώς  και  τη χρησιµότητά της ως εργαλείο συλλογής πληροφοριών. Συγκεκριµένα, θα µιλήσουµε για: (α) τα πιθανά  επίπεδα συµµετοχής του ερευνητή κατά την παρατήρηση (από εξωτερικός παρατηρητής -“complete observer” ως ισότιµο ή «ενσωµατωµένο» µέλος της   παρατηρούµενης οµάδας -“participanting         observer”-             και (β) τα ζητήµατα δεοντολογίας  αλλά και  εγκυρότητας που  σχετίζονται µε την  παρατήρηση (π.χ.  η εξαπάτηση των παρατηρούµενων ως προς τους αληθινούς σκοπούς της έρευνας ή ως προς την ιδιότητα του ερευνητή, η παρατήρηση ατόµων µε τα οποία ο ερευνητής έχει αναπτύξει προηγουµένως σχέσεις εξουσίας κλπ.).

 Θα παρουσιαστεί το κείµενο “Rethinking Observation” των Angosino & Mays de Perez (2000).  Η  παρατήρηση,  ως  µέθοδος  συλλογής  ποιοτικών  δεδοµένων,  έχει  µεγάλη εφαρµογή στην  εκπαίδευση. Οι συµµετέχοντες θα ενθαρρυνθούν να χρησιµοποιήσουν διάφορες τεχνικές µε  σκοπό την υποτιθέµενη αξιολόγηση κάποιας σχολικής µονάδας. Ακολουθώντας τη λεγόµενη  τεχνική shadowing, θα γίνουν η «σκιά» ενός διευθυντή σχολείου  ή  ενός  διδάσκοντος  στο   πανεπιστήµιο  για  ορισµένο  χρονικό  διάστηµα (κατόπιν  συµφωνίας),  µε  σκοπό  να  καταγράψουν  σε  ένα  «ηµερολόγιο»  (log)  τις ενέργειές του.