Μάθημα : Διδακτική Φυσικών Επιστημών
Κωδικός : PRIMEDU192
-
Θεματικές Ενότητες
-
Επιστημονικός γραμματισμός (Γραμματισμός στις φυσικές επιστήμες)
-
Θεωρίες μάθησης στις φυσικές επιστήμες
-
Οι ιδέες μαθητών για έννοιες και φαινόμενα του φυσικού κόσμου
-
Τα μοντέλα διδασκαλίας στα μαθήματα των φυσικών επιστημών
-
Η διερευνητική μάθηση
-
Τα διδακτικά εργαλεία στο μάθημα των φυσικών επιστημών
-
Άτυπες πηγές μάθησης στις φυσικές επιστήμες
-
Σχέδια μαθήματος
-
Μηχανική (Κίνηση και δύναμη)
-
Θερμότητα
-
Ηλεκτρισμός
-
Οπτική
-
Βιολογία
-
Επιστημονικός γραμματισμός (Γραμματισμός στις φυσικές επιστήμες)
Θεωρίες μάθησης στις φυσικές επιστήμες
Στη συγκεκριμένη θεματισκή ενότητα πραγματεύονται ερωτήματα όπως:
Ποιες είναι οι βασικές θεωρίες μάθησης στις φυσικές επιστήμες; Ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές τους; Ποιες είναι οι βασικές σχολές σκέψης από τις οποίες περισσότερο επηρεάζονται; Συγκεκριμένα αναπτύσσονται:
α. Οι γνωσιακές προσεγγίσεις – Η εννοιολογική αλλαγή στο μάθημα των φυσικών επιστημών (Τι σημαίνει ο όρος; Ποια είναι τα θεωρητικά της θεμέλια; Ποιοι παράγοντες την προκαλούν; Ποιες συνθήκες την ευνοούν; Ποιο είναι το διδακτικό μοντέλο της εννοιολογικής αλλαγής που βασίζεται στον ατομικό κονστρουκτιβισμό; Ποια είναι τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία της;)
β. Οι κοινωνικο-πολιτισμικές προσεγγίσεις στο μάθημα των φυσικών επιστημών (Τι σημαίνει ο όρος; Ποια είναι τα θεωρητικά τους θεμέλια; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους; Ποιες διδακτικές στρατηγικές προτείνουν; Ποια είναι τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία τους;)
γ. Ο κοινωνικός κονστρουκτιβισμός (Τι σημαίνει ο όρος; Ποια είναι τα θεωρητικά του θεμέλια; Πώς μετασχηματίζεται σε διδακτική πρόταση στο μάθημα των φυσικών επιστημών;)