Μάθημα : Ιατρική στις Παραστατικές Τέχνες
Κωδικός : MED867
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Ακοής
-
Βασικές αρχές ψυχοφυσικής και αντίληψη της μουσικής - Ακουστική χώρου
-
Βαρηκοΐα από έκθεση σε Μουσική - Διαταραχές ακοής σε μουσικούς και τραγουδιστές
-
Η ακοολογική προσέγγιση στην αποκατάσταση ακοής των μουσικών - Μέθοδοι προστασίας
-
Προστασία στο περιβάλλον εργασίας - Ο ρόλος του μηχανικού ήχου
-
Δυσκολίες στο περιβάλλον εργασίας από την πλευρά των καλλιτεχνών
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Φώνησης
-
Ιστορικό, Κλινική Εξέταση & Εργαστηριακή διερεύνηση διαταραχών φωνής σε τραγουδιστές
-
Διαταραχές της φωνής σε τραγουδιστές και ηθοποιούς
-
Επείγοντα φωνιατρικά συμβάματα σε τραγουδιστές
-
Προστασία & Αντιμετώπιση Προβλημάτων Φωνής: Ο ρόλος του λογοθεραπευτή
-
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι
-
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι. Η καταπόνηση της φωνής. Συνήθη ζητήματα τεχνικής και πρακτικές διέξοδοι
-
Ο ρόλος του δασκάλου τραγουδιού στο Ιατρείο Φωνής
-
Νευρολογία: Εγκέφαλος και Μουσική
-
Νευρολογικές Παθήσεις σε Παραστατικούς Καλλιτέχνες
-
Δημιουργικότητα και ψυχική ασθένεια
-
Μουσική ερμηνεία, δημιουργικής διαδικασίας & Ψυχοπαθολογία στις Παραστατικές τέχνες
-
Ψυχιατρικές παθήσεις στους καλλιτέχνες και τους μουσικούς
-
Φυσιολογία της άσκησης – Ο καλλιτέχνης ως αθλητής
-
Φυσιολογία του χορού
-
Μυοσκελετικές παθήσεις του άνω άκρου σε μουσικούς και του κάτω άκρου σε χορευτές
-
Αποκατάσταση μυοσκελετικών διαταραχών στις Παραστατικές Τέχνες. Ο ρόλος του φυσικοθεραπευτή
-
Οφθαλμολογικές Παθήσεις στις Παραστατικές Τέχνες
-
Διαταραχές της Κροταφογναθικής άρθρωσης και Γναθοπροσωπικός πόνος στις Παραστατικές Τέχνες
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Ακοής
Ο ρόλος του δασκάλου τραγουδιού στο Ιατρείο Φωνής
Εισηγητής: Πάνος Δήμας
Συνοπτική περιγραφή: Ο δάσκαλος τραγουδιού είναι πολλές φορές ο πρώτος που εντοπίζει όταν ο -η εκάστοτε καλλιτέχνης (τραγουδιστής-ηθοποιός), φέρει πιθανή βλάβη στις φωνητικές του χορδές. Είναι επίσης εκείνος όπου ο καλλιτέχνης μετά την θεραπευτική αγωγή (πιθανή επέμβαση, αποκατάσταση λόγου μέσω της λογοθεραπείας), αναλαμβάνει την προπόνησή για την επανένταξή του στην επαγγελματική του δραστηριότητα. Οι διαφορετικές τεχνικές τραγουδιού και οι τεχνικές σωματοποίησης της φωνής (πως δηλαδή η φωνή θα στηρίζεται καλύτερα στο σώμα), είναι σύμφωνες με το είδος του θεάτρου που εξυπηρετούν: Κλασσικό τραγούδι - Όπερα, Belting Technique στο Musical Theatre Twang Technique, Estill Technique. Στη διάλεξη αυτή θα γίνει μια προσπάθεια να διασαφηνιστούν οι διαφορές των τεχνικών αυτών καθώς και οι πιθανές βλάβες που μπορούν να δημιουργήσουν στους καλλιτέχνες που εργάζονται με βάση τη φωνή τους.
Επιλεγμένη βιβλιογραφία
Richard Miller. On the art of singing. Oxford University Press (1996)
Alfred Tomatis. Το αυτί και η φωνή. Ελληνικά Γράμματα (1999)
Επιλεγμένες ιστοσελίδες