Μάθημα : Ιατρική στις Παραστατικές Τέχνες
Κωδικός : MED867
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Ακοής
-
Βασικές αρχές ψυχοφυσικής και αντίληψη της μουσικής - Ακουστική χώρου
-
Βαρηκοΐα από έκθεση σε Μουσική - Διαταραχές ακοής σε μουσικούς και τραγουδιστές
-
Η ακοολογική προσέγγιση στην αποκατάσταση ακοής των μουσικών - Μέθοδοι προστασίας
-
Προστασία στο περιβάλλον εργασίας - Ο ρόλος του μηχανικού ήχου
-
Δυσκολίες στο περιβάλλον εργασίας από την πλευρά των καλλιτεχνών
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Φώνησης
-
Ιστορικό, Κλινική Εξέταση & Εργαστηριακή διερεύνηση διαταραχών φωνής σε τραγουδιστές
-
Διαταραχές της φωνής σε τραγουδιστές και ηθοποιούς
-
Επείγοντα φωνιατρικά συμβάματα σε τραγουδιστές
-
Προστασία & Αντιμετώπιση Προβλημάτων Φωνής: Ο ρόλος του λογοθεραπευτή
-
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι
-
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι. Η καταπόνηση της φωνής. Συνήθη ζητήματα τεχνικής και πρακτικές διέξοδοι
-
Ο ρόλος του δασκάλου τραγουδιού στο Ιατρείο Φωνής
-
Νευρολογία: Εγκέφαλος και Μουσική
-
Νευρολογικές Παθήσεις σε Παραστατικούς Καλλιτέχνες
-
Δημιουργικότητα και ψυχική ασθένεια
-
Μουσική ερμηνεία, δημιουργικής διαδικασίας & Ψυχοπαθολογία στις Παραστατικές τέχνες
-
Ψυχιατρικές παθήσεις στους καλλιτέχνες και τους μουσικούς
-
Φυσιολογία της άσκησης – Ο καλλιτέχνης ως αθλητής
-
Φυσιολογία του χορού
-
Μυοσκελετικές παθήσεις του άνω άκρου σε μουσικούς και του κάτω άκρου σε χορευτές
-
Αποκατάσταση μυοσκελετικών διαταραχών στις Παραστατικές Τέχνες. Ο ρόλος του φυσικοθεραπευτή
-
Οφθαλμολογικές Παθήσεις στις Παραστατικές Τέχνες
-
Διαταραχές της Κροταφογναθικής άρθρωσης και Γναθοπροσωπικός πόνος στις Παραστατικές Τέχνες
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Ακοής
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Φώνησης
Εισηγητές: Θάνος Μπίμπας
Συνοπτική περιγραφή: Πως μπορεί ο ανθρώπινος λάρυγγας να παράγει αυτό το καταπληκτικό φάσμα ήχων; Γιατί όταν εισπνεύσουμε ήλιο, η φωνή μας ακούγεται πιο ‘ψηλή’; Πως μπορεί μία soprano να ακούγεται και να διακρίνεται ΄πάνω’ από μία ορχήστρα; Η διάλεξη αυτή θα επικεντρωθεί στην μικροανατομική των φωνητικών χορδών, στη φυσιολογία και στη μηχανοβιολογία της φώνησης, με ιδιαίτερη έμφαση στην άδουσα φωνή
Επιλεγμένη βιβλιογραφία
- RT Sataloff. Voice Science. Plural Publishing, 2005
- Zarate JM1. The neural control of singing.Front Hum Neurosci. 2013 Jun 3;7:237.
- Li NY, Heris HK, Mongeau L. Current Understanding and Future Directions for Vocal Fold Mechanobiology. J Cytol Mol Biol. 2013 Apr 1;1(1):001