Μάθημα : Ιατρική στις Παραστατικές Τέχνες
Κωδικός : MED867
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Ακοής
-
Βασικές αρχές ψυχοφυσικής και αντίληψη της μουσικής - Ακουστική χώρου
-
Βαρηκοΐα από έκθεση σε Μουσική - Διαταραχές ακοής σε μουσικούς και τραγουδιστές
-
Η ακοολογική προσέγγιση στην αποκατάσταση ακοής των μουσικών - Μέθοδοι προστασίας
-
Προστασία στο περιβάλλον εργασίας - Ο ρόλος του μηχανικού ήχου
-
Δυσκολίες στο περιβάλλον εργασίας από την πλευρά των καλλιτεχνών
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Φώνησης
-
Ιστορικό, Κλινική Εξέταση & Εργαστηριακή διερεύνηση διαταραχών φωνής σε τραγουδιστές
-
Διαταραχές της φωνής σε τραγουδιστές και ηθοποιούς
-
Επείγοντα φωνιατρικά συμβάματα σε τραγουδιστές
-
Προστασία & Αντιμετώπιση Προβλημάτων Φωνής: Ο ρόλος του λογοθεραπευτή
-
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι
-
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι. Η καταπόνηση της φωνής. Συνήθη ζητήματα τεχνικής και πρακτικές διέξοδοι
-
Ο ρόλος του δασκάλου τραγουδιού στο Ιατρείο Φωνής
-
Νευρολογία: Εγκέφαλος και Μουσική
-
Νευρολογικές Παθήσεις σε Παραστατικούς Καλλιτέχνες
-
Δημιουργικότητα και ψυχική ασθένεια
-
Μουσική ερμηνεία, δημιουργικής διαδικασίας & Ψυχοπαθολογία στις Παραστατικές τέχνες
-
Ψυχιατρικές παθήσεις στους καλλιτέχνες και τους μουσικούς
-
Φυσιολογία της άσκησης – Ο καλλιτέχνης ως αθλητής
-
Φυσιολογία του χορού
-
Μυοσκελετικές παθήσεις του άνω άκρου σε μουσικούς και του κάτω άκρου σε χορευτές
-
Αποκατάσταση μυοσκελετικών διαταραχών στις Παραστατικές Τέχνες. Ο ρόλος του φυσικοθεραπευτή
-
Οφθαλμολογικές Παθήσεις στις Παραστατικές Τέχνες
-
Διαταραχές της Κροταφογναθικής άρθρωσης και Γναθοπροσωπικός πόνος στις Παραστατικές Τέχνες
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Ακοής
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι. Η καταπόνηση της φωνής. Συνήθη ζητήματα τεχνικής και πρακτικές διέξοδοι
Εισηγητής: Β. Αγγελάκης
Συνοπτική περιγραφή: Στην ενότητα αυτή θα συζητηθούν: α) οι αιτίες για τις οποίες οι επαγγελματίες χρήστες της φωνής (τραγουδιστές, ηθοποιοί, εκπαιδευτικοί, ομιλητές, κλπ.) συχνά καταπονούν το φωνητικό τους όργανο, β) τα μυϊκά αίτια που ευθύνονται για πολλά από τα συνήθη τεχνικά προβλήματα στο τραγούδι, γ) πρακτικές, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν σε μια υγιέστερη και αποδοτικότερη
φωνητική
Ενδεικτική Βιβλιογραφία:
Chapman, J. L. (2016). Singing and teaching singing: A holistic approach to classical voice. Plural
Publishing.
Greene, A. (1976). New Voice. Chappell Music Company.
Lehmann, L. (1902). How to sing: New and rev. ed. New York: The Macmillan Company.
Kob, M., Henrich, N., Herzel, H., Howard, D., Tokuda, I., & Wolfe, J. (2011). Analysing and
understanding the singing voice: recent progress and open questions. Current
bioinformatics, 6(3), 362-374.
Monks, S. (2003). Adolescent singers and perceptions of vocal identity. British Journal of Music
Education, 20(3), 243-256.
Sundberg, J., & Rossing, T. D. (1990). The science of singing voice.
Wolfe, J., Chu, D. T. W., Chen, J. M., & Smith, J. (2016). An Experimentally Measured
Source–Filter Model: Glottal Flow, Vocal Tract Gain and Output Sound from a Physical
Model. Acoustics Australia, 44(1), 187-191.
Morris, R., Harrison, S., & Klieve, H. (2013). The Effects of Accent Method Breathing on the
Development of Young Classical Singers. Griffith University.
Morris, R. (2014). The Role of the Speech and Language Therapist–Speech Pathologist–In the
Modern Singing Studio. In Teaching Singing in the 21st Century (pp. 91-107). Springer,
Dordrecht.