Μάθημα : Ιατρική στις Παραστατικές Τέχνες
Κωδικός : MED867
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Ακοής
-
Βασικές αρχές ψυχοφυσικής και αντίληψη της μουσικής - Ακουστική χώρου
-
Βαρηκοΐα από έκθεση σε Μουσική - Διαταραχές ακοής σε μουσικούς και τραγουδιστές
-
Η ακοολογική προσέγγιση στην αποκατάσταση ακοής των μουσικών - Μέθοδοι προστασίας
-
Προστασία στο περιβάλλον εργασίας - Ο ρόλος του μηχανικού ήχου
-
Δυσκολίες στο περιβάλλον εργασίας από την πλευρά των καλλιτεχνών
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Φώνησης
-
Ιστορικό, Κλινική Εξέταση & Εργαστηριακή διερεύνηση διαταραχών φωνής σε τραγουδιστές
-
Διαταραχές της φωνής σε τραγουδιστές και ηθοποιούς
-
Επείγοντα φωνιατρικά συμβάματα σε τραγουδιστές
-
Προστασία & Αντιμετώπιση Προβλημάτων Φωνής: Ο ρόλος του λογοθεραπευτή
-
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι
-
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι. Η καταπόνηση της φωνής. Συνήθη ζητήματα τεχνικής και πρακτικές διέξοδοι
-
Ο ρόλος του δασκάλου τραγουδιού στο Ιατρείο Φωνής
-
Νευρολογία: Εγκέφαλος και Μουσική
-
Νευρολογικές Παθήσεις σε Παραστατικούς Καλλιτέχνες
-
Δημιουργικότητα και ψυχική ασθένεια
-
Μουσική ερμηνεία, δημιουργικής διαδικασίας & Ψυχοπαθολογία στις Παραστατικές τέχνες
-
Ψυχιατρικές παθήσεις στους καλλιτέχνες και τους μουσικούς
-
Φυσιολογία της άσκησης – Ο καλλιτέχνης ως αθλητής
-
Φυσιολογία του χορού
-
Μυοσκελετικές παθήσεις του άνω άκρου σε μουσικούς και του κάτω άκρου σε χορευτές
-
Αποκατάσταση μυοσκελετικών διαταραχών στις Παραστατικές Τέχνες. Ο ρόλος του φυσικοθεραπευτή
-
Οφθαλμολογικές Παθήσεις στις Παραστατικές Τέχνες
-
Διαταραχές της Κροταφογναθικής άρθρωσης και Γναθοπροσωπικός πόνος στις Παραστατικές Τέχνες
-
Εφαρμοσμένη Λειτουργική Ανατομική και Φυσιολογία της Ακοής
Η άδουσα φωνή από την πλευρά του καλλιτέχνη στο κλασικό τραγούδι
Εισηγήτρια: Aναστασία Γεωργάκη
Συνοπτική περιγραφή:
Στο πλαίσιο αυτής της διάλεξης θα παρουσιάσουμε σύγχρονες επιστημονικές
προσεγγίσεις για την την ανατομοφυσιολογία της τραγουδιστικής φωνής μέσω
της ακουστικής ανάλυσης και της ψυχοακουστικής προσέγγισης. Θα
αναφερθούμε επίσης στη κατηγοριοποίηση των φωνών ανάλογα με τα ακουστικά
χαρακτηριστικά τους και την διαφοροποίηση των τεχνικών με έμφαση στη
τεχνική του bel canto .
Επιλεγμένη Βιβλιογραφία:
Sundberg, J., & Rossing, T. D. (1990). The science of singing voice. Northern Illinois
University Press
Mendes, Ana P., et al. "Effects of vocal training on the acoustic parameters of the
singing voice." Journal of voice 17.4 (2003): 529-543.
Kob, M., Henrich, N., Herzel, H., Howard, D., Tokuda, I., & Wolfe, J. (2011). Analysing and
understanding the singing voice: recent progress and open questions. Current
bioinformatics, 6(3), 362-374.