Μάθημα : Ψηφιακά Παιχνίδια και Μάθηση (Σύγγραμμα Κάλλιπος+ Συνοδευτικό Υλικό)
Κωδικός : ECD533
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ορίζοντας τα Ψηφιακά Παιχνίδια
-
Ταξινομήσεις και Κατηγορίες
-
Κίνητρα Εμπλοκής
-
Ανάπτυξη Γνωστικών Δεξιοτήτων
-
Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων
-
Μαθαίνοντας πέρα από τα Όρια του Παιχνιδιού
-
Τα Ψηφιακά Παιχνίδια ως Μέσα Έκφρασης
-
Γραμματισμός Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Ψηφιακά Παιχνίδια στην Τάξη
-
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Αξιολόγηση Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Η Διαμάχη για τη σχέση των Ψηφιακών Παιχνιδιών με τον Εθισμό και την Επιθετική Συμπεριφορά
-
Κατάλογος Παιχνιδιών
-
Ορίζοντας τα Ψηφιακά Παιχνίδια
Η Διαμάχη για τη σχέση των Ψηφιακών Παιχνιδιών με τον Εθισμό και την Επιθετική Συμπεριφορά
Το κεφάλαιο αυτό περιγράφει την αμφιλεγόμενη σχέση των ψηφιακών παιχνιδιών με τον εθισμό, όπως αποκαλούν την υπερβολική χρήση των παιχνιδιών αυτών και την επιθετική συμπεριφορά και ταυτόχρονα αναφέρεται στην ευρύτατη συζήτηση για την επίδραση των ψηφιακών παιχνιδιών στη συμπεριφορά του ατόμου. Εστιάζει σε έρευνες που υποστηρίζουν τη σχέση αυτή, αλλά και σε μελέτες που διαφωνούν ότι τα ψηφιακά παιχνίδια προκαλούν προβληματικές συμπεριφορές, κυρίως λόγω έλλειψης κλινικών μελετών. Επειδή η διαμάχη αυτή συνεχίζεται, το συγκεκριμένο κεφάλαιο δίνει έμφαση στα κριτήρια που πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά, ώστε να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να κρίνουν κατάλληλα και να κατανοήσουν αν τα αποτελέσματα συγκεκριμένων ερευνών, που υποδεικνύουν την ύπαρξη εθισμού και επιθετικότητας ή όχι με τη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών, είναι έγκυρα και αξιόπιστα, ώστε να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να μην έχουν μεροληπτικό χαρακτήρα. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο υποδεικνύει και τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη ώστε να γίνουν αποδεκτές ορισμένες κλίμακες μέτρησης της υπερβολικής χρήσης των ψηφιακών παιχνιδιών, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν από τους ερευνητές που ενδιαφέρονται να μελετήσουν τη σχέση αυτή και να είναι σε θέση να εξάγουν σωστά και αξιόπιστα αποτελέσματα.
Βία και Επιθετικότητα: Πηγές για περαιτέρω μελέτη