Μάθημα : Ψηφιακά Παιχνίδια και Μάθηση (Σύγγραμμα Κάλλιπος+ Συνοδευτικό Υλικό)
Κωδικός : ECD533
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ορίζοντας τα Ψηφιακά Παιχνίδια
-
Ταξινομήσεις και Κατηγορίες
-
Κίνητρα Εμπλοκής
-
Ανάπτυξη Γνωστικών Δεξιοτήτων
-
Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων
-
Μαθαίνοντας πέρα από τα Όρια του Παιχνιδιού
-
Τα Ψηφιακά Παιχνίδια ως Μέσα Έκφρασης
-
Γραμματισμός Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Ψηφιακά Παιχνίδια στην Τάξη
-
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Αξιολόγηση Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Η Διαμάχη για τη σχέση των Ψηφιακών Παιχνιδιών με τον Εθισμό και την Επιθετική Συμπεριφορά
-
Κατάλογος Παιχνιδιών
-
Ορίζοντας τα Ψηφιακά Παιχνίδια
Γραμματισμός Ψηφιακών Παιχνιδιών
Το κεφάλαιο αυτό προσδιορίζει και περιγράφει τη σημασία της ανάπτυξης δεξιοτήτων γραμματισμού ψηφιακών παιχνιδιών. Ο γραμματισμός ψηφιακών παιχνιδιών εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης γραμματισμού στα νέα μέσα (media literacy) και της σύνδεσης του παιχνιδιού με το κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται. Αφορά προσέγγιση κατά την οποία το ψηφιακό παιχνίδι δεν χρησιμοποιείται ως μέσο για την επίτευξη μαθησιακών στόχων, αλλά αποτελεί το ίδιο αντικείμενο μελέτης και ανάλυσης. Ο γραμματισμός ψηφιακών παιχνιδιών, πιο συγκεκριμένα, αφορά την ανάλυση, την κατανόηση και την ερμηνεία των συμβάσεων και των αξιών που ενσωματώνουν τα παιχνίδια, καθώς και την αναγνώριση του κοινωνικού-πολιτισμικού πλαισίου στο οποίο εντάσσεται. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων γραμματισμού ψηφιακών παιχνιδιών συμβάλλει στην ενεργό αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με το περιεχόμενο και την ενίσχυση της κριτικής τους σκέψης. Καθώς ο γραμματισμός ψηφιακών παιχνιδιών αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο του μαθησιακού δυναμικού των παιχνιδιών που τοποθετεί τους μαθητές/τις μαθήτριες και γενικότερα τους παίκτες/τις παίκτριες σε ένα πιο ενεργό και αναστοχαστικό ρόλο, σε αυτό το κεφάλαιο δίνεται έμφαση τόσο στη θεωρητική τεκμηρίωσή του όσο και στην παρουσίαση μελετών περίπτωσης προκειμένου οι αναγνώστες του συγγράμματος να κατανοήσουν τεχνικές και διαδικασίες ενίσχυσης των αντίστοιχων δεξιοτήτων.