Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Ψηφιακά Παιχνίδια και Μάθηση (Σύγγραμμα Κάλλιπος+ Συνοδευτικό Υλικό)

Κωδικός : ECD533

Ψηφιακά Παιχνίδια και Μάθηση (Σύγγραμμα Κάλλιπος+ Συνοδευτικό Υλικό)

ECD533  -  Ηρώ Βούλγαρη

Ενότητες - Γραμματισμός Ψηφιακών Παιχνιδιών

Γραμματισμός Ψηφιακών Παιχνιδιών

Το κεφάλαιο αυτό προσδιορίζει και περιγράφει τη σημασία της ανάπτυξης δεξιοτήτων γραμματισμού ψηφιακών παιχνιδιών. Ο γραμματισμός ψηφιακών παιχνιδιών εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης γραμματισμού στα νέα μέσα (media literacy) και της σύνδεσης του παιχνιδιού με το κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται. Αφορά προσέγγιση κατά την οποία το ψηφιακό παιχνίδι δεν χρησιμοποιείται ως μέσο για την επίτευξη μαθησιακών στόχων, αλλά αποτελεί το ίδιο αντικείμενο μελέτης και ανάλυσης. Ο γραμματισμός ψηφιακών παιχνιδιών, πιο συγκεκριμένα, αφορά την ανάλυση, την κατανόηση και την ερμηνεία των συμβάσεων και των αξιών που ενσωματώνουν τα παιχνίδια, καθώς και την αναγνώριση του κοινωνικού-πολιτισμικού πλαισίου στο οποίο εντάσσεται. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων γραμματισμού ψηφιακών παιχνιδιών συμβάλλει στην ενεργό αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με το περιεχόμενο και την ενίσχυση της κριτικής τους σκέψης. Καθώς ο γραμματισμός ψηφιακών παιχνιδιών αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο του μαθησιακού δυναμικού των παιχνιδιών που τοποθετεί τους μαθητές/τις μαθήτριες και γενικότερα τους παίκτες/τις παίκτριες σε ένα πιο ενεργό και αναστοχαστικό ρόλο, σε αυτό το κεφάλαιο δίνεται έμφαση τόσο στη θεωρητική τεκμηρίωσή του όσο και στην παρουσίαση μελετών περίπτωσης προκειμένου οι αναγνώστες του συγγράμματος να κατανοήσουν τεχνικές και διαδικασίες ενίσχυσης των αντίστοιχων δεξιοτήτων.

 

Υλικό για μελέτη