Μάθημα : Ψηφιακά Παιχνίδια και Μάθηση (Σύγγραμμα Κάλλιπος+ Συνοδευτικό Υλικό)
Κωδικός : ECD533
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ορίζοντας τα Ψηφιακά Παιχνίδια
-
Ταξινομήσεις και Κατηγορίες
-
Κίνητρα Εμπλοκής
-
Ανάπτυξη Γνωστικών Δεξιοτήτων
-
Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων
-
Μαθαίνοντας πέρα από τα Όρια του Παιχνιδιού
-
Τα Ψηφιακά Παιχνίδια ως Μέσα Έκφρασης
-
Γραμματισμός Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Ψηφιακά Παιχνίδια στην Τάξη
-
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Αξιολόγηση Ψηφιακών Παιχνιδιών
-
Η Διαμάχη για τη σχέση των Ψηφιακών Παιχνιδιών με τον Εθισμό και την Επιθετική Συμπεριφορά
-
Κατάλογος Παιχνιδιών
-
Ορίζοντας τα Ψηφιακά Παιχνίδια
Τα Ψηφιακά Παιχνίδια ως Μέσα Έκφρασης
Στο Κεφάλαιο 7 θα μιλήσουμε για τα ψηφιακά παιχνίδια ως μέσα έκφρασης και θα επικεντρωθούμε σε δύο βασικές όψεις: α) στα παιχνίδια ως πολιτικός λόγος, ως ρητορική και προπαγάνδα και β) στα ψηφιακά παιχνίδια ως μέσα καλλιτεχνικής έκφρασης. Σκοπός του κεφαλαίου είναι να φέρουμε σε επαφή τους αναγνώστες με ψηφιακά παιχνίδια τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να προκαλέσουν το κοινό αίσθημα, να εγείρουν προβληματισμούς, να ασκήσουν κριτική ακόμα και σε όσα θεωρούμε δεδομένα, να εκκινήσουν έναν ευρύτερο κοινωνικό διάλογο πάνω σε σημαντικά ζητήματα όπως αυτό του φύλου και της ταυτότητας, της μετανάστευσης και της θεσμικής εξουσίας. Κατά τη διάρκεια του κεφαλαίου, θα πραγματευτούμε κρίσιμα ερωτήματα, όπως τα ως κοινωνικοπολιτισμικά προϊόντα αλλά και τη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στα ψηφιακά παιχνίδια και την τέχνη. Ποιες είναι οι δυνατότητες καλλιτεχνικής έκφρασης που μας προσφέρει το μέσο που αποκαλούμε ψηφιακό παιχνίδι, αποτελεί ένα ερώτημα το οποίο θα προσεγγίσουμε μέσα από επιμέρους παραδείγματα.