Ε | Τ
Όρος Ορισμός
Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Education Learning)
Εκπαιδευτική Τεχνολογία είναι η μελέτη και η δεοντολογική πρακτική για το πώς διευκολύνονται οι διαδικασίες μάθησης και βελτιώνονται οι επιδόσεις μέσα από τη δημιουργία, την εφαρμογή και τη διαχείριση των τεχνολογικά κατάλληλων διαδικασιών και πόρων (Educational Technology is the study and ethical practice of facilitating learning and improving performance by creating, using and managing appropriate technological processes and resources).
Σχόλια:

1. Τι είναι η «Εκπαιδευτική Τεχνολογία»; Η «Εκπαιδευτική Τεχνολογία είναι μελέτη και δεοντολογική πρακτική».

Σίγουρα είναι η απαραίτητη μελέτη και πρακτική προκειμένου να εξεταστούν οι κατάλληλες διαδικασίες για τη βελτίωση της μάθησης. Εκείνο, όμως, που πρέπει πάντοτε να χαρακτηρίζει την έννοια της εκπαιδευτικής τεχνολογίας είναι η ηθική πρακτική της ένας κώδικας δεοντολογίας, μια ηθική δέσμευση με άλλα λόγια κάθε εκπαιδευτικού προς τον μαθητή του, προς τον ίδιο τον άνθρωπο δηλαδή, προς την κοινωνία, προς το ίδιο το επάγγελμά του (AECT, 2018; Rieser, 2012).

2. Ποιος είναι ο σκοπός της; Είναι «η διευκόλυνση των διαδικασιών μάθησης και η βελτίωση των επιδόσεων».

Δηλαδή μάθηση και επιδόσεις έχουν κυρίαρχο πλέον ρόλο. Για πρώτη φορά γίνεται παραδοχή της σύνδεσης της διδασκαλίας με την κατάκτηση της μάθησης και όχι λόγος για τη διδασκαλία ως απλή μεταφορά γνώσεων. Αυτή η κατάκτηση δεν αφορά μόνο τις νέες γνωστικές πληροφορίες, αλλά και δεξιότητες και στάσεις, πέρα από τους τοίχους της φυσικής τάξης. Αυτή η πράξη μπορεί να διευκολυνθεί από τον δημιουργό των διαδικασιών και του περιβάλλοντος μάθησης, ήτοι τον εκπαιδευτικό.

3. Πώς θα γίνει; Θα λάβει χώρα «με τη δημιουργία, την εφαρμογή και τη διαχείριση».

Συνήθεις πράξεις δηλαδή της καθημερινότητάς μας. Και παρότι τις θεωρούμε δεδομένες, αποτελούν βασικές διαδικαστικές εργασίες και απαιτούν συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες, όταν πρέπει να επιλέξουμε, να εντάξουμε και να χειριστούμε δραστηριότητες μάθησης. Σε αυτές τις τρεις ενέργειες εμπλέκονται η έρευνα, η θεωρία και η πρακτική για κάθε είδους εκπαιδευτικό εργαλείο που θα κριθεί κατάλληλο για την επίτευξη των επιθυμητών μαθησιακών αποτελεσμάτων.

4. Με ποια εργαλεία; Με τις «κατάλληλες τεχνολογικές διαδικασίες και τους κατάλληλους τεχνολογικούς πόρους»,.

Ήτοι τις εκπαιδευτικές πρακτικές που αρμόζουν σε μια εκπαιδευτική δράση, με ταυτόχρονη χρήση των κατάλληλων εκπαιδευτικών εργαλείων και πόρων, τεχνολογικών ή όχι. Με άλλα λόγια είναι οι παρεμβάσεις που θα εντάξει ο εκπαιδευτικός στο μαθησιακό περιβάλλον, ως διαδικασία ή τεχνική, ως υλικό ή τεχνολογία και θα συνδράμουν στην επίτευξη της μάθησης.