Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Πολυμέσα (ELEC23E)
agiann
Στο μάθημα επιχειρείται μια διεπιστημονική προσέγγιση «Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας» με τη «Διδακτική». Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να διδάξουμε αποτελεσματικότερα την Επιστήμη μας με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται να είστε σε θέση:
- Να προσδιορίζετε την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και να περιγράφετε το παρελθόν και το παρόν της περιοχής καθώς και τους παράγοντες που την επηρεάζουν.
- Να διατυπώνετε επιχειρήματα που συνηγορούν υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
- Να προσδιορίζετε τις γενικές κατηγορίες των τεχνολογικών πόρων (υλικού και λογισμικού) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση.
- Να αναγνωρίζετε τις διδακτικές πρακτικές και τις στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας που αντανακλούν τις καθοδηγητικές και τις εποικοδομητικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση.
- Να σχεδιάζετε στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
- Να τις υλοποιείτε και να σχεδιάζετε έρευνες δράσης που θα αξιολογούν τον αντίκτυπο αυτών των στρατηγικών ενσωμάτωσης.
- Να αναπτύσσετε μαθησιακές δραστηριότητες που αξιοποιούν:
- (α) σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία (εκπαιδευτικό λογισμικό, εργαλεία λογισμικού γενικής και ειδικής χρήσης, εργαλεία πολυμέσων/υπερμέσων),
- (β) υπηρεσίες, εργαλεία και εφαρμογές του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού, και
- (γ) φορητές τεχνολογίες και τις σχετικές με αυτές εφαρμογές.
Στο μάθημα επιχειρείται μια διεπιστημονική προσέγγιση «Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας» με τη «Διδακτική». Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να διδάξουμε αποτελεσματικότερα την Επιστήμη μας με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται να είστε σε θέση:
- Να προσδιορίζετε την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και να περιγράφετε το παρελθόν και το παρόν της περιοχής καθώς και τους παράγοντες που την επηρεάζουν.
- Να διατυπώνετε επιχειρήματα που συνηγορούν υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
- Να προσδιορίζετε τις γενικές κατηγορίες των τεχνολογικών πόρων (υλικού και λογισμικού) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση.
- Να αναγνωρίζετε τις διδακτικές πρακτικές και τις στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας που αντανακλούν τις καθοδηγητικές και τις εποικοδομητικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση.
- Να σχεδιάζετε στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
- Να τις υλοποιείτε και να σχεδιάζετε έρευνες δράσης που θα αξιολογούν τον αντίκτυπο αυ
Στο μάθημα επιχειρείται μια διεπιστημονική προσέγγιση «Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας» με τη «Διδακτική». Με άλλα λόγια πώς μπορούμε να διδάξουμε αποτελεσματικότερα την Επιστήμη μας με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται να είστε σε θέση:
- Να προσδιορίζετε την Εκπαιδευτική Τεχνολογία και να περιγράφετε το παρελθόν και το παρόν της περιοχής καθώς και τους παράγοντες που την επηρεάζουν.
- Να διατυπώνετε επιχειρήματα που συνηγορούν υπέρ της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
- Να προσδιορίζετε τις γενικές κατηγορίες των τεχνολογικών πόρων (υλικού και λογισμικού) που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση.
- Να αναγνωρίζετε τις διδακτικές πρακτικές και τις στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας που αντανακλούν τις καθοδηγητικές και τις εποικοδομητικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση.
- Να σχεδιάζετε στρατηγικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
- Να τις υλοποιείτε και να σχεδιάζετε έρευνες δράσης που θα αξιολογούν τον αντίκτυπο αυ
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Educational Technology)
- Τεχνολογία (ορισμός)
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία (ορισμός)
- Ανάλυση του ορισμού
- Πού πρέπει να εστιάζουμε;
- Χρονογραμμές Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
- Παράδειγμα - Εργαστήριο
- Το πλαίσιο TPACK (Technology Pedagogical And Content Knowledge)
- Εξατομικευμένη μάθηση (personalized learning)
- Αρχική σκέψη
- Τι είναι (ορισμοί)
- Τι σημαίνει για τον μαθητή
- ΤΠΕ & Εξατομικευμένη μάθηση
- Εμπειρικές / Βιωματικές δραστηριότητες
- Προσομοιώσεις (simulations)
- Παραδείγματα
- Μαθηματικών
- Φυσικής
- Κέρδη και οφέλη
- Παράδειγμα
- Εργαστήριο
- Άσκηση
- Παραδείγματα
- Λογοκλοπή (plagiarism)
- Πνευματική ιδιοκτησία (copyright)
- Βιβλιογραφικές αναφορές
- Πρότυπα βιβλιογραφικής αναφοράς
- Doi & ISBN
- Αυτοματοποιημένη αναφορά
- Εργαστήριο
- Άσκηση
- Λογοκλοπή
- Ορισμός
- Παράδειγμα
- Ανίχνευση ηλεκτρονικής λογοκλοπής
- Παραδείγματα επιφανών προσώπων
- Διδακτικό σενάριο
- Παραδείγματα (Γυμνασίου - Λυκείου)
- Μαθηματικών
- Φυσικής
- Ορισμός
- Ανάλυση επιμέρους δομικών στοιχείων
- Διδακτικοί στόχοι
- Δραστηριότητες
- Εργαλεία
- Αξιολόγηση, κ.λπ.
- Ανάλυση επιμέρους δομικών στοιχείων
- Εργαστήριο
- Το ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα
- Κίνδυνοι και ασφάλεια
- Το ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα
- Παραδείγματα (Γυμνασίου - Λυκείου)
- Εκπαιδευτικό σενάριο (ενδεικτικό)
- σε pdf
- σε docx