Παρουσίαση/Προβολή
ΒΙΒΛΟΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ (ΠΔΕ)
(SOCTHEOL311026 (6 ΔΜ - 6 ECTS)) - ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Παραδόσεις του Καθηγητή αναφορικά με το μέρος της ύλης του παρόντος μαθήματος που αφορά στην ιστορική πορεία του Ιησού Χριστού μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά στο http://opencourses.uoa.gr/modules/video/?course=SOCTHEOL3 με το όνομα ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ. Επίσης εκτός των ΕΓΓΡΑΦΩΝ και των ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ του παρόντος μαθήματος (όπου υπάρχει ΠΛΟΥΣΙΟ υλικό) να εξερευνήσετε και τα αντίστοιχα ΕΓΓΡΑΦΑ και ΛΙΝΚΣ του μαθήματος στον ιστότοπο https://eclass.uoa.gr/courses/SOCTHEOL138/ !!!!
Το μάθημα «Βίβλος και Σχολική τάξη» αποβλέπει στη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των φοιτητριών/ φοιτητών στη διδακτική αξιοποίηση θεμάτων-μοτίβων και παραδειγμάτων-μοντέλων τα οποία κυριαρχούν στην Βίβλο-Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη), η οποία συνιστά τον «κοινό παρονομαστή» όλων των χριστιανικών Ομολογιών και επιπλέον έχει επηρεάσει και το Κοράνι-Ισλάμ. Αξιοποιείται επιπλέον η ερμηνευτική πρόσληψη των βιβλίων της Αγίας Γραφής (Α.Γ.) από τους Πατέρες της Ανατολής και της Δύσης, την Τέχνη καθώς επίσης και από διαφορετικούς πολιτισμούς. Βασικές αξίες που αναδεικνύονται από τη «συγχρονική» μελέτη των βιβλικών κειμένων είναι ο συνεχής διάλογος, η κατάφαση στο ανθρώπινο πρόσωπο ανεξαρτήτως φύλου, φυλής και τάξης, η πολυπολιτισμικότητα, η ελευθερία της ανθρώπινης προαίρεσης και η θυσιαστική διάσταση της αγάπης του ίδιου του Θεού για τον «άλλον», η οποία τελικά νικά τον θάνατο και δίνει νόημα στον ανθρώπινο βίο.
Οι επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι η ευαισθητοποίηση και η κατάρτιση των εκπαιδευομένων:
α) στην επιλογή, ανάδειξη και προβολή εκείνων των στοιχείων της Βίβλου, τα οποία ανάλογα με την ηλικία του μαθητή, μπορούν από τον δάσκαλο-εμψυχωτή να γίνουν αντικείμενο θρησκευτικής διδασκαλίας μέσα στη σχολική τάξη ώστε να πετύχουν τα εξής: (1) να συναρπάσουν την προσωπικότητα εκάστου μαθητή στην καθολικότητά της αλλά και του συνόλου της μαθητικής κοινότητας. (2) να πετύχουν τη διαθεματικότητα με τις άλλες «ειδικότητες» του μοντέρνου σχολείου αλλά τη διαδραστικότητα με εφαρμογές-παρεμβάσεις στην καθημερινότητα.
β) στο σχεδιασμό πρωτότυπης θρησκευτικής διδασκαλίας και κυρίως πρότζεκτ με βιβλικά θέματα που θα εκτελείται μέσα στη σχολική τάξη μέσω της εφαρμογής πολυτροπικών μεθόδων διδασκαλίας ώστε να διεγείρονται όλες οι πτυχές της προσωπικότητας του μαθητή και της κοινότητας χωρίς αποκλεισμούς ή διακρίσεις. Η προέκταση των βιβλικών Πρότζεκτ είναι η ενίσχυση της ταυτότητας εκάστου μαθητή, ο σεβασμός του «άλλου» και πρακτικές εφαρμογές «καλής αλλοίωσης» της καθημερινότητας όλων των εμπλεκομένων στη μαθησιακή διαδικασία.
γ) στην αξιολόγηση της διδακτικής εμπειρίας, στη συνεχή ανατροφοδότηση καθώς και των προβλημάτων που ανακύπτουν από αυτήν.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων απαιτείται:
α) συνδιδασκαλία μελών ΔΕΠ που ασχολούνται με βιβλικά θέματα με εκείνα που ασχολούνται με Παιδαγωγικά αλλά και άλλα γνωστικά αντικείμενα (π.χ. θρησκευτική Λογοτεχνία, Μουσειοδιδακτική, Ισλάμ, Θρησκεύματα).
β) ένας τουλάχιστον δοκιμαστικός σχεδιασμός ενός θρησκευτικού μαθήματος για συγκεκριμένη σχολική τάξη που θα επιλέγεται είτε με πρωτοβουλία του διδάσκοντος είτε από τους ίδιους τους εκπαιδευομένους. Ο έλεγχος και η εκτέλεση του δοκιμαστικού σχεδιασμού θα γίνεται, όπως και σε ανωτέρω μαθήματα, με την παρουσίαση του μαθήματος από τον εκπαιδευόμενο και στο πλαίσιο της φροντιστηριακής ώρας του μαθήματος. «Διδακτικές ασκήσεις
θρησκευτικής αγωγής σε σχολικές μονάδες και αξιολόγηση εκπαιδευτικού
έργου»
γ) παρακολούθηση και διεξαγωγή θρησκευτικής διδασκαλίας στα συνεργαζόμενα σχολεία τα οποία θα επιλέγονται κάθε χρόνο για το σκοπό αυτό.
δ) παρακολούθηση εφαρμογών μοντέρνων μεθόδων της διδακτικής της Βίβλου μέσω διαδικτύου σε χώρες με ιδιαίτερη παράδοση σε αυτό το πεδίο.
ε) μια έκθεση αξιολόγησης που θα υποβάλλεται από τον φοιτητή και τη φοιτήτρια για το έργο και τις εμπειρίες που αποκόμισε από το μάθημα και τη σχολική τάξη γενικότερα. Με αυτόν τον τρόπο θα βελτιώνεται η προσφερόμενη ύλη και μεθοδολογία του μαθήματος.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 21 Απριλίου 2016
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα