Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

(73ΦΛΣ204 & PPP486) -  Γεώργιος Αραμπατζής

Περιγραφή Μαθήματος

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ

-       Η φιλοσοφική επιχειρηματολογία διακρίνεται από την κοινή γνώμη. Η κοινή γνώμη μπορεί να έχει ή να μην έχει δίκιο, η φιλοσοφία είναι επιστήμη.

-       Τα αντικείμενα της φιλοσοφίας ήταν κάποτε η Ψυχή, το Πνεύμα, ο Θεός, ο Κόσμος, η Αιωνιότητα. Τώρα είναι μάλλον ζητήματα όπως, ποιές είναι οι συνέπειες μίας φιλοσοφικής θεώρησης, ο χρόνος, ο χώρος, η παράσταση και η αναπαράσταση, η σχέση ανάμεσα σε φιλοσοφικά θέματα, τι είναι η δράση, το δρων υποκείμενο, κλπ.

-       Η φιλοσοφία είναι επιστήμη των εννοιών και όχι των πραγματικών αντικειμένων.

-       Η φιλοσοφική επιχειρηματολογία δεν αναζητάει απαραίτητα την πρωτοτυπία αλλά την ξεκάθαρη διατύπωση.

-       Η ξεκάθαρη περιγραφή μιας φιλοσοφικής θέσης και, όσο το δυνατόν, των λογικών συνεπειών της είναι κεντρική στη φιλοσοφική επιχειρηματολογία.

-       Ο λόγος είναι το πεδίο εφαρμογής της φιλοσοφικής επιστήμης. Οι θεωρίες εκφράζονται σε προτάσεις και γίνονται αντικείμενο κριτικής.

-       Η φιλοσοφική επιχειρηματολογία δεν στηρίζεται σε βιογραφικά, ψυχολογικά, ιστορικά, κοινωνιολογικά στοιχεία.

-       Η φιλοσοφική εργασία δεν είναι λογοτεχνία. Να αποφεύγονται τα επίθετα και να προτιμάται η απλή σύνταξη.

-       Όπως σε όλες τις ανθρωπιστικές επιστήμες, η βιβλιογραφία είναι πολύ σημαντική. Aναλύουμε, ελέγχουμε τη βιβλιογραφία και εμπλουτίζουμε την ανάλυσή μας με αναφορές.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013