Παρουσίαση/Προβολή
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
(73ΦΛΣ204 & PPP486) - Γεώργιος Αραμπατζής
Περιγραφή Μαθήματος
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
- Η φιλοσοφική επιχειρηματολογία διακρίνεται από την κοινή γνώμη. Η κοινή γνώμη μπορεί να έχει ή να μην έχει δίκιο, η φιλοσοφία είναι επιστήμη.
- Τα αντικείμενα της φιλοσοφίας ήταν κάποτε η Ψυχή, το Πνεύμα, ο Θεός, ο Κόσμος, η Αιωνιότητα. Τώρα είναι μάλλον ζητήματα όπως, ποιές είναι οι συνέπειες μίας φιλοσοφικής θεώρησης, ο χρόνος, ο χώρος, η παράσταση και η αναπαράσταση, η σχέση ανάμεσα σε φιλοσοφικά θέματα, τι είναι η δράση, το δρων υποκείμενο, κλπ.
- Η φιλοσοφία είναι επιστήμη των εννοιών και όχι των πραγματικών αντικειμένων.
- Η φιλοσοφική επιχειρηματολογία δεν αναζητάει απαραίτητα την πρωτοτυπία αλλά την ξεκάθαρη διατύπωση.
- Η ξεκάθαρη περιγραφή μιας φιλοσοφικής θέσης και, όσο το δυνατόν, των λογικών συνεπειών της είναι κεντρική στη φιλοσοφική επιχειρηματολογία.
- Ο λόγος είναι το πεδίο εφαρμογής της φιλοσοφικής επιστήμης. Οι θεωρίες εκφράζονται σε προτάσεις και γίνονται αντικείμενο κριτικής.
- Η φιλοσοφική επιχειρηματολογία δεν στηρίζεται σε βιογραφικά, ψυχολογικά, ιστορικά, κοινωνιολογικά στοιχεία.
- Η φιλοσοφική εργασία δεν είναι λογοτεχνία. Να αποφεύγονται τα επίθετα και να προτιμάται η απλή σύνταξη.
- Όπως σε όλες τις ανθρωπιστικές επιστήμες, η βιβλιογραφία είναι πολύ σημαντική. Aναλύουμε, ελέγχουμε τη βιβλιογραφία και εμπλουτίζουμε την ανάλυσή μας με αναφορές.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 24 Απριλίου 2013
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα