Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ψυχολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών

(PPP363) -  Φωτεινή Πολυχρόνη

Περιγραφή Μαθήματος

  Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες με τις σύγχρονες θεωρητικές και εφαρμοσμένες προσεγγίσεις του πεδίου των μαθησιακών δυσκολιών που εμφανίζονται κατά την διαδικασία της κατάκτησης του γραπτού λόγου. Ειδικότερα το μάθημα εξετάζει την ταξινόμηση των μαθησιακών δυσκολιών ανάμεσα σε άλλες αναπτυξιακές διαταραχές, την συννοσηρότητα με τη ΔΕΠΥ και τις γλωσσικές διαταραχές και τις σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις για την αιτιολογία των μαθησιακών δυσκολιών  με βάση το βιολογικό, το γνωστικό και το ψυχοκοινωνικό μοντέλο. Περιλαμβάνει τις εξής θεματικές ενότητες:  Εννοιολογικός προσδιορισμός και ταξινόμηση των μαθησιακών δυσκολιών.  Αιτιολογικά μοντέλα και ερμηνευτικά μοντέλα. Χαρακτηριστικά των μαθησιακών δυσκολιών στο γνωστικό, μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό τομέα: Δυσκολίες στην ανάγνωση, στην κατανόηση, στην ορθογραφία, στην παραγωγή γραπτού  λόγου και στα μαθηματικά. Μεταγνωστικές δυσκολίες. Ψυχοκοινωνικές δυσκολίες. Μεθοδολογία και μέσα αξιολόγησης των μαθησιακών δυσκολιών. Ο ρόλος του ψυχολόγου ως μέλος της διεπιστημονικής ομάδας στη διαδικασία της αξιολόησης και της παρέμβασης.'Εγκαιρη ανίχνευση των μαθησιακών δυσκολιών. Γενικές αρχές και μοντέλα παρέμβασης για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών σε επίπεδο ατόμου και σχολικής τάξης.   Στο μάθημα παρουσιάζονται και συζητούνται μελέτες περίπτωσης που αντιστοιχούν στις θεματικές ενότητες που αναπτύχθηκαν.

Με το πέρας των μαθημάτων οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

-να γνωρίζουν τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις για τον εννοιολογικό προσδιορισμότων μαθησιακών δυσκολιών στο γραπτό λόγο

-να αναγνωρίζουν και να ταξινομούν τις μαθησιακές δυσκολίες σε σχέση με άλλες αναπτυξιακές διαταραχές

-να περιγράφουν και να κατανοούν τα χαρακτηριστικά των μαθησιακών δυσκολιών 

-να κατανοούν τη δομή, τη μεθοδολογία και τα μέσα αξιολόγησης των μαθησιακών δυσκολιών

να συγκρίνουν και να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των εναλλακτικών προγραμμάτων παρέμβασης για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών σε ατομικό και συστημινό επίπεδο

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011