Παρουσίαση/Προβολή
Αξιολόγηση της Μαθητικής Επίδοσης (ΤΕΚ 125)-Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (ΠΔ 112) STUDENT ASSESSMENT
(PPP242) - Αθανάσιος Βέρδης
Περιγραφή Μαθήματος
Αξιολόγηση Μαθητή στην Εκπαίδευση (ΤΕΚ 125, πρώτη ομάδα μαθημάτων, παλαιός κωδικός ΠΔ 112)
Educational Evaluation (TEK 125, PD 112)
Δια ζώσης κάθε Δευτέρα 12 μ. - 3 μμ. Αμφιθέατρο 430
Αν χρειατεί Webex πατήστε στην εικόνα πιο κάτω
2023-2024 Δείτε την διδακτέα ύλη εδώ (follow this link for the contents of this course)
Δείτε το πλαίσιο μαθήματος εδώ
To μάθημα αξιολογείται με εργασία.
Σύγγραμμα: Κασσωτάκης, Μιχάλης (2013). Η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Αθήνα: Γρηγόρη
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33093865
Ύλη Εξετάσεων Ιουνίου 2024 (examination syllabus)
Δείτε εδώ την βαθμολογία (grades)
Ακολουθείστε τους παρακάτω συνδέσμους για να αξιολογήσετε το μάθημα
Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ρωσικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών
Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας
Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Η εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι ένα σύνολο ποσοτικών και ποιοτικών ερευνητικών μεθοδολογιών που σχετίζονται με την αξιακή θέσμιση μιας ιδιαίτερης διαδικασίας κοινωνικοποίηση που ονομάζεται «μάθηση». Αποτελέσματα αυτών των μεθοδολογιών στην εκπαίδευση αποτελούν οι μετρήσεις, οι σταθμίσεις, οι πιστοποιήσεις, οι κατατάξεις, οι συγκρίσεις, οι βαθμοί και οι βαθμολογίες, οι κλίμακες μέτρησης, τα λήμματα «πολλαπλής επιλογής», οι τράπεζες θεμάτων, οι ψυχομετρίες, τα στάνταρντ, οι νόρμες, οι διαγωνισμοί, οι εξετάσεις και οι αντικειμενικότητές τους, οι ανισότητες, οι στοχοταξινομίες, αλλά και τα κείμενα των ερωτήσεων ανάπτυξης, οι ερωτήσεις, οι απαντήσεις, οι περιγραφές, καθώς και τα παιδικά τεχνουργήματα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες είναι ικανοί και ικανές:
(α) να κατασκευάζουν αξιολογικά κριτήρια για την μάθηση στα φιλολογικά μαθήματα, με βάση διεθνείς στοχοταξινομίες, ελληνικά κανονιστικά κείμενα, καθώς και ειδικότερους μαθησιακούς στόχους,
(β) να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία της κλασικής και της μοντέρνας ψυχομετρικής θεωρίας και να τα εφαρμόσουν στην αξιολόγηση επιλεγμένων διδακτικών ενοτήτων από τα φιλολογικά μαθήματα,
(γ) να γνωρίζουν τους μηχανισμούς των διεθνών οίκων αξιολόγησης (ΟΟΣΑ, ETS, IEA) και των μελετών τους (PISA, TIMSS, PIRLS TOEFL, IELTS),
(δ) να κατανοούν τα μεθοδολογικά ζητήματα των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (τράπεζες θεμάτων, GRE, SAT, πανελλαδικές εξετάσεις, διεθνές Βaccalaureate) και τέλος,
(ε) να διακρίνουν στοιχεία άκριτης ή και δογματικής ποσοτικοποίησης στην εκπαιδευτική αξιολόγηση, όπως αυτή εμφανίζεται στις κατατάξεις των πανεπιστημίων, στην βαθμολόγηση των εκπαιδευτικών και στην σύγκριση των σχολείων.
Introduction to Educational Evaluation
Educational evaluation is a set of quantitative and qualitative methodologies related to a particular process of socialisation named 'learning'. These methodologies include measurements, certifications, rankings, comparisons, grades and grading, measuring scales, multiple choice questions, item banks, psychometric tools, standards, norms, competitions, examinations, objectivities, inequalities, but also qualitative methods, descriptions, and children's works of art. Upon successful completion of the course, students shall:
(a) develop evaluative criteria based on international texts, Greek regulatations, and more specific learning objectives;
(b) become familiar with the basics of classical and modern psychometric theory and apply them to the evaluation of selected teaching modules from the humanities
(c) know the mechanisms of international assessments (OECD, ETS, IEA) and their studies (PISA, TIMSS, PIRLS TOEFL, IELTS);
(d) understand the methodological issues of entrance examinations in higher education (subject banks, GRE, SAT, Pan-Hellenic examinations, international Baccalaureate) and finally,
(e) know the elements of inaccurate or even dogmatic quantification in educational evaluation, as it appears in university rankings, teacher ratings and the ranking of schools.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010
-
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Στους φοιτητές και στις φοιτήτριες προτείνονται αποσπάσματα από τα παρακάτω κείμενα:
Alkin Marvin (2012). Evaluation roots. A wider perspective of theorists’ views and influences. New York: Sage.
Allen Danielle, Chris Dean, Maggie Schein, Sheena Kang, Melanie Webb & Annie Walton Doyle (2016). Understanding the contributions of the humanities to human development: a methodological white paper. Harvard University, Humanities & Liberal Arts Assessment Project.
Fulcher Glenn & Fred Davidson (2007). Language testing and assessment: an advance book. Abingdon, Oxon: Routledge.
King Jean, Laurie Stevahn, Gail Ghere & Jane Minnema (2001). Toward a taxonomy of essential evaluator competencies. American Journal of Evaluation, 22(2), 229–247.
Ochsner Michael, Hug Sven & Daniel Hans-Dieter (Eds). (2016). Research assessment in the Humanities: towards criteria and procedures. Zürich: Springer.
Oosterhof Merrill (2009). Εκπαιδευτική αξιολόγηση: από την θεωρία στην πράξη. Αθήνα: Έλλην.
Patton Michael (2011). Developmental evaluation: applying complexity concepts to enhance innovation. New York, NY: Guilford Press.
Scriven Michael (1994). Evaluation as a discipline. Studies in Educational Evaluation, 20(1), 147–166.
Shaw Ian, Jennifer Greene & Melvin Mark (Eds) (2006). The SAGE handbook of evaluation. London: Sage. http://dx.doi.org/10.4135/9781848608078
Verdis Athanasios & Christina Sotiriou (2017). The psychometric characteristics of the Advanced Measures of Music Audiation in a region with strong non-Western music tradition. International Journal of Music Education.
Wilbrink Benn (1997). Assessment in historical perspective. Studies in Educational Evaluation, 23, 31–48.
Βέρδης Αθανάσιος (2006). Οι διεθνείς μελέτες για την αξιολόγηση της μαθητικής επίδοσης, από άποψη ερευνητικής μεθοδολογίας και στατιστικής ανάλυσης. Στο Δ. Κακανά, Κ. Μπότσογλου, Ν. Χανιωτάκης, & Ε. Καβαλάρη (Επιμ.), Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση: 71 κείμενα για την αξιολόγηση (σελ. 695–703). Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
Κασσωτάκης Μιχάλης (2003). Το τεστ δεξιοτήτων: μια προσπάθεια χωρίς συνέχεια. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής Και Προσανατολισμού, 64–65, 13–16.
Κασσωτάκης Μιχάλης (2013). Η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Αθήνα: Γρηγόρη.
Κασσωτάκης Μιχάλης (2018). Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αθήνα: Γρηγόρη (σελίδες 27-86, 271-279, 163-199).
Καψάλης Αχιλλέας & Νίκος Χανιωτάκης (2015). Εκπαιδευτική αξιολόγηση. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.
Παπαναστασίου Κωσταντίνος (2017). Μέτρηση και αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Αυτέκδοση.
Πετροπούλου Ουρανία, Κατερίνα Κασιμάτη, Συμεών Ρετάλης (2015). Σύγχρονες μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης με αξιοποίηση εκπαιδευτικών τεχνολογιών. Αθήνα: Κάλλιππος.
Τσακίρη Δέσποινα (2018). Η θέσμιση της αξιολόγησης των μαθητών και το φαντασιακό σχολείο. Αθήνα: Μεταίχμιο (σελ. 149-167).
Λογισμικά
Lorenzo-Seva Urbano & Pere Ferrando (2006). “Factor”: a computer program to fit the exploratory factor analysis model. Behavioural Research Methods, 38(1), 88–91.
Linacre John (2006). A user’s guide to Winsteps and Ministeps Rasch-model computer programs. Chicago, IL. Retrieved from http://www.linksoft.com.tw/data/winsteps1.pdf