Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Θεωρητική ηθική ΙΙ (Συνεπειοκρατία – Δεοντοκρατία)

(ΕΗΥ 3) -  Σταυρούλα Τσινόρεμα, Ευάγγελος Πρωτοπαπαδάκης, Γεώργιος Κωστελέτος

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα Θεωρητική Ηθική ΙΙ: Συνεπειοκρατεία και Δεοντοκρατία αποτελεί καίρια ενότητα της κατεύθυνσης Εφαρμοσμένη Ηθική του ΠΜΣ Φιλοσοφία. Το μάθημα εστιάζει στην ανάλυση και την κριτική αξιολόγηση των ηθικών θεωριών που βασίζονται στις συνέπειες των πράξεων έναντι των ηθικών θεωριών που βασίζονται στα καθήκοντα και τις αρχές.

Το μάθημα περιλαμβάνει διαλέξεις, συζητήσεις, και ασκήσεις που εστιάζουν στην κατανόηση των βασικών έννοιων και αρχών της συνεπειοκρατείας και της δεοντοκρατίας, καθώς και στην ανάλυση πρακτικών ηθικών διλημμάτων. Οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να εξετάσουν τις παραδόσεις της συνεπειοκρατείας και τη δεοντοκρατίας από διάφορες οπτικές γωνίες, να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης, και να εφαρμόσουν τις ηθικές θεωρίες σε πραγματικές καταστάσεις.

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021

  • Διδάσκοντες

    Σταυρούλα Τσινόρεμα, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Κρήτης

    tsinorev@uoc.gr  

    Ευάγγελος Δ. Πρωτοπαπαδάκης, Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

    eprotopa@philosophy.uoa.gr

    Γεώργιος Κωστελέτος, Δρ Φιλοσοφίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

    gkosteletos@philosophy.uoa.gr

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Μέρος Α: Εισαγωγή (Ευάγγελος Δ. Πρωτοπαπαδάκης)

    • Εισαγωγή στις ηθικές έννοιες του καθήκοντος και της ωφελιμότητας.

    Μέρος Β: Δεοντοκρατία (Σταυρούλα Τσινόρεμα)

    Μέρος Γ: Συνεπειοκρατία (Ευάγγελος Δ. Πρωτοπαπαδάκης)

    • Μοχισμός
    • Πραξιακός Ωφελιμισμός
    • Κανονιστικός Ωφελιμισμός
    • Ωφελιμισμός Διπλού Επιπέδου
    • Προτιμησιακός Ωφελιμισμός

    Μέρος Δ: Εφαρμογές (Γεώργιος Κωστελέτος)

    Μαθησιακοί στόχοι

    Βελτιστοποίηση της κατανόησης: Οι φοιτητές θα είναι σε θέση να κατανοούν τις βασικές αρχές και έννοιες της συνεπειοκρατείας και της δεοντολοκρατίας, και να αναγνωρίζουν τις διαφορές και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους.

    Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης: Ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να αναλύουν και να αξιολογούν τις ηθικές θεωρίες, να εντοπίζουν αντιφάσεις και να προτείνουν λύσεις.

    Εφαρμογή στην πράξη: Ανάπτυξη της Ικανότητας των μαθητών να εφαρμόζουν τις ηθικές θεωρίες σε πρακτικά ηθικά διλήμματα και καταστάσεις της καθημερινής ζωής.

    Κριτική Ανάλυση: Προαγωγή της κανότητας των μαθητών να κρίνουν και να αναλύουν κριτικά τις ηθικές θεωρίες, αναγνωρίζοντας τις ισχυρές και αδύναμες πλευρές τους.

    Δημιουργία Απόψεων: Ενίσχυση της ικανότητας των μαθητών να αναπτύσσουν δικές τους σκέψεις και απόψεις σχετικά με την ηθική και να τις υποστηρίζουν με επιχειρήματα.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Ο βαθμός κατά τον οποίον οι μαθησιακοί στόχοι έχουν επιτευχθεί αξιολογείται με γραπτό δοκίμιο, το οποίο υποβάλλεται στον διδάσκοντα έως και 45 ημέρες έπειτα από την λήξη του εξαμήνου.

    • Οι φοιτητές υποβάλλουν ένα μόνον δοκίμιο σε έναν εκ των τριών διδασκόντων. Η υποβολή πραγματοποιείται μέσω του e-class.
    • Τα δοκίμια διορθώνονται και βαθμολογούνται από τους διδάσκοντες εντός 45 ημερών από την υποβολή τους.
    • Η έκταση εκάστου δοκιμίου είναι 2.000 λέξεις (+/- 15%).
    • Τα δοκίμια πρέπει να διαθέτουν abstract και keywords, και οι παραπομπές - αναφορές να εναρμονίζονται με το Chicago Manual of Style - Notes and Bibliography System.