Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ

(MUSIC121) -  ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΠΥΡΙΔΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Γεγονός είναι ότι οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών παίζουν τουλάχιστον ένα μουσικό όργανο και, μελετώντας «οίκοι», ενοχλούν τους ενοίκους της πολυκατοικίας των «ηχορρυ¬παίνοντας». Η έννοια ηχορρύπανση είναι σύγχρονη, σχετίζεται με το θόρυβο, ο θόρυβος με τη σειρά του έχει σχέση με την Τεχνολογική ανάπτυξη και αυτή συνδέεται με την πρόοδο. Όλα είναι κρίκοι μιας αλυσίδας, που καλώς ή κακώς δεν πρέπει να σπάσουν. Επειδή δεν είναι λογικό να ζητούμε να απαρνηθούμε την πρόοδο της εποχής μας –όσο θορυβώδης και αν είναι- και να επιστρέψουμε, ως ησυχαστές, στην εποχή των σπηλαίων –της σχεδόν απόλυτης η-συχίας- οφείλουμε ν’ ακολουθήσουμε τον κανόνα της χρυσής τομής. Τούτο σημαίνει ότι πρέπει, αφού κατανοήσουμε με μελέτη και έρευνα την όλη συμπεριφορά του θορύβου, να προσπαθήσουμε να εφαρμό-σουμε τα συμπεράσματα της έρευνας προκειμένου να επινοήσουμε διάφορες κατασκευαστικές λύσεις, ώστε να δημιουργήσουμε συνθή-κες διαβίωσης απαλλαγμένες από κάθε μορφής ηχορρύπανση. Στο μάθημα αυτό αντιμετωπίζεται το πρόβλημα «θόρυβος» σε α-νοικτούς (πλατείες, ανοικτά θέατρα) και κλειστούς (αίθουσες διαλέ-ξεων και συναυλιών) χώρους. Μελετάται η ηχοαπορρόφηση και η ηχομόνωση, παρουσιάζονται οι μηχανισμοί για την ηχοαπορρόφηση και εξετάζονται διάφορα ηχοαπορροφητικά υλικά και ηχοαπορροφη-τικές διατάξεις. Αναλύεται η Ακουστική χώρων και, τέλος, αναλύο-νται μέθοδοι για την ακουστική διαμόρφωση ενός κλειστού χώρου προκειμένου να καταστεί κατάλληλος για μια συγκεκριμένη ακουστι-κή εφαρμογή (διάλεξη, συναυλία, θέατρο κ.λπ.). Ενδεικτική θεματολογία: Θόρυβος, Η βλαπτική επίδραση του θο-ρύβου στην ακοή, Η βλαπτική επίδραση του θορύβου στη ψυχολογία του ατό¬μου, Καταπολέμηση του θορύβου, Έλεγχος θορύβου στην πηγή, στη διαδρομή διάδοσης και στον δέκτη, Ανάλυση του θορύ-βου, Ηθμοί ή Φίλτρα, Γραφική παρουσίαση της λειτουργίας ενός η-λεκτρονικού φίλτρου, Το ηχόμετρο και τα ηλεκτρονικά φίλτρα στάθ-μισης συχνοτή¬των, Ο τύπος του Sabine, Ακουστική αιθουσών, Ακου-στικά λάθη στο σχεδιασμό αιθουσών, Ακουστική παραμόρφωση λόγω ακουστικής συζεύξεως χώρων, Υποκειμενικά κριτήρια «Καλής Ακου-στικής», Ανηχοϊκός Θάλαμος, Θάλαμος Αντήχησης, Ηχοπροστασία των κτηρίων [Χωρίσματα, Μονοί τοίχοι ή Μονά χωρίσματα, Διπλοί τοίχοι ή Διπλά χωρίσματα, Ηχομόνωση χωρισμάτων, Παράθυρα, Θύρες, Πλευρικές μεταδόσεις, Πατώματα, Ελαστικές επικαλύψεις πα-τωμάτων, Πλωτά δάπεδα, Αγωγοί κλιματισμού, Ψευδοροφές]. Ως διδακτικό βοήθημα διανέμεται στους φοιτητές το: Χ. Χ. Σπυρίδη, ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΧΩΡΩΝ, Αθήνα 2003.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2