ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΠΥΡΙΔΗΣ
Περιγραφή
Γεγονός είναι ότι οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών παίζουν τουλάχιστον ένα μουσικό όργανο και, μελετώντας «οίκοι», ενοχλούν τους ενοίκους της πολυκατοικίας των «ηχορρυ¬παίνοντας».
Η έννοια ηχορρύπανση είναι σύγχρονη, σχετίζεται με το θόρυβο, ο θόρυβος με τη σειρά του έχει σχέση με την Τεχνολογική ανάπτυξη και αυτή συνδέεται με την πρόοδο. Όλα είναι κρίκοι μιας αλυσίδας, που καλώς ή κακώς δεν πρέπει να σπάσουν.
Επειδή δεν είναι λογικό να ζητούμε να απαρνηθούμε την πρόοδο της εποχής μας –όσο θορυβώδης και αν είναι- και να επιστρέψουμε, ως ησυχαστές, στην εποχή των σπηλαίων –της σχεδόν απόλυτης η-συχίας- οφείλουμε ν’ ακολουθήσουμε τον κανόνα της χρυσής τομής. Τούτο σημαίνει ότι πρέπει, αφού κατανοήσουμε με μελέτη και έρευνα την όλη συμπεριφορά του θορύβου, να προσπαθήσουμε να εφαρμό-σουμε τα συμπεράσματα της έρευνας προκειμένου να επινοήσουμε διάφορες κατασκευαστικές λύσεις, ώστε να δημιουργήσουμε συνθή-κες διαβίωσης απαλλαγμένες από κάθε μορφής ηχορρύπανση.
Στο μάθημα αυτό αντιμετωπίζεται το πρόβλημα «θόρυβος» σε α-νοικτούς (πλατείες, ανοικτά θέατρα) και κλειστούς (αίθουσες διαλέ-ξεων και συναυλιών) χώρους. Μελετάται η ηχοαπορρόφηση και η ηχομόνωση, παρουσιάζονται οι μηχανισμοί για την ηχοαπορρόφηση και εξετάζονται διάφορα ηχοαπορροφητικά υλικά και ηχοαπορροφη-τικές διατάξεις. Αναλύεται η Ακουστική χώρων και, τέλος, αναλύο-νται μέθοδοι για την ακουστική διαμόρφωση ενός κλειστού χώρου προκειμένου να καταστεί κατάλληλος για μια συγκεκριμένη ακουστι-κή εφαρμογή (διάλεξη, συναυλία, θέατρο κ.λπ.).
Ενδεικτική θεματολογία: Θόρυβος, Η βλαπτική επίδραση του θο-ρύβου στην ακοή, Η βλαπτική επίδραση του θορύβου στη ψυχολογία του ατό¬μου, Καταπολέμηση του θορύβου, Έλεγχος θορύβου στην πηγή, στη διαδρομή διάδοσης και στον δέκτη, Ανάλυση του θορύ-βου, Ηθμοί ή Φίλτρα, Γραφική παρουσίαση της λειτουργίας ενός η-λεκτρονικού φίλτρου, Το ηχόμετρο και τα ηλεκτρονικά φίλτρα στάθ-μισης συχνοτή¬των, Ο τύπος του Sabine, Ακουστική αιθουσών, Ακου-στικά λάθη στο σχεδιασμό αιθουσών, Ακουστική παραμόρφωση λόγω ακουστικής συζεύξεως χώρων, Υποκειμενικά κριτήρια «Καλής Ακου-στικής», Ανηχοϊκός Θάλαμος, Θάλαμος Αντήχησης, Ηχοπροστασία των κτηρίων [Χωρίσματα, Μονοί τοίχοι ή Μονά χωρίσματα, Διπλοί τοίχοι ή Διπλά χωρίσματα, Ηχομόνωση χωρισμάτων, Παράθυρα, Θύρες, Πλευρικές μεταδόσεις, Πατώματα, Ελαστικές επικαλύψεις πα-τωμάτων, Πλωτά δάπεδα, Αγωγοί κλιματισμού, Ψευδοροφές].
Ως διδακτικό βοήθημα διανέμεται στους φοιτητές το:
Χ. Χ. Σπυρίδη, ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΧΩΡΩΝ, Αθήνα 2003.Λιγότερα
Γεγονός είναι ότι οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών παίζουν τουλάχιστον ένα μουσικό όργανο και, μελετώντας «οίκοι», ενοχλούν τους ενοίκους της πολυκατοικίας των «ηχορρυ¬παίνοντας».
Η έννοια ηχορρύπανση είναι σύγχρονη, σχετίζεται με το θόρυβο, ο θόρυβος με τη σειρά του έχει σχέση με την Τεχνολογική ανάπτυξη και αυτή συνδέεται με την πρόοδο. Όλα είναι κρίκοι μιας αλυσίδας, που καλώς ή κακώς δεν πρέπει να σπάσουν.
Επειδή δεν είναι λογικό να ζητούμε να απαρνηθούμε την πρόοδο της εποχής μας –όσο θορυβώδης και αν είναι- και να επιστρέψουμε, ως ησυχαστές, στην εποχή των σπηλαίων –της σχεδόν απόλυτης η-συχίας- οφείλουμε ν’ ακολουθήσουμε τον κανόνα της χρυσής τομής. Τούτο σημαίνει ότι πρέπει, αφού κατανοήσουμε με μελέτη και έρευνα την όλη συμπεριφορά του θορύβου, να προσπαθήσουμε να εφαρμό-σουμε τα συμπεράσματα της έρευνας προκειμένου να επινοήσουμε διάφορες κατασκευαστικές λύσεις, ώστε να δημιουργήσουμε συνθή-κες διαβίωσης απαλλαγμένες από κάθε μορφής ηχορρύπανση.
Στο μάθημα αυτό αντιμ
Περισσότερα Γεγονός είναι ότι οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών παίζουν τουλάχιστον ένα μουσικό όργανο και, μελετώντας «οίκοι», ενοχλούν τους ενοίκους της πολυκατοικίας των «ηχορρυ¬παίνοντας».
Η έννοια ηχορρύπανση είναι σύγχρονη, σχετίζεται με το θόρυβο, ο θόρυβος με τη σειρά του έχει σχέση με την Τεχνολογική ανάπτυξη και αυτή συνδέεται με την πρόοδο. Όλα είναι κρίκοι μιας αλυσίδας, που καλώς ή κακώς δεν πρέπει να σπάσουν.
Επειδή δεν είναι λογικό να ζητούμε να απαρνηθούμε την πρόοδο της εποχής μας –όσο θορυβώδης και αν είναι- και να επιστρέψουμε, ως ησυχαστές, στην εποχή των σπηλαίων –της σχεδόν απόλυτης η-συχίας- οφείλουμε ν’ ακολουθήσουμε τον κανόνα της χρυσής τομής. Τούτο σημαίνει ότι πρέπει, αφού κατανοήσουμε με μελέτη και έρευνα την όλη συμπεριφορά του θορύβου, να προσπαθήσουμε να εφαρμό-σουμε τα συμπεράσματα της έρευνας προκειμένου να επινοήσουμε διάφορες κατασκευαστικές λύσεις, ώστε να δημιουργήσουμε συνθή-κες διαβίωσης απαλλαγμένες από κάθε μορφής ηχορρύπανση.
Στο μάθημα αυτό αντιμ
Περισσότερα Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -