Παρουσίαση/Προβολή
Η έννοια της αλληλοκατανόησης για τη διδασκαλία της πολυγλωσσίας
(FRL251) - Αργυρώ Μουστάκη
Περιγραφή Μαθήματος
Η έννοια της Αλληλοκατανόησης αφορά στην ικανότητά μας να κατανοούμε κυρίως γραπτό, αλλά και προφορικό λόγο, σε μια γλώσσα που δεν έχουμε διδαχθεί.
Έρευνα πάνω στην έννοια αυτή έχει γίνει στα πλαίσια ευρωπαϊκών προγραμμάτων όπως τα Echanger pour changer, Eurocomrom, Eurocomslav, Itinerarios romanos, Eu + I, Euromania κλπ. με απώτερο στόχο τη διατήρηση της γλωσσικής πολυμορφίας στην Ευρώπη και την προώθηση της πολυγλωσσίας (δυνατότητας κατανόησης πολλών γλωσσών). Η έννοια αυτή αποτελεί, στο εξής, έννοια-κλειδί στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.
Θα επικεντρωθούμε, εδώ, στο γραπτό λόγο και θα εξετάσουμε ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούμε ως ομιλητές της Ελληνικής και γνώστες της Γαλλικής και, ενδεχομένως, άλλων ξένων γλωσσών για να κατανοήσουμε γραπτά κείμενα. Θα επικαλεστούμε, για το λόγο αυτό, σε θεωρητικό επίπεδο, τους Meissner et alii και τις θεωρίες τους της « υποθετικής γραμματικής » και των «εφτά φίλτρων » (die sieben Siebe). Θα μελετήσουμε, επίσης, δυνατότητες αλληλοκατανόησης τόσο μεταξύ γλωσσών που ανήκουν στην ίδια γλωσσική οικογένεια (είτε αυτή είναι η ρωμανική, είτε η γερμανική, είτε η σλαβική) όσο και μεταξύ γλωσσών που δεν ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Οι δυνατότητες αυτές θα καταγραφούν μέσω ενός διαδραστικού power point που θα σχεδιαστεί, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, σε συνεργασία με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα