Η έννοια της αλληλοκατανόησης για τη διδασκαλία της πολυγλωσσίας

Αργυρώ Μουστάκη

Περιγραφή

Η έννοια της Αλληλοκατανόησης αφορά στην ικανότητά μας να κατανοούμε κυρίως γραπτό, αλλά και προφορικό λόγο, σε μια γλώσσα που δεν έχουμε διδαχθεί.

Έρευνα πάνω στην έννοια αυτή έχει γίνει στα πλαίσια ευρωπαϊκών προγραμμάτων όπως τα Echanger pour changer, Eurocomrom, Eurocomslav, Itinerarios romanos, Eu + I, Euromania κλπ. με απώτερο στόχο τη διατήρηση της γλωσσικής πολυμορφίας στην Ευρώπη και την προώθηση της πολυγλωσσίας (δυνατότητας κατανόησης πολλών γλωσσών). Η έννοια αυτή αποτελεί, στο εξής, έννοια-κλειδί στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.

Θα επικεντρωθούμε, εδώ, στο γραπτό λόγο και θα εξετάσουμε ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούμε ως ομιλητές της Ελληνικής και γνώστες της Γαλλικής και, ενδεχομένως, άλλων ξένων γλωσσών για να κατανοήσουμε γραπτά κείμενα. Θα επικαλεστούμε, για το λόγο αυτό, σε θεωρητικό επίπεδο, τους Meissner et alii και τις θεωρίες τους της « υποθετικής γραμματικής » και των «εφτά φίλτρων » (die sieben Siebe). Θα μελετήσουμε, επίσης, δυνατότητες αλληλοκατανόησης τό

Περισσότερα  

Ημερολόγιο