Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Analysing Foreign Language Classroom Discourse

(ENL139) -  Σοφία Παπαευθυμίου-Λύτρα

Περιγραφή Μαθήματος

ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

 

Ονοματεπώνυμο: Σοφία Παπαευθυμίου-Λύτρα

Τίτλος μαθήματος: Ανάλυση της Επικοινωνίας στη Ξενόγλωσση Τάξη

Εξάμηνο: 7ο

Τομέας:  Γλώσσας και Γλωσσολογίας

 

Α. Γενική περιγραφή:

 

Στο μάθημα αυτό  θα ασχοληθούμε με την επικοινωνία στην ξενόγλωσση τάξη και θα αναλύσουμε τα γλωσσικά, παραγλωσσικά, κειμενικά, πραγματολογικά, διαπολιτισμικά  και λοιπά στοιχεία, που η παρουσία τους, όπως η έρευνα δείχνει,  συμβάλει θετικά στην εκμάθηση, ανάπτυξη  και χρήση των ξένων γλωσσών σε περιβάλλον τάξης.  Ειδικότερα, θα εξεταστεί  α) ο λόγος  του/της δάσκαλου/ας της ξένης γλώσσας (teacher talk) αναφορικά με τις λειτουργίες που καλείται να επιτελέσει στην ξενόγλωσση τάξη σε σχέση με την μαθησιακή/διδακτική  προσέγγιση που έχει υιοθετήσει στην τάξη, και β) ο  λόγος του/της  μαθητή/τριας της ξένης γλώσσας (learner talk) στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν  -προφορικά ή γραπτά - με το/την δάσκαλό/α τους και τους συμμαθητές/τριές τους με στόχο να μάθουν να επικοινωνούν στη ξένη γλώσσα για  να πραγματώνουν δραστηριότητες και συνθετικές εργασίες, να επιλύουν γνωστικά ή γλωσσικά προβλήματα ή να ξεπερνούν δυσκολίες που οφείλονται στην γλωσσική ή/και επικοινωνιακή τους ανεπάρκεια.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009

  • Συμπληρωματικά Στοιχεία:

    Β. Συμπληρωματικές πληροφορίες

     

    Το μάθημα έχει σεμιναριακό χαρακτήρα, προσφέρει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί διάλογος στην τάξη και να γίνουν πρακτικές ασκήσεις. Γίνεται  χρήση βιντεοσκοπημένων και ηχογραφημένων  μαθημάτων, ενώ ενθαρρύνεται η ενασχόληση των φοιτητών/τριών με εποπτευόμενες εργασίες στα πλαίσια της αυτόνομης και  συνεργατικής μάθησης. Η διδακτέα ύλη περιλαμβάνει ένα κύριο θεωρητικό σύγγραμμα, φυλλάδια με εκπαιδευτικό υλικό για πρακτικές ασκήσεις και κατάλογο με προτεινόμενη έντυπη βιβλιογραφία δίνοντας έτσι την ευκαρία στους φοιτητές/τριες να εργαστούν στην βιβλιοθήκη. Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών  βασίζεται α) στις πρακτικές ασκήσεις στην τάξη, β) στην συγγραφή μιας εργασίας επικεντρωμένης σε δεδομένα συλλεγέντα από τους/τις ίδιους/ίδιες -- οπότε μπορούν να συνεργαστούν δύο ή τρεις φοιτητές/τριες μαζί ?  και β) στην τελική  γραπτή εξέταση όπου οι φοιτητές/τριες καλούνται να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις.  Τέλος, προβλέπεται αξιολόγηση του μαθήματος με τη συμπλήρωση ειδικού ερωτηματολογίου από τους/τις φοιτητές/τριες ανωνύμως.