Παρουσίαση/Προβολή
Analysing Foreign Language Classroom Discourse
(ENL139) - Σοφία Παπαευθυμίου-Λύτρα
Περιγραφή Μαθήματος
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Ονοματεπώνυμο: Σοφία Παπαευθυμίου-Λύτρα
Τίτλος μαθήματος: Ανάλυση της Επικοινωνίας στη
Ξενόγλωσση Τάξη
Εξάμηνο: 7ο
Τομέας: Γλώσσας και Γλωσσολογίας
Α. Γενική περιγραφή:
Στο μάθημα αυτό θα ασχοληθούμε με την επικοινωνία στην
ξενόγλωσση τάξη και θα αναλύσουμε τα γλωσσικά, παραγλωσσικά, κειμενικά,
πραγματολογικά, διαπολιτισμικά και λοιπά
στοιχεία, που η παρουσία τους, όπως η έρευνα δείχνει, συμβάλει θετικά στην εκμάθηση, ανάπτυξη και χρήση των ξένων γλωσσών σε περιβάλλον
τάξης. Ειδικότερα, θα
εξεταστεί α) ο λόγος του/της δάσκαλου/ας της ξένης γλώσσας (teacher talk) αναφορικά με τις
λειτουργίες που καλείται να επιτελέσει στην ξενόγλωσση τάξη σε σχέση με την
μαθησιακή/διδακτική προσέγγιση που έχει
υιοθετήσει στην τάξη, και β) ο λόγος του/της μαθητή/τριας της ξένης γλώσσας (learner talk) στην προσπάθειά
τους να επικοινωνήσουν -προφορικά ή
γραπτά - με το/την δάσκαλό/α τους και τους συμμαθητές/τριές τους με στόχο να
μάθουν να επικοινωνούν στη ξένη γλώσσα για
να πραγματώνουν δραστηριότητες και συνθετικές εργασίες, να επιλύουν
γνωστικά ή γλωσσικά προβλήματα ή να ξεπερνούν δυσκολίες που οφείλονται στην
γλωσσική ή/και επικοινωνιακή τους ανεπάρκεια.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009
-
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Β. Συμπληρωματικές πληροφορίες
Το μάθημα έχει σεμιναριακό χαρακτήρα, προσφέρει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί διάλογος στην τάξη και να γίνουν πρακτικές ασκήσεις. Γίνεται χρήση βιντεοσκοπημένων και ηχογραφημένων μαθημάτων, ενώ ενθαρρύνεται η ενασχόληση των φοιτητών/τριών με εποπτευόμενες εργασίες στα πλαίσια της αυτόνομης και συνεργατικής μάθησης. Η διδακτέα ύλη περιλαμβάνει ένα κύριο θεωρητικό σύγγραμμα, φυλλάδια με εκπαιδευτικό υλικό για πρακτικές ασκήσεις και κατάλογο με προτεινόμενη έντυπη βιβλιογραφία δίνοντας έτσι την ευκαρία στους φοιτητές/τριες να εργαστούν στην βιβλιοθήκη. Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών βασίζεται α) στις πρακτικές ασκήσεις στην τάξη, β) στην συγγραφή μιας εργασίας επικεντρωμένης σε δεδομένα συλλεγέντα από τους/τις ίδιους/ίδιες -- οπότε μπορούν να συνεργαστούν δύο ή τρεις φοιτητές/τριες μαζί ? και β) στην τελική γραπτή εξέταση όπου οι φοιτητές/τριες καλούνται να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις. Τέλος, προβλέπεται αξιολόγηση του μαθήματος με τη συμπλήρωση ειδικού ερωτηματολογίου από τους/τις φοιτητές/τριες ανωνύμως.