Παρουσίαση/Προβολή
Εισαγωγή στο Θέατρο ως Εκπαίδευση
(ECD442) - Παναγιώτα Γιαννούλη
Περιγραφή Μαθήματος
Καλώς ορίσατε στο μάθημα,
Το μάθημα "Θέατρο ως Εκπαίδευση" προσφέρεται στο α΄ εξάμηνο. Σκοπός μας είναι να προσδιοριστούν οι πολλαπλές παράμετροι του πεδίου που συνδέει το Θέατρο με την Παιδαγωγική (δείτε αναλυτικά την περιγραφή του μαθήματος στο e-class). Προκειμένου ωστόσο να γίνει κατανοητή η πολυδιάστατη λειτουργία του θεάτρου στην εκπαιδευτική διαδικασία, η θέση του, ο ρόλος του εκπαιδευτικού και οι μεθοδολογικές του προσεγγίσεις θα δοθούν ορισμένα παραδείγματα στη πράξη.
Γι αυτό, εκτός από τον θεωρητικό χαρακτήρα του θα εστιάσουμε σε βιωματικές δραστηριότητες και στην πορεία θα γίνει διαχωρισμός σε υπο-ομάδες.
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει συλλογική εργασία και αλληλεπίδραση η οποία θα ολοκληρωθεί με ομαδική εργασία σε συγκεκριμένο θέμα που θα ανακοινωθεί πριν τις εξετάσεις και θα παρουσιαστεί ομαδικά. Επιπρόσθετη ατομική εξέταση θα διεχαχθεί όπως προβλέπεται στο περίγραμμα του μαθήματος.
To μάθημα από τη φύση του συνδέεται με επικοινωνία, έκφραση, δημιουργία, αλληλεπίδραση, επομένως σας προτείνω να παρακολουθήσετε ώστε να μπορέσετε να δουλέψετε και ομαδικά.
καλή μας αρχή
Η διδάσκουσα
Παναγιώτα Γιαννούλη
Περιγραφή
Εισαγωγή στο θέατρο ως εκπαίδευση α΄αξαμήνου
Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγική προσέγγιση στις θεωρίες του Θεάτρου στην Εκπαίδευση και τις επιρροές τους από διάφορες μορφές θεάτρου. Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να γνωρίσουν την ιστορία των προσεγγίσεων και θεωρήσεων που αφορούν τη διδακτική λειτουργία του θεάτρου, από την άτυπη εκπαίδευση και την τυπική εκπαιδευτική διαδικασία, έως τη σύγχρονη θεατροπαιδαγωγική. Στο πλαίσιο αυτό θα καταδειχθούν οι αναδυόμενες, κυρίως από τις αρχές του 20ου αιώνα, συνδέσεις του θεάτρου με βασικές παιδαγωγικές, ψυχολογικές και κοινωνικές θεωρίες, που παραπέμπουν τόσο σε αντίστοιχες θεωρήσεις της μάθησης όσο και σε προτάσεις παρεμβάσεων για κοινωνική αλλαγή. Παράλληλα, επιχειρείται η εξοικείωση και η κριτική προσέγγιση του σύγχρονου διαλόγου γύρω από τη σχέση θεάτρου και εκπαίδευσης, μέσα από ερευνητικά κείμενα και προτάσεις διεθνών οργανισμών.
Συμπερασματικά, το μάθημα στοχεύει στην ολοκληρωμένη κατανόηση του Θεάτρου ως Εκπαίδευση, ενώ ενσωματώνει πρακτικές εμπειρίες και εφαρμογές για μελλοντικούς εκπαιδευτικούς. Γι αυτό επιχειρείται η κατανόηση και ανάπτυξη στοιχείων θεατρικής έκφρασης και θεατρικών τεχνικών για μια στοχευμένη εκπαιδευτική - επικοινωνιακή δράση.
To μάθημα θα αξιολογηθεί
α) με ομαδική παρουσίαση (περιγραφή δραστηριοτήτων, συνδυασμός τους, στόχοι) και γραπτή ομαδική εργασία (σύνδεση με την θεωρία, χρήση ορολογίας και παρουσίαση επιλεγμένης μεθοδολογίας, και,
β) με γραπτή εξέταση ατομικά που περιλαμβάνει ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης) και κατανόησης και αξιολόγησης εφαρμογών που αξιοποιούν το θέατρο στην εκπαίδευση.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019
-
περιγραφή - αξιολόγηση
Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες τις μορφές και τα χαρακτηριστικά στοιχεία του θεάτρου όπως συνδιαλέγονται και επηρεάζουν τη σχέση του με διάφορες δομές εκπαίδευσης (τυπική, μη τυπική, άτυπη). Παράλληλα θα επιχειρηθεί η κατανόηση και ανάπτυξη των πρώτων στοιχείων θεατρικής έκφρασης για μια στοχευμένη εκπαιδευτική - επικοινωνιακή δράση.
Το περιεχόμενο θα εστιάσει στην ιστορία των προτάσεων και των θεωρήσεων που διαπραγματεύονται την εκπαιδευτική λειτουργία του θεάτρου, από την άτυπη διδακτική, την τυπικά ή μη τυπικά οργανωμένη εκπαιδευτική, μέχρι τη σύγχρονη θεατροπαιδαγωγική. Στο πλαίσιο αυτό θα καταδειχθούν οι αναδυόμενες, κυρίως από τις αρχές του 20ου αιώνα, συνδέσεις του θεάτρου με βασικές παιδαγωγικές και κοινωνικές θεωρίες, που παραπέμπουν τόσο σε αντίστοιχες θεωρήσεις της μάθησης όσο και σε προτάσεις παρεμβάσεων για κοινωνική αλλαγή.
Συμπερασματικά, θα προταθούν επιλεγμένες μεθοδολογίες και προσεγγίσεις, θα καταδειχθούν οι επιρροές τους από συγκεκριμένα είδη θεάτρου και θα συζητηθεί κριτικά ο σύγχρονος διάλογος για τη σχέση του θεάτρου με την εκπαίδευση μέσα από κείμενα ερευνών και διεθνών οργανισμών. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα εργαστούν συλλογικά προσπαθώντας να αναδείξουν τις διακρίσεις των παραπάνω επιλογών.
To μάθημα θα αξιολογηθεί με γραπτή ομαδική εργασία- Σύνδεση με την θεωρία, χρήση ορολογίας και παρουσίαση επιλεγμένης μεθοδολογίας . Ομαδική παρουσίαση. (Περιγραφή δραστηριοτήτων, συνδυασμός τους, στόχοι).
Ατομικά με δοκιμασία που περιλαμβάνει ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης) και κατανόησης και αξιολόγησης εφαρμογών που αξιοποιούν το θέατρο στην εκπαίδευση.