Ψυχολογική προσέγγιση παιδιών με αναπηρίες
(ECD402) - Λήδα Αναγνωστάκη
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η επαφή των φοιτητών/τριών με την ψυχολογική προσέγγιση των διαταραχών της παιδικής ηλικίας. Όταν συζητάμε για ψυχολογική προσέγγιση, δεν εννοείται μόνο ένας τρόπος, καθώς υπάρχουν διαφορετικές κατευθύνσεις. Μέσα από τις διαφορετικές ενότητες του μαθήματος και τις διαφορετικές διδακτικές δραστηριότητες, γίνεται η προσπάθεια οι φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των προσεγγίσεων.
Στο πρώτο μέρος του μαθήματος (θεωρητικό μέρος 8-9 εβδομαδιαία μαθήματα) η διδάσκουσα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στα διεθνή ταξινομικά συστήματα των νοητικών και ψυχικών διαταραχών (DSM και ICD). Λόγω του περιορισμένου χρόνου του μαθήματος, η διδασκαλία εστιάζει στις εξής βασικές ομάδες αναπηριών που επηρεάζουν την ένταξη των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και ενδέχεται να οδηγούν σε κοινωνική και εκπαιδευτική περιθωριοποίηση/απομόνωση: διαταραχές αυτιστικού φάσματος, νοητική αναπηρία, ΔΕΠ-Υ και αναπτυξιακές διαταραχές της μάθησης.
Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος (4-5 εβδομαδιαία μαθήματα) οι φοιτητές θα κληθούν να επιλέξουν μία από τις αναπηρίες/διαταραχές που συζητήθηκαν ή κάποια για την οποία έχουν προσωπικό ενδιαφέρον και ατομικά ή σε ομάδες των δύο ατόμων να παρουσιάσουν προφορικά ένα άρθρο από επιλεγμένη βιβλιογραφία για το θέμα (η παρουσίαση θα προσομοιάζει επιστημονική παρουσίαση σε συνέδριο, είτε ως προφορική ανακοίνωση είτε ως παρουσίαση σε μορφή poster).
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018