Ψυχολογική προσέγγιση παιδιών με αναπηρίες

Λήδα Αναγνωστάκη

Περιγραφή

Σκοπός του μαθήματος είναι η επαφή των φοιτητών/τριών με την ψυχολογική προσέγγιση των διαταραχών της παιδικής ηλικίας. Όταν συζητάμε για ψυχολογική προσέγγιση, δεν εννοείται μόνο ένας τρόπος, καθώς υπάρχουν διαφορετικές κατευθύνσεις. Μέσα από τις διαφορετικές ενότητες του μαθήματος και τις διαφορετικές διδακτικές δραστηριότητες, γίνεται η προσπάθεια οι φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των προσεγγίσεων.

Στο πρώτο μέρος του μαθήματος (θεωρητικό μέρος 8-9 εβδομαδιαία μαθήματα) η διδάσκουσα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στα διεθνή ταξινομικά συστήματα των νοητικών και ψυχικών διαταραχών (DSM και ICD). Λόγω του περιορισμένου χρόνου του μαθήματος, η διδασκαλία εστιάζει στις εξής βασικές ομάδες αναπηριών που επηρεάζουν την ένταξη των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και ενδέχεται να οδηγούν σε κοινωνική και εκπαιδευτική περιθωριοποίηση/απομόνωση: διαταραχές αυτιστικού φάσματος, νοητική αναπηρία, ΔΕΠ-Υ και αναπτυξιακές διαταραχές της μάθησης.
Στο δεύτερο
Περισσότερα