Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ

(93Λ) -  Αντώνιος Ζαγοριανάκος

Περιγραφή Μαθήματος

Περιγραφή του μαθήματος Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ

Το μάθημα δεν έχει προαπαιτούμενο το μάθημα Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών Ι ή κάποιο άλλο μάθημα, και προσεγγίζει τα διδακτικά υλικά ως φορείς μαθηματικών εννοιών (υλικά διδασκαλίας μαθηματικών των Κουϊζενέρ–Γκατένιο, Μοντεσσόρι, Ντιενς, κλπ.) και τις δραστηριότητες με τα διδακτικά υλικά ως επιδεκτικά διαδικασιών γενεσιουργού συγκρότησης μαθηματικού νοήματος. Στα μαθήματα, και ιδιαίτερα σε αυτά που θα προηγηθούν των επισκέψεων στα νηπιαγωγεία, θα συζητηθούν τρόποι και μεθοδολογίες χρήσης των εκάστοτε υλικών. Ως διδακτικό εγχειρίδιο προτείνεται το βιβλίο του κ. Χασάπη, το οποίο διατίθεται μόνο ηλεκτρονικά, εκτός αν κάποιος/κάποια το έχει ήδη προμηθευτεί από τον Εύδοξο, προβλέποντας ότι θα παρακολουθήσει το μάθημα όταν το βιβλίο ήταν διαθέσιμο και σε έντυπη μορφή.  Για τις δραστηριότητες στα νηπιαγωγεία ο διδάσκων έχει προμηθευτεί ράβδους Κουϊζενέρ, οι οποίες επαρκούν για έξι (6) ομάδες, στο βαθμό που θα επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν το υλικό αυτό.

Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αναπτύσσουν μια σειρά μαθηματικών διδακτικών δραστηριοτήτων στην πρακτική τους άσκηση, σε νηπιαγωγεία. Η πρακτική άσκηση διαρκεί δύο εβδομάδες, με έξι (6) επισκέψεις στο νηπιαγωγείο, από τις οποίες η πρώτη επίσκεψη αφορά στην εξοικείωση με τον χώρο και η τελευταία στον αποχαιρετισμό. Σκοπός της πρακτικής άσκησης είναι η εισαγωγή στοχευμένων μαθηματικών εννοιών και κατανοήσεων, μέσω συγκεκριμένων υλικών. Τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων αυτών συνοψίζονται και σχολιάζονται στην ερευνητική εργασία που οι φοιτήτριες/ές γράφουν μετά το πέρας της πρακτικής άσκησης στα νηπιαγωγεία.  Η ερευνητική εργασία αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα στην αξιολόγησή τους.

Οι φοιτήτριες/ές εργάζονται σε ομάδες 3-4 ατόμων ενώ η δομή και τα κύρια στοιχεία για την συγγραφή της εργασίας θα τους δοθούν λίγο μετά την έναρξη των μαθημάτων. Το μάθημα έχει ως υπόρρητο στόχο του την αναστοχαστική προσέγγιση των διδακτικών δράσεων των φοιτητριών/ών που θα παρακολουθήσουν το μάθημα, με σκοπό τη δυνατότητα βελτίωσης και τον καλύτερο σχεδιασμό των διδακτικών τους δράσεων στο μέλλον. Είτε αγαπάτε τα Μαθηματικά είτε τα ‘φοβάστε’ το μάθημα έχει ως στόχο να διερευνηθούν τρόποι ώστε να εμφυσήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών για τα Μαθηματικά, βοηθώντας τα να ανακαλύψουν την ιδιαίτερη ομορφιά τους.

Στα τελευταία μαθήματα οι ομάδες των φοιτητριών/ών παρουσιάζουν τις εργασίες τους σε PowerPoint και η παρακολούθηση των παρουσιάσεων από τους υπόλοιπους είναι υποχρεωτική, καθώς ένας από τους στόχους των παρουσιάσεων είναι ο διάλογος σχετικά με τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες κάθε εργασίας/διδακτικής πρότασης. Η παρουσίαση κάθε εργασίας θα διαρκεί μισή ώρα, από την οποία τα είκοσι λεπτά θα αφορούν στην παρουσίαση και τα δέκα λεπτά στη συζήτηση για την παρουσίαση της εργασίας.

Στο τέλος της παρουσίασης των εργασιών θα γίνει αξιολόγηση του μαθήματος και του διδάσκοντα, με ανώνυμα ερωτηματολόγια που θα διανεμηθούν από τον διδάσκοντα.

Καθώς τα μαθήματα που θα γίνουν είναι οριακά αρκετά για τους στόχους του μαθήματος, το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο απουσιών είναι δύο μαθήματα, εξαιρουμένων των μαθημάτων παρουσίασης των εργασιών, όπου η παρακολούθηση κρίνεται ως υποχρεωτική.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 6 Μαρτίου 2018