Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαιδευτικές πρακτικές και ανισότητες: σχέση σχολείου - οικογένειας

(ECD267) -  Νέλλη Ασκούνη

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα «Εκπαιδευτικές πρακτικές και ανισότητες: σχέση σχολείου – οικογένειας» οργανώνεται ως πρακτική άσκηση των φοιτητών/ριών στις ποιοτικές μεθόδους κοινωνιολογικής έρευνας στο πεδίο της εκπαίδευσης.

Η μετάδοση των θεωρητικών γνώσεων (θεωριών, εννοιών, ερευνητικών δεδομένων) σχετικά με τις οικογενειακές εκπαιδευτικές πρακτικές δεν γίνεται αυτοτελώς, αλλά είναι συνυφασμένη με την οργάνωση και διεξαγωγή σχετικής έρευνας στην οποία συμμετέχουν οι φοιτητές. Το συγκεκριμένο αντικείμενο της έρευνας διαφοροποιείται από χρονιά σε χρονιά, αλλά το γενικό πλαίσιο παραμένει το ίδιο: πρόκειται για την κοινωνιολογική διερεύνηση των εκπαιδευτικών πρακτικών γονέων ή/και εκπαιδευτικών μέσα από το πρίσμα των κοινωνικών ανισοτήτων.

Επομένως ο στόχος του μαθήματος είναι διπλός: α) η μετάδοση συγκεκριμένου γνωστικού περιεχομένου, το οποίο εξειδικεύει τις γνώσεις που έχουν ήδη οι φοιτητές από το πεδίο της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, β) η ανάπτυξη ερευνητικών ικανοτήτων και η εξοικείωση με την ερευνητική πρακτική, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής των φοιτητών σε όλα τα στάδια της εμπειρικής έρευνας.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές/τριες του τέταρτου έτους. Απαραίτητη προϋπόθεση για να το παρακολουθήσουν είναι να έχουν περάσει τα μαθήματα "Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι και ΙΙ". Συνιστάται επίσης να έχουν περάσει την «Εισαγωγή στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης». Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν 4 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (2 δίωρα). Η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013