Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σύγχρονες Διδακτικές προσεγγίσεις : Από την ενεργητική ακρόαση των παιδιών στην εκπαιδευτική πράξη

(ECD141) -  Μαρία Σφυροέρα

Περιγραφή Μαθήματος

Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις : Από την ενεργητική ακρόαση των παιδιών στην εκπαιδευτική πράξη

 

 

Το  επιλεγόμενο αυτό μάθημα έχει ως στόχο του να οικειοποιηθούν οι φοιτήτριες/φοιτητές βασικές έννοιες των γνωστικών και κοινωνιογνωστικών θεωριών μάθησης ώστε να τις αξιοποιούν: α) για την ανάγνωση-ερμηνεία εκπαιδευτικών καταστάσεων με εστίαση στις διαδικασίες σκέψης, μάθησης και διδασκαλίας β) για την ενεργητική ακρόαση των μικρών παιδιών και γ) για τον σχεδιασμό κατάλληλων περιβαλλόντων μάθησης για τις μικρές ηλικίες. Παράλληλα, το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση της σύνδεσης της θεωρητικής γνώσης με την εκπαιδευτική πράξη και ειδικά στην εξοικείωση των φοιτητριών/φοιτητών με την κλινική-κριτική συνέντευξη ως ένα από τα  εργαλεία που επιτρέπουν αυτή τη σύνδεση.

Στο μάθημα παρουσιάζονται μέσα από τη θεωρία, αλλά και με αξιοποίηση εκπαιδευτικών παραδειγμάτων βασικές έννοιες που συνδέουν τις θεωρίες μάθησης με τη διδακτική πράξη.

.Η αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνεται: (α) με ενδιάμεση πρόοδο (κριτική ανάλυση άρθρου)
και (β) είτε με τελικές εξετάσεις είτε με ατομική απαλλακτική/ερευνητική εργασία

 

Προτεινόμενα συγγράμματα

Siegler , R. (2006). Πώς σκέφτονται τα παιδιά.  Gutenberg

Σοφού, Ευ. (2022). Η ενεργητική ακρόαση των μικρών παιδιών. Διερευνώντας τον ρόλο και τη σημασία της στην προσχολική εκπαίδευση. Gutenberg

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2009