Course : Κινητά και Ασύρματα Δίκτυα - Mobile and Wireless Networks
Course code : D211
Εργασία μαθήματος 2024 2025
Όπως έχει ανακοινωθεί, μέρος του βαθμού (30% φέτος) θα προκύψει από μία ατομική εργασία που κάθε φοιτητής θα κληθεί να κάνει, και αποτελεί ουσιαστικά το εργαστήριο του μαθήματος (άρα είναι υποχρεωτική). Η εργασία θα πρέπει να είναι υπό μορφή παρουσίασης διάρκειας 15 λεπτών (δεν απαιτείται δηλαδή κείμενο, αλλά μόνο βίντεο παρουσίασης).
Όλες οι εργασίες θα πρέπει να υποβληθούν μέσω του eclass (ενότητα "Εργασίες") υπό τη μορφή αρχείου βίντεο με τη διάλεξη στην οποία ο φοιτητής παρουσιάζει τις διαφάνειες που ετοίμασε, μέχρι τις 19 Ιανουαρίου 2025.
Το πλήθος και το περιεχόμενο των διαφανειών αφήνεται στην κρίση κάθε φοιτητή, αρκεί η διάρκεια παρουσίασής τους να μην υπερβαίνει το διαθέσιμο 15λεπτο. Το "σκηνοθετικό" μέρος (εμφάνιση μόνο διαφανειών και φωνή φοιτητή, φοιτητής μπροστά από οθόνη, κτλ.) επίσης είναι ελεύθερο.
Παρακάτω αναφέρονται οι τίτλοι των εργασιών προς επιλογή, αν και είναι δυνατόν να προταθούν και άλλα θέματα από τους φοιτητές εκτός λίστας. Κάθε φοιτητής θα πρέπει να δηλώσει με email στο passas@di.uoa.gr τρεις επιλογές με σειρά προτίμησης, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να γίνει η ανάθεση. Δεν υπάρχει προθεσμία δήλωσης προτιμήσεων, όσο πιο γρήγορα σας ανατεθεί θέμα, τόσο το καλύτερο για σας.
1. Δίκτυα ΙΕΕΕ 802.11 (Wi-Fi): μία επισκόπηση στην 6η γενιά Wi-Fi (Wi-Fi 6) και ο δρόμος προς την 7η γενιά (Wi-Fi 7)
2. Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things (IoT)) σε μη αδειοδοτημένες μπάντες συχνοτήτων: τεχνολογίες και εφαρμογές
3. Επισκόπηση των επικοινωνιών Οχήματος-προς-Όλα (Vehicle-to-Everything (V2X))
4. Προκλήσεις στην υλοποίηση επικοινωνιών Μη-επανδρωμένων Εναέριων Οχημάτων (Unattended Aerial Vehicle (UAV)) πάνω από κυψελωτά δίκτυα
5. Προκλήσεις στην υλοποίηση εφαρμογών Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality (AR)), Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality (VR)) και Μικτής Πραγματικότητας (Mixed Reality (MR)) πάνω από δίκτυα 5ης γενιάς
6. Υποστήριξη ασύρματων δικτύων από υπηρεσίες Υπολογιστικής Νέφους (Cloud Computing)
7. Χρήση ασύρματων επικοινωνιών στη Βιομηχανία 4.0 (Industry 4.0) και πέρα από αυτή (Βιομηχανία 5.0 (Industry 5.0))
8. Ψηφιακοί Δίδυμοι (Digital Twins (DTs)): τι είναι, πώς υλοποιούνται και τι ρόλο θα διαδραματίσουν τα δίκτυα 5ης και 6ης γενιάς στην πραγματοποίησή τους;
9. Διανομή Κβαντικών Κλειδιών (Quantum Key Distribution (QKD)): τι είναι και ποια η εφαρμογή της στα δίκτυα 5ης και 6ης γενιάς;
10. O-RAN: Λογισμικό ανοιχτού κώδικα για υλοποίηση σύγχρονων δικτύων πρόσβασης (αρχιτεκτονική, εφαρμογές, προκλησεις)
11. Joint Communication and Sensing: τι είναι και τι μπορεί να προσφέρει στα δίκτυα 6G
12. Τεχνητή νοημοσύνη στα δίκτυα 5ης και 6ης γενιάς (ανάγκες, ωφέλη, προκλήσεις)
13. Επισκόπηση διαδικασίας σύνδεσης συσκευής τερματικού σε δίκτυο 5G.
14. Επισκόπηση διαδικασίας μεταπομπής συσκευής τερματικού σε δίκτυο 5G.
15. Επισκόπηση διαδικασίας εγκαθίδρυσης σύνδεσης PDU session σε δίκτυο 5G.
16. Access Traffic Steering-Switching-Splitting (ATSSS). Τι είναι, πως προτυποποιείται και τι μπορεί να προσφέρει στα δίκτυα 5G και 6G.