Οδηγίες συγγραφής εργασίας Εξεταστικής Σεπτεμβρίου 2024
- Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2024 - 6:45 μ.μ. -

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ: ΣΥΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024

 

Οι φοιτητές θα βαθμολογηθούν βάσει γραπτής εργασίας την οποία θα μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά στην η-τάξη την ημερομηνία που θα οριστεί από την γραμματεία.  Υπάρχουν οι εξής επιλογές:

 

Ατομική εργασία 1000-1500 λέξεων. Σε αυτήν ο φοιτητής θα περιγράψει και θα αναλύσει ένα παιδικό σχέδιο χρησιμοποιώντας και εφαρμόζοντας με κριτικό τρόπο τις θεωρητικές προσεγγίσεις που έχουν εξεταστεί. Το σχέδιο πρέπει να είναι παιδιού προσχολικής ηλικίας ή των πρώτων χρόνων του δημοτικού το οποίο θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στην εργασία ως πρωτότυπο ή έγχρωμη φωτοτυπία ή ως παραπομπή στο σύγγραμμα «Παιδικό σχέδιο: γνωστική προσέγγιση» (σε περίπτωση που δεν έχετε πρόσβαση σε παιδικό σχέδιο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα έργο από αυτά που εμφανίζονται στα παραρτήματα του συγγράμματος  αναφέροντας την σελίδα).

Ομαδική εργασία (δύο ατόμων 1800-2000 λέξεων  συνολικά). Σε αυτήν την περίπτωση η ομάδα έχει  τις εξής επιλογές:

  1. συγκριτική εξέταση 2-3 σχεδίων του ίδιου παιδιού με σκοπό να αναγνωρίσει αλλαγές στον τρόπο σχεδίασης σε μία χρονική διάρκεια
  2. συγκριτική εξέταση σχεδίων 2-3 διαφορετικών παιδιών της ίδιας ηλικίας με σκοπό την αναγνώριση διαφορετικών σταδίων ανάπτυξης του κάθε παιδιού.

Σε οποιαδήποτε από αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να δηλώνεται η θεωρητική προσέγγιση που χρησιμοποιείται στην κάθε περίπτωση. Στις ομαδικές εργασίες για την ανάλυση κάθε σχεδίου θα χρησιμοποιηθεί η ίδια δομή με την ατομική εργασία που θα βρείτε παρακάτω και οι φοιτητές θα βαθμολογούνται με τον ίδιο βαθμό.

 

ΜΟΡΦΗ: Η εργασία θα είναι με διπλό διάστιχο, μέγεθος γραμματοσειράς 12, σελιδοποιημένη και θα κατατεθεί στην η-τάξη στις Εργασίες του μαθήματος την ημερομηνία και ώρα που θα ανακοινωθεί από την γραμματεία.

 

ΔΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αναγνωρίστε και σχολιάστε:

  1. την ανθρώπινη φιγούρα
  2. τον χώρο
  3. τις αναλογίες.
  4. τα στοιχεία που επιδεικνύουν την χρήση διανοητικού και/ή οπτικού ρεαλισμού αντίστοιχα.
  5. τον βαθμό προσωπικής ταύτισης του παιδιού με το έργο: λεπτομέρειες, στοιχεία αφήγησης και υπερβολής.
  6. Το τύπο της έκφρασης που χρησιμοποιείται και αιτιολόγηση

 

Η βαθμολογία θα βασιστεί στην:

  1. επίδειξη μελέτης του συγγράμματος και τουλάχιστον ενός από τα δύο βιβλία που εμφανίζονται στις πηγές.
  2. ενημερωμένη και κατάλληλη χρήση όρων και εννοιών ανάλυσης παιδικού σχεδίου (π.χ. στερεότυπο, διανοητικός ρεαλισμός, διαφάνεια κλπ)  
  3. κατανόηση των διαφορετικών προσεγγίσεων ανάλυσης (γνωστική ψυχολογία, ψυχαναλυτική παράδοση, σχεδιαστική διαδικασία κλπ.)
  4. κριτική εφαρμογή τους στην ανάλυση της εκάστοτε περίπτωσης παιδικού σχεδίου.  

 

ΠΗΓΕΣ

  1. Παιδικό Σχέδιο: η γνωστική προσέγγιση, Ουρανία Κούβου, Gutenberg, 2016.
  2. Σημειώσεις από τις παραδόσεις
  3. Η Ψυχολογία του Παιδικού Σχεδίου, Thomas, G. & Silk, Καστανιώτης, 1997
  4. Παιδί και Εικόνα: σχεδίαση και κατανόηση, Jolley RP. Τόπος, 2018. (η-τάξη)