Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Διδακτική Φυσικών Επιστημών

Κωδικός : PRIMEDU192

Διδακτική Φυσικών Επιστημών

PRIMEDU192  -  Κρυσταλλία Χαλκιά

Σκοποί και στόχοι του μαθήματος

Γενικός σκοπός:

Οι φοιτητές/τριες να μπορούν αυτοδύναμα να σχεδιάζουν τις διδασκαλίες τους και το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με το εκάστοτε αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος και τις ιδιαίτερες ανάγκες των εκάστοτε μαθητών/μαθητριών τους.

Ειδικοί στόχοι:

Οι φοιτητές/τριες να μπορούν:

  • να εξηγούν τη σημασία του επιστημονικού γραμματισμού και να διακρίνουν τις διάφορες συνιστώσες του, αναγνωρίζοντας τις ιδεολογικές, οικονομικές και κοινωνικές επιλογές που τις καθορίζουν ˙
  • να γνωρίζουν τις βασικές θεωρίες μάθησης, περιγράφοντας τα θεμέλια στα οποία βασίστηκαν (φιλοσοφικές θέσεις, ερευνητικά ευρήματα, κ.λπ.), και να διακρίνουν τις διαφορές τους ˙
  • να επιχειρηματολογούν για το πόσο σημαντική είναι η γνώση των ιδεών των μαθητών σχετικά με τον σχεδιασμό μιας διδασκαλίας και να αναλύουν τα βασικά χαρακτηριστικά τους, παρέχοντας συγκεκριμένα παραδείγματα ˙
  • να περιγράφουν τα διάφορα μοντέλα διδασκαλίας, αναγνωρίζοντας τις θεωρίες μάθησης στις οποίες βασίζονται, να διακρίνουν τις διαφορές τους και να εξηγούν σε ποιες περιπτώσεις θα μπορούν να χρησιμοποιούν το καθένα από αυτά ˙
  • να εξηγούν τι σημαίνει διερευνητική μάθηση, να διαμορφώνουν και να επιλύουν ένα ερώτημα, χρησιμοποιώντας τις σχετικές επιστημονικές διαδικασίες ˙
  • να χρησιμοποιούν τα διάφορα διδακτικά εργαλεία, αξιοποιώντας τα δυνατά και αποφεύγοντας τα αδύνατα σημεία τους ˙
  • να εξηγούν τη σημασία των άτυπων πηγών μάθησης στη σχολική πράξη και να περιγράφουν πώς θα τις χρησιμοποιούν σε επισκέψεις εκτός σχολείου και εντός σχολείου ώστε να εξυπηρετούν το σχετικό αναλυτικό πρόγραμμα ˙
  • να εξηγούν πώς η ιστορική διαμόρφωση των εννοιών των φυσικών επιστημών βοηθά στην κατανόηση των ιδεών των μαθητών ˙
  • να ανιχνεύουν τις ιδέες των μαθητών για συγκεκριμένες έννοιες των φυσικών επιστημών και να τις αναδομούν ˙
  • να καταστρώνουν σχέδια μαθήματος και να σχεδιάζουν φύλλα εργασίας για τη διδασκαλία βασικών εννοιών των φυσικών επιστημών,  ακολουθώντας συγκεκριμένα μοντέλα διδασκαλίας

 

Διάρθρωση του μαθήματος

Το μάθημα της «Διδακτικής Φυσικών Επιστημών» έχει διάρκεια 6 (+1) ώρες την εβδομάδα. Οι ώρες αυτές προβλέπεται να κατανέμονται ως εξής: α. τρεις (3) ώρες η εισήγηση (παρουσίαση και συζήτηση των παραπάνω θεματικών ενοτήτων), β. δύο (2) ώρες το Εργαστήριο (υποχρεωτικό), στο οποίο οι φοιτητές πραγματοποιούν μικροδιδασκαλίες (προσομοιώσεις διδακτικής πρακτικής) σε συγκεκριμένα θέματα φυσικών επιστημών από το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου σύμφωνα με τα διδακτικά μοντέλα που παρουσιάζονται στο μάθημα (κάθε εργαστήριο προβλέπει τη συμμετοχή 20-24 φοιτητών/τριών που εργάζονται σε ομάδες), και γ. μία (1) ώρα η πρακτική άσκηση στα σχολεία, όπου οι φοιτητές παρακολουθούν διδασκαλίες έμπειρων δασκάλων και συμπληρώνουν ταυτότητες του μαθήματος (υποχρεωτική) και άλλη μία (1) ώρα όπου γίνεται συζήτηση με τους επιβλέποντες σχετικά με το μάθημα που παρακολούθησαν.

 

 

 

Ενότητες

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...