Aξιολόγηση γνωστικών και μαθησιακών ικανοτήτων

Φωτεινή Πολυχρόνη

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις σύγχρονες τάσεις της ψυχολογικής αξιολόγησης γνωστικών και μαθησιακών ικανοτήτων σε μαθητές προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Στο μάθημα παρουσιάζονται και συζητούνται διαφορετικοί μέθοδοι αξιολόγησης όπως η συνέντευξη και η παρατήρηση, η αξιολόγηση μέσω της χρήσης σταθμισμένων τεστ, η άτυπη αξιολόγηση βασισμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα, και η αξιολόγηση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στο μάθημα παρουσιάζονται μέθοδοι και ενδεικτικά εργαλεία αξιολογησης, α) γνωστικών ικανοτήτων όπως η νοημοσύνη, η φωνολογική επίγνωση, η μνήμη, οι επιτελικές λειτουργίες, η συγκέντρωση και η προσοχή, και β) μαθησιακών ικανοτήτων όπως οι αναγνωστικές δεξιότητες, οι στρατηγικές μάθησης, οι δεξιότητες μελέτης, και τα κίνητρα.   Επίσης, στο μάθημα συζητούνται  θέματα δεοντολογίας της αξιολόγησης. Το θεωρητικό μέρος συμπληρώνεται με την παρουσίαση ενδεικτικών εργαλείων αξιολόγησης στους ανωτέρω τομείς και συζητούνται μελέτες περίπτωσης. Στ

Περισσότερα  

Ενότητες

1. ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

2. ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

3. Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΗΒΟ

4. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

5. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

6. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΝΗΜΗΣ

7. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

8. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ

9. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

10. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ:ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΤΕΡΗΣΗ,ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΘΝΟΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

11.ΑΤΥΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ/ΑΞΙΟΛΟΓΗΣ ΜΕΣΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

12. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ  ΚΙΝΗΤΡΩΝ

13. ΘΕΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ