Aξιολόγηση γνωστικών και μαθησιακών ικανοτήτων
Φωτεινή Πολυχρόνη
Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις σύγχρονες τάσεις της ψυχολογικής αξιολόγησης γνωστικών και αθησιακών ικανοτήτων σε μαθητές προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Στο μάθημα παρουσιάζονται και συζητούνται διαφορετικοί μέθοδοι αξιολόγησης όπως η συνέντευξη και η παρατήρηση, η αξιολόγηση μέσω της χρήσης σταθμισμένων τεστ, η άτυπη αξιολόγηση βασισμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα, και η αξιολόγηση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στο μάθημα παρουσιάζονται μέθοδοι και ενδεικτικά εργαλεία αξιολογησης, α) γνωστικών ικανοτήτων όπως η νοημοσύνη, η φωνολογική επίγνωση, η μνήμη, οι επιτελικές λειτουργίες, η συγκέντρση και η προσοχή, και β) μαθησιακών ικανοτήτωνόπως οι αναγνωστικές δεξιότητες, οι στρατηγικές μάθησης, οι δεξιότητες μελέτης, και τα κίνητρα. Επίσης, το μάθημα περιλαμβάνει κοινωνικά και δεοντολογικά θέματα και την αξιολόγηση ατόμων με ειδικές ανάγκες (όπως παιδιά με νοητική στέρηση). Τπ θεωρητικό μέρος συμπληρώνεται με την παρουσίαση ενδεικτικών εργαλείων αξιολόγησης στους ανωτέρω τομείς και συζητούνται μελέτες περίπτωσης. Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές μπορούν να εκπονήσουν προαιρετική βιβλιογαφική εργασία σε ένα συναφές θέμα.
ΛιγότεραΣτόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις σύγχρονες τάσεις της ψυχολογικής αξιολόγησης γνωστικών και αθησιακών ικανοτήτων σε μαθητές προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Στο μάθημα παρουσιάζονται και συζητούνται διαφορετικοί μέθοδοι αξιολόγησης όπως η συνέντευξη και η παρατήρηση, η αξιολόγηση μέσω της χρήσης σταθμισμένων τεστ, η άτυπη αξιολόγηση βασισμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα, και η αξιολόγηση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στο μάθημα παρουσιάζονται μέθοδοι και ενδεικτικά εργαλεία αξιολογησης, α) γνωστικών ικανοτήτων όπως η νοημοσύνη, η φωνολογική επίγνωση, η μνήμη, οι επιτελικές λειτουργίες, η συγκέντρση και η προσοχή, και β) μαθησιακών ικανοτήτωνόπως οι αναγνωστικές δεξιότητες, οι στρατηγικές μάθησης, οι δεξιότητες μελέτης, και τα κίνητρα. Επίσης, το μάθημα περιλαμβάνει κοινωνικά και δεοντολογικά θέματα και την αξιολόγηση ατόμων με ειδικές ανάγκες (όπως παιδιά με νοητική στέρηση). Τπ θεωρητικό μέρος συμπληρώνεται με την παρουσίαση ενδεικτικών εργαλείων
Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις σύγχρονες τάσεις της ψυχολογικής αξιολόγησης γνωστικών και αθησιακών ικανοτήτων σε μαθητές προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας. Στο μάθημα παρουσιάζονται και συζητούνται διαφορετικοί μέθοδοι αξιολόγησης όπως η συνέντευξη και η παρατήρηση, η αξιολόγηση μέσω της χρήσης σταθμισμένων τεστ, η άτυπη αξιολόγηση βασισμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα, και η αξιολόγηση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στο μάθημα παρουσιάζονται μέθοδοι και ενδεικτικά εργαλεία αξιολογησης, α) γνωστικών ικανοτήτων όπως η νοημοσύνη, η φωνολογική επίγνωση, η μνήμη, οι επιτελικές λειτουργίες, η συγκέντρση και η προσοχή, και β) μαθησιακών ικανοτήτωνόπως οι αναγνωστικές δεξιότητες, οι στρατηγικές μάθησης, οι δεξιότητες μελέτης, και τα κίνητρα. Επίσης, το μάθημα περιλαμβάνει κοινωνικά και δεοντολογικά θέματα και την αξιολόγηση ατόμων με ειδικές ανάγκες (όπως παιδιά με νοητική στέρηση). Τπ θεωρητικό μέρος συμπληρώνεται με την παρουσίαση ενδεικτικών εργαλείων
1. ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
2. ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
3. Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΗΒΟ
4. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
5. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
6. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΝΗΜΗΣ
7. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΤΕΛΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ
8. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
10. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ:ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΤΕΡΗΣΗ,ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΘΝΟΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
11.ΑΤΥΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ/ΑΞΙΟΛΟΓΗΣ ΜΕΣΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
12. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΗΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΩΝ
13. ΘΕΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗς ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Δευτέρα, 30 Μαΐου 2022
- Κυριακή, 04 Οκτωβρίου 2020