Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΨΧ42  -  Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη

Το μάθημα αυτό εστιάζεται στην ποιότητα προσαρμογής και στην ψυχική υγεία και ευημερία παιδιών και εφήβων που ζουν κάτω από αντίξοες συνθήκες. Ειδικότερα, εξετάζονται, μέσα από το πρίσμα της αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας, οι ατομικές διαφορές στην ψυχολογική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων που αντιμετωπίζουν διαφόρων ειδών ψυχοκοινωνικά θέματα, όπως είναι το διαζύγιο, η μετανάστευση και η φτώχεια. Τα θέματα αυτά συχνά θέτουν σε υψηλό κίνδυνο την ψυχική υγεία και προσαρμογή παιδιών και εφήβων.

Το μάθημα ξεκινά με την εξέταση βασικών διαστάσεων α) της ψυχοπαθολογίας (προβλήματα εσωτερίκευσης και εξωτερίκευσης), και β) της ποιότητας προσαρμογής σε σχέση με αναπτυξιακά επιτεύγματα παιδιών και εφήβων, καθώς και γ) της σχέσης μεταξύ ψυχοπαθολογίας και προσαρμογής. Στη συνέχεια εξετάζονται οι ατομικές διαφορές στην ποιότητα προσαρμογής και στην ψυχική υγεία και ευημερία νέων ατόμων που αντιμετωπίζουν αυτές τις εμπειρίες, και παράγοντες που μπορούν να εξηγήσουν γιατί παρατηρούνται αυτές οι διαφορές στην αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προκλήσεων. Τέλος, εξετάζεται το φαινόμενο της ψυχικής ανθεκτικότητας, που αναφέρεται στο γεγονός ότι κάποια παιδιά/έφηβοι είναι καλά προσαρμοσμένα παρά το γεγονός ότι ζουν κάτω από αντίξοες συνθήκες. 

Μαθησιακοί στόχοι είναι η θεωρητική κατανόηση του μοντέλου της αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας και η εξοικείωση με τα διαγνωστικά συστήματα και τα κριτήρια των διαταραχών που παρουσιάζονται στην παιδική και εφηβική ηλικία.

Ενότητες

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...