Μάθημα : Ψηφιακά Παιχνίδια και Ψηφιακά Μέσα για Μάθηση (Digital Games and Digital Media for Learning)
Κωδικός : MEDIA153
Περιγραφή Μαθήματος
Από τη σελίδα αυτή διατίθενται, με αναφορά στους συντελεστές τους και σύμφωνα με τις άδειες χρήσης που ισχύουν κατά περίπτωση, διδακτορικές διατριβές και διπλωματικές εργασίες που έχουν εκπονηθεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη σε θέματα αξιοποίησης ψηφιακών παιχνιδιών και ψηφιακών μέσων στη μαθησιακή διαδικασία.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τους Δρ. Δημήτρη Γκούσκο (gouscos@media.uoa.gr), Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών (http://www.media.uoa.gr) και Ομότιμο Καθηγητή Μιχάλη Μεϊμάρη (mmeimaris@media.uoa.gr), ιδρυτή και πρώην Διευθυντή του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ (http://www.media.uoa.gr/ntlab).
Αφηγηματικά και λειτουργικά μοτίβα και συμμετοχικός σχεδιασμός ψηφιακών παιχνιδιών για την αειφορική διαχείριση δημόσιου χώρου.
Παναγιώτης Τραγαζίκης (ptragaz12@gmail.com)
Διδακτορική Διατριβή, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ ΕΚΠΑ, Αθήνα, Ιανουάριος 2021.
Σχεδιασμός και ανάπτυξη μαθησιακών εμπειριών Επαυξημένης Πραγματικότητας στη σχολική εκπαίδευση για την παιγνιώδη επικοινωνία και την κατανόηση θεμελιωδών εννοιών και φαινομένων Φυσικής.
Μαρίνα Τομαρά (mtomara@sch.gr)
Διδακτορική Διατριβή, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ ΕΚΠΑ, Αθήνα, Οκτώβριος 2020.
κείμενο διδακτορικής διατριβής (αποθετήριο Πέργαμος ΕΚΠΑ)
Η επίδραση ψηφιακών παιχνιδιών ελεύθερης διάδρασης στις αφηγηματικές δεξιότητες μαθητών Δημοτικού Σχολείου: Μαθησιακά αποτελέσματα και διδακτική αξιοποίηση.
Σωτήρης Κίργινας (skirginas@media.uoa.gr)
Διδακτορική Διατριβή, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ ΕΚΠΑ, Αθήνα, Σεπτέμβριος 2020.
κείμενο διδακτορικής διατριβής (αποθετήριο Πέργαμος ΕΚΠΑ)
σε εξέλιξηΑνακύκλωση μέσω ψηφιακών παιχνιδιών: Ευαισθητοποίηση των μαθητών του νηπιαγωγείου για την κλιματική αλλαγήΜαριαλένα Ηλιοπούλου (marialena.982@gmail.com) ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Απτική τεχνολογία: από τα απτικά ψηφιακά παιχνίδια στο Scratch Jr Tactile για άτομα με προβλήματα όρασηςΝικολέττα Βαρβουτσή (nikolvarv@gmail.com) ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Χρήση και δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών για την κατανόηση της έννοιας της ιεραρχίας μηδενικών απορριμμάτων στο νηπιαγωγείοΠαναγιώτα Σκόρδα (gskorda96@gmail.com) ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2024Η αξία της χρήσης ψηφιακών μέσων αφήγησης και ψηφιακών παιχνιδιών σχετικών με την προστασία του δάσους από πυρκαγιές σε παιδιά προσχολικής ηλικίαςΔήμητρα Παναγιωτοπούλου (mimika.panagiot@gmail.com) Σεπτέμβριος 2024 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
κείμενο διπλωματικής εργασίας (αποθετήριο Πέργαμος ΕΚΠΑ)
Εκπαίδευση εργαζομένων μέσω παιχνιδοποίησηςΒενετία Αγγελοπούλου Ζαραλή (venetia.angelopoulou@gmail.com) Σεπτέμβριος 2024 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
κείμενο διπλωματικής εργασίας (αποθετήριο Πέργαμος ΕΚΠΑ)
Σχεδιασμός ψηφιακών παιχνιδιών για την ανάπτυξη της λογικομαθηματικής νοημοσύνης με την αξιοποίηση του εργαλείου Scratch JuniorΕυγενία Ισαβέλα Ιθακησίου (isavellaith@gmail.com) Σεπτέμβριος 2024 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
κείμενο διπλωματικής εργασίας (αποθετήριο Πέργαμος ΕΚΠΑ)
|
|||
2021 |
Αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών στην προσχολική εκπαίδευση για τα δικαιώματα των παιδιών. Μια εκπαιδευτική παρέμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών για επιβίωση και ανάπτυξη, μη-διάκριση και προστασίαΘεονία Σακκά (tsak588@gmail.com) Σεπτέμβριος 2021 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Διδακτική παρέμβαση με ψηφιακά παιχνίδια και συν-σχεδίαση ψηφιακού παιχνιδιού με παιδιά νηπιαγωγείου για την αποφυγή παιδικής παχυσαρκίαςΑντωνία Δάγλα (tdaglaki@gmail.com) Φεβρουάριος 2021 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Πράκτορες του Περιβάλλοντος εναντίον σύγχρονων τεράτων: Εκπαιδευτική Παρέμβαση για την προστασία του Περιβάλλοντος με την αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών και της εκπαίδευσης STEM σε μαθητές Β’ ΔημοτικούΑδαμαντία Κηρύκη (mantwgiannena@gmail.com) Φεβρουάριος 2021 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2019 |
|||
Διδάσκοντας με Παιγνιοποίηση και Ψηφιακή Αφήγηση : η περίπτωση της Βυζαντινής ΙστορίαςΠελαγία Παπαδοπούλου (ellypapadopoulou@ymail.com) Νοέμβριος 2019 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2018 |
|||
Μία Περιπέτεια Εκμάθησης Αγγλικών: Παίζοντας και φτιάχνοντας ένα παιχνίδι κειμενικής περιπέτειας
Μαργαρίτα Χριστοφοράτου (21margie@gmail.com) Σεπτέμβριος 2018 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Συγκρότηση και Αξιολόγηση αποθέματος ψηφιακών παιχνιδιών για το μάθημα της Φυσικής στην Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη ΔημοτικούΕλένη Καραθανάση (eleni.nasi@hotmail.com) Φεβρουάριος 2018 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Ψηφιακά Παιχνίδια για τις Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο: Αξιολόγηση και ΑποθετήριοΜαρία Τσώνη (elmaritso@gmail.com) Φεβρουάριος 2018 ΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2016 |
|||
Έρευνα για τη βελτίωση των σχέσεων & της αλληλεπίδρασης των μαθητών μιας σχολικής τάξης με αφορμή τη χρήση ενός ψηφιακού παιχνιδιού με μαθησιακό σκοπόΕιρήνη Ζαφείρη (renazafeiri@gmail.com) Σεπτέμβριος 2016 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Έρευνα για τη λειτουργία των μοτίβων αφήγησης στα ψηφιακά παιχνίδια μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω της χρήσης του εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού "Villainy Inc"Μαρία Κοκκινιά (mkokkin@gmail.com) Ιούνιος 2016 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2013 |
|||
Εφαρμογή του ψηφιακού παιχνιδιού “Μαγικό Φίλτρο” σε μαθητές στο φάσμα του αυτισμούΜελπομένη Μαυράκη (meniamav@hotmail.com) Νοέμβριος 2013 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Στάσεις, κίνητρα και προτιμήσεις εφήβων μαθητών σχετικά με το ψηφιακό παιχνίδιΚατερίνα Φραγκίσκου (frag_kat@yahoo.gr) Οκτώβριος 2013 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
“Σώσε τα θηλαστικά της Μεσογείου με τον Q και την R” - Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αξιολόγηση Διάχυτου Παιχνιδιού για Παιδιά Προσχολικής ΗλικίαςΕυγενία Σιαμπανοπούλου (eugeniasiamp@gmail.com) Σεπτέμβριος 2013 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2012 |
|||
Η χρήση των συλλογικών ψηφιακών μέσων (social media) στην περιβαλλοντική εκπαίδευση: Το παράδειγμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Αγωγής και Ευαισθητοποίησης (Κ.Π.Α.Ε.)Μαριάννα Πουτακίδου (marpout@gmail.com) Οκτώβριος 2012 ΠΜΣ Επικοινωνία και ΜΜΕ |
|||
Εκπαιδευτική παρέμβαση με χρήση του παιχνιδιού “Lure of the Labyrinth” για τη διδασκαλία των μαθηματικών της ΣΤ’ δημοτικούΜαρία-Ελένη Ντούρλια (marelntour@hotmail.com) Σεπτέμβριος 2012 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Ψηφιακή αφήγηση, διαγενεακή μάθηση και επικοινωνία μέσω θεατρικού παιχνιδιού στην Α' τάξη Δημοτικού με αφορμή τα επαγγέλματα στο μάθημα της Μελέτης του ΠεριβάλλοντοςΛία Μουχτάρη (eftha.mouchtari@gmail.com) Απρίλιος 2012 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Εμπειρία που αποκομίζουν οι παίκτες ψηφιακών παιχνιδιών και επηρεασμός της από τη κοινωνική παρουσίαΙωάννα Δρούγκα (ioannadrouga@hotmail.com) Απρίλιος 2012 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2011 |
|||
Διαδικτυακές πλατφόρμες ψηφιακής αφήγησης - η περίπτωση της ΜηλιάςΜανώλης Σπανουδάκης (manspan@gmail.com) Οκτώβριος 2011 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για το μάθημα της Φυσικής Ε' τάξης Δημοτικού, ενότητα "Ηλεκτρισμός" του σχολικού βιβλίου "Φυσικά Δημοτικού, Ερευνώ και Ανακαλύπτω"Παναγιώτα-Μαρίνα Τομαρά (mtomara@sch.gr) Ιούνιος 2011 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Δημιουργία ψηφιακού παιχνιδιού με θέμα τον κύκλο του νερού για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίαςΧαρά Μαυρουδή (xarisxara@hotmail.com) Ιούνιος 2011 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2010 |
|||
Ανάπτυξη διαδικτυακής μαθητικής εφημερίδας με χρήση συλλογικών μέσων επικοινωνίας και εννοιολογικών χαρτώνΑλεξάνδρα Νάκου (alexandra_nakou@yahoo.gr) Ιούλιος 2010 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Μάθηση μέσω ψηφιακών παιχνιδιών για μαθητές με αυτισμόΕιρήνη Χαϊδή (irhaidi@yahoo.gr) Ιούλιος 2010 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Ανάπτυξη ψηφιακού παιδαγωγικού υλικού για το Νηπιαγωγείο στο περιβάλλον του Mind ExpressΚωνσταντίνα Φραγκή (konfrag@gmail.com) Ιούλιος 2010 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Προσαρμογή στα ελληνικά και εφαρμογή στο Νηπιαγωγείο των ψηφιακών παιχνιδιών του ιστοχώρου Poisson RougeΣωτήρης Κίργινας (kirginas@gmail.com) Ιούλιος 2010 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
2009 |
|||
Παραμετροποίηση και ελληνοποίηση ψηφιακού παιχνιδιού ανοικτού κώδικα και εφαρμογή στη διδασκαλία των μαθηματικών στην Α’ ΔημοτικούΝίκος Νικολουδάκης (niknikgrk@yahoo.gr) Ιούλιος 2009 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Κατασκευή ηλεκτρονικού παιχνιδιού με τίτλο «Χώνεψέ Το !!!» για το πεπτικό σύστημα & έρευνα σε μαθητές της Ε’ ΔημοτικούΜαρία Γεωργία Δρόλλα (maria.drolla@gmail.com) Ιούνιος 2009 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Δημιουργία ψηφιακού παιχνιδιού για τη διδασκαλία εννοιών πληροφορικής σε μαθητές Δ’ ΔημοτικούΠωλίνα Πλουμιδάκη (paulina.ploumidaki@gmail.com) Ιούνιος 2009 ΔΔΠΜΣ Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση |
|||
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -