Οικονομική των Δικτύων

Εμμανουήλ Αθανασίου

Περιγραφή
Το μάθημα στοχεύει να εισαγάγει στην προβληματική των στρατηγικών αποφάσεων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αγορές δικτυακών αγαθών. Τα δικτυακά αγαθά διαφοροποιούνται από τα παραδοσιακά αγαθά επειδή υπόκεινται σε εξωτερικότητες δικτύου. Έτσι, ενώ στην περίπτωση των παραδοσιακών αγαθών η αξία για τον κάθε καταναλωτή εξαρτάται από την ποσότητα του αγαθού που αυτός προμηθεύεται, στην περίπτωση των δικτυακών αγαθών η αξία αυτή επηρεάζεται επιπλέον και από το πόσοι άλλοι καταναλωτές κάνουν χρήση του ιδίου προϊόντος. Ανάλογα όταν επικρατεί δικτυακός τρόπος παραγωγής, οι εξωτερικότητες μεταξύ των σημείων πρόσβασης του δικτύου αποδίδουν μεγαλύτερη αξία στο σύνολο του δικτύου από το άθροισμα της αξίας των σημείων πρόσβασης. Στις δικτυακές αγορές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών, η αγορά λογισμικού, ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών και των μεταφορών, τμήμα του τραπεζικού τομέα όπως και η αγορά πληροφόρησης. Κοινά χαρακτηριστικά των κλάδων αυτών είναι -ο βαθμός
Περισσότερα  

Ημερολόγιο