Ψυχοπαθολογία του παιδιού: κοινωνική και μαθησιακή περιθωριοποίηση

Όλγα Μαράτου

Περιγραφή

Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η παρουσίαση διαταραχών της παιδικής ηλικίας, οι οποίες συνεπάγονται ιδιαιτερότητες και αναπηρίες, που οδηγούν σε κοινωνική και εκπαιδευτική περιθωριοποίηση/ απομόνωση. Οι διαταραχές περιγράφονται ως προς τη συμπτωματολογία τους, τις ερευνητικές και θεωρητικές επιστημονικές προσπάθειες εύρεσης της αιτιολογίας τους (οργανική ή/ και ψυχογενής) και τις ποικίλες θεραπευτικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπισή τους.  Συζητούνται ιδιαίτερα οι δυσκολίες που επηρεάζουν την ομαλή ένταξη των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το μάθημα περιέχει ένα θεωρητικό μέρος (8-9 εβδομαδιαία μαθήματα), που στοχεύει στην εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών με την κρατούσα στην Ελλάδα ορολογία των  διεθνών εγχειριδίων κατάταξης των ψυχικών  διαταραχών των παιδιών (DSM και ICD).  Η παρουσίαση είναι κριτική απέναντι στην επικράτηση του κυρίαρχου ψυχιατρικού λόγου στην Ελλάδα, ενός λόγου που παραμένει περιγραφικός – φαινομελογικός και οδηγεί σε «ετικετοποίηση» των παιδιών

Περισσότερα  

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -