Πρακτική Άσκηση

Κατερίνα Σάλτα, Κατερίνα Πασχαλίδου

Περιγραφή

Το μάθημα εστιάζει στην προσαρμογή των φοιτητών/φοιτητριών στο σχολικό περιβάλλον από την οπτική του διδάσκοντα/της διδάσκουσα και την απόκτηση εμπειριών σχετικών με τη διδασκαλία της Χημείας.

Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει  ο μεταπτυχιακός φοιτητής /η  μεταπτυχιακή φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:

  • Λήψη αποφάσεων
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας

Ενότητες

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων ο μεταπτυχιακός φοιτητής /η  μεταπτυχιακή φοιτήτρια αναμένεται να είναι σε θέση να::

Γνώσεις:

  • αναγνωρίζει τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών σε θέματα Χημείας
  • γνωρίζει τις μεθόδους διδασκαλίας και να επιλέγουν την κατάλληλη στις συγκεκριμένες συνθήκες
  • αναγνωρίζει περιπτώσεις μαθητών που χρειάζονται διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας

Δεξιότητες:

  • εκτιμά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων μορφών διδασκαλίας
  • προσαρμόζει τη διδασκαλία τους ανάλογα με το περιεχόμενο του μαθήματος αλλά και τις δυνατότητες της τάξης
  • εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας
  • χρησιμοποιεί τις Νέες Τεχνολογίες
  • συνδέει την διδασκαλία της Χημείας με τη Φύση της Χημείας

Ικανότητες:

  • διεγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών
  • συνδέει τη διδασκαλία με κοινωνικό-επιστημονικά θέματα όπως τα περιβαλλοντικά
  • ενισχύει μέσα από τη διδασκαλία της Χημείας τον σεβασμό στο Φυσικό Περιβάλλον
  • ενθαρρύνει τους μαθητές να συνεργάζονται και να εργάζονται ομαδικά με σεβασμό στη διαφορετικότητα
  • αναπτύσσει την εμπιστοσύνη των μαθητών προς την επιστήμη

Οι φοιτητές/τριες του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών πραγματοποιούν κατά τη διάρκεια του 3ου εξαμήνου την πρακτική τους άσκηση σε Γυμνάσια ή Λύκεια και σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς που έχει ορίσει η ΕΠΣ του ΠΜΣ ως μέντορες. Οι μέντορες είναι διδάκτορες και κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στη Διδακτική της Χημείας.

Η πρακτική άσκηση περιλαμβάνει για τους φοιτητές/τριες, οι οποίοι/ες δεν εργάζονται ως εκπαιδευτικοί στην τυπική εκπαίδευση, προγραμματισμένες παρακολουθήσεις δειγματικών διδασκαλιών μαθημάτων Χημείας επί 52 ώρες, ακολουθούμενες από οργανωμένη αναστοχαστική συζήτηση. Επιπλέον, όλοι οι φοιτητές/τριες, εν ενεργεία εκπαιδευτικοί και μη, πραγματοποιούν 2 ωριαίες διδασκαλίες ο/η καθένας/εμία παρουσία του μέντορα.

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται από τον/την μέντορα κατά τη συζήτηση που ακολουθεί  μετά από τις δειγματικές διδασκαλίες και από την διδασκαλία που κάνει ο φοιτητής/η φοιτήτρια.

Ο/Η μέντορας εξηγεί τα κριτήρια αξιολόγησης (φύλλα εργασίας, σχέδιο μαθήματος, άνεση, επιλογή κατάλληλης μεθόδου διδασκαλίας κ.ά) από την αρχή της πρακτικής άσκησης.

 

Eilks, I., & Hofstein, A. (Eds.). (2013). Teaching chemistry–a studybook: A practical guide and textbook for student teachers, teacher trainees and teachers. Springer Science & Business Media.

Sjöström, J., Eilks, I., & Talanquer, V. (2020). Didaktik models in chemistry education. Journal of Chemical Education, 97(4), 910-915.

ΣΥΝΑΦH ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚA ΠΕΡΙΟΔΙΚA

Journal of Chemical Education

Chemistry Teacher International

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -