Πρακτική Άσκηση
Κατερίνα Σάλτα, Κατερίνα Πασχαλίδου
Το μάθημα εστιάζει στην προσαρμογή των φοιτητών/φοιτητριών στο σχολικό περιβάλλον από την οπτική του διδάσκοντα/της διδάσκουσα και την απόκτηση εμπειριών σχετικών με τη διδασκαλία της Χημείας.
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο μεταπτυχιακός φοιτητής /η μεταπτυχιακή φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
- Λήψη αποφάσεων
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
Το μάθημα εστιάζει στην προσαρμογή των φοιτητών/φοιτητριών στο σχολικό περιβάλλον από την οπτική του διδάσκοντα/της διδάσκουσα και την απόκτηση εμπειριών σχετικών με τη διδασκαλία της Χημείας.
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο μεταπτυχιακός φοιτητής /η μεταπτυχιακή φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
- Λήψη αποφάσεων
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
Το μάθημα εστιάζει στην προσαρμογή των φοιτητών/φοιτητριών στο σχολικό περιβάλλον από την οπτική του διδάσκοντα/της διδάσκουσα και την απόκτηση εμπειριών σχετικών με τη διδασκαλία της Χημείας.
Οι γενικές ικανότητες που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο μεταπτυχιακός φοιτητής /η μεταπτυχιακή φοιτήτρια και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:
- Λήψη αποφάσεων
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων ο μεταπτυχιακός φοιτητής /η μεταπτυχιακή φοιτήτρια αναμένεται να είναι σε θέση να::
Γνώσεις:
- αναγνωρίζει τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών σε θέματα Χημείας
- γνωρίζει τις μεθόδους διδασκαλίας και να επιλέγουν την κατάλληλη στις συγκεκριμένες συνθήκες
- αναγνωρίζει περιπτώσεις μαθητών που χρειάζονται διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας
Δεξιότητες:
- εκτιμά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων μορφών διδασκαλίας
- προσαρμόζει τη διδασκαλία τους ανάλογα με το περιεχόμενο του μαθήματος αλλά και τις δυνατότητες της τάξης
- εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας
- χρησιμοποιεί τις Νέες Τεχνολογίες
- συνδέει την διδασκαλία της Χημείας με τη Φύση της Χημείας
Ικανότητες:
- διεγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών
- συνδέει τη διδασκαλία με κοινωνικό-επιστημονικά θέματα όπως τα περιβαλλοντικά
- ενισχύει μέσα από τη διδασκαλία της Χημείας τον σεβασμό στο Φυσικό Περιβάλλον
- ενθαρρύνει τους μαθητές να συνεργάζονται και να εργάζονται ομαδικά με σεβασμό στη διαφορετικότητα
- αναπτύσσει την εμπιστοσύνη των μαθητών προς την επιστήμη
Οι φοιτητές/τριες του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών πραγματοποιούν κατά τη διάρκεια του 3ου εξαμήνου την πρακτική τους άσκηση σε Γυμνάσια ή Λύκεια και σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς που έχει ορίσει η ΕΠΣ του ΠΜΣ ως μέντορες. Οι μέντορες είναι διδάκτορες και κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στη Διδακτική της Χημείας.
Η πρακτική άσκηση περιλαμβάνει για τους φοιτητές/τριες, οι οποίοι/ες δεν εργάζονται ως εκπαιδευτικοί στην τυπική εκπαίδευση, προγραμματισμένες παρακολουθήσεις δειγματικών διδασκαλιών μαθημάτων Χημείας επί 52 ώρες, ακολουθούμενες από οργανωμένη αναστοχαστική συζήτηση. Επιπλέον, όλοι οι φοιτητές/τριες, εν ενεργεία εκπαιδευτικοί και μη, πραγματοποιούν 2 ωριαίες διδασκαλίες ο/η καθένας/εμία παρουσία του μέντορα.
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται από τον/την μέντορα κατά τη συζήτηση που ακολουθεί μετά από τις δειγματικές διδασκαλίες και από την διδασκαλία που κάνει ο φοιτητής/η φοιτήτρια.
Ο/Η μέντορας εξηγεί τα κριτήρια αξιολόγησης (φύλλα εργασίας, σχέδιο μαθήματος, άνεση, επιλογή κατάλληλης μεθόδου διδασκαλίας κ.ά) από την αρχή της πρακτικής άσκησης.
Eilks, I., & Hofstein, A. (Eds.). (2013). Teaching chemistry–a studybook: A practical guide and textbook for student teachers, teacher trainees and teachers. Springer Science & Business Media.
Sjöström, J., Eilks, I., & Talanquer, V. (2020). Didaktik models in chemistry education. Journal of Chemical Education, 97(4), 910-915.
ΣΥΝΑΦH ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚA ΠΕΡΙΟΔΙΚA
Journal of Chemical Education
Chemistry Teacher International
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -