Εφαρμογές σε τεχνικές και υλικά της Γλυπτικής

Λάμπρος Αραχωβίτης

Περιγραφή

 ­­­!­  Για περισσότερες πληροφορίες και ενδεικτική βιβλιογραφία δείτε:  description

 ­­

­Εξοικείωση με τη καλλιτεχνική μορφή της γλυπτικής, της γλώσσας ­και ­­των ­­λειτουργιών της, ­εντός και εκτός ιστορικού πλαισίου. ­Στόχος, η απάντηση στο ερώτημα αν και κατά πόσο ένα έργο μπορεί να μεταφέρει διαχρονικές αισθητικές αξίες.

 

Τα στάδια της δημιουργικής διαδικασίας, οι τεχνικές, τα υλικά με τις ποικίλες αισθητές τους ιδιότητες, οι ειδικές επιλογές και ο τρόπος χειρισμού των οποίων τα καθιστούν μέσα επικοινωνίας στο πεδίο της ανθρώπινης δραστηριότητας.

 

 

Συμπληρωματικά Στοιχεία:

 ! Παρακαλείστε να ελέγχετε συχνά τη περιοχή  announcements­

 ­­­­­­­

Το μάθημα διεξάγεται με τη μορφή σεμιναρίου ελεύθερης επιλογής. ­Οι ­­συμμετέχοντ­ες  προσεγγίζουν, διά της ανακάλυψης (με τη ­βοήθεια του σχεδίου, του πλαστικού ­σκίτσου και άλλων ασκήσεων), τα ζητήματα που εξετάζονται παρακάτω:


Ενότητες

­

~ Έκφραση ιδεών και επίλυση προβλημάτων: η Τέχνη ως δομημένη γλώσσα.­­­

­~ Επιλογή μεταξύ των καλλιτεχνικών μορφών για την επίτευξη επικοινωνιακών σκοπώνπότε και γιατί στρεφόμαστε στη γλυπτική;­

~ Συνδυασμοί των καλλιτεχνικών μορφών: εξυπηρέτηση ιδίων αναγκών και κατασκευή "σκηνικού" για τις ανθρώπινες δραστηριότητες.

~ Η ειδική λειτουργία των καλλιτεχνικών μορφών μέσα στα γενικά πλαίσια των κοινωνικών εκδηλώσεων.

­

Ανεξαρτησία ή υπαγωγή του καλλιτεχνικού σχεδιασμού σε συγκεκριμένες απαιτήσεις;

 x "Πυγμαλίων και Γαλάτεια": είναι η γλυπτική προσομοίωση της πραγματικότητας, ή το ομοίωμα γλυπτική;

 ~  Τα υλικά ως φορείς της έκφρασης: αισθητές ιδιότητες, συνδηλώσεις και συμβολισμοί.­
 ~  Ειδικές επιλογές ανάμεσα στις ποιότητες των υλικών: ο δημιουργός ως καταλύτης της μετουσίωσης του υλικού σε μέσο.

Τυποποίηση των μεθόδων: ο δρόμος προς το αναμενόμενο αποτέλεσμα.­

Προσωπικές τεχνικές: ο ιδιαίτερος τρόπος χειρισμού των μέσων. Πειραματισμός και ρεπερτόριο.

Πώς οι ποιότητες ενός έργου επηρεάζουν μέσω της προβολής νοημάτων σε "άψυχες" φόρμες;­

Οπτικές και απτικές ποιότητες: η απήχηση ατομικών και πολιτισμικών εμπειριών.

Αντιδράσεις στα φυσικά ερεθίσματα: ο θεατής ως ενεργό ον.

Θετικός και αρνητικός χώρος: η ένταξη του έργου στο πεδίο δράσης του θεατή.­

Παρατήρηση, απόφαση, εφαρμογή: έμπρακτες δοκιμές στη σύνθεση και τα επιμέρους στοιχεία της.

Προσθετικός και αφαιρετικός τρόπος εργασίας: χτίζω ή αποκαλύπτω τη μορφή;

Ολόγλυφο / ανάγλυφο έργο: οπτική γωνία, προοπτικές αλλοιώσεις, διαπραγμάτευση των όγκων. Ασκήσεις στα είδη του αναγλύφου.

~ Κλίμακες και αναλογίες: εφαρμοσμένες γεωμετρικές μέθοδοι μεταφοράς σημείων, σμίκρυνσης και μεγέθυνσης. Κλασικοί, μεσαιωνικοί, αναγεννησιακοί κανόνες και πειράματα.­

x Μήτρες και εκμαγεία: τρόποι παραγωγής αντιγράφων από την αρχαιότητα έως σήμερα.

~ Επαφή με συνήθεις εφαρμογές: ΤερακόταΧαλκοχυτικήΜαρμαρογλυπτική

 

*με επισκέψεις σε εργαστήρια.

Ημερολόγιο