Μάθημα : Εισαγωγή στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής
Κωδικός : THEOL170
-
Θεματικές Ενότητες
-
Πώς εμφανίζεται το υλικό κάθε Θεματικής Ενότητας
-
Α. Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη
-
Β. Ιδεολογίες και Φιλοσοφίες της Εκπαίδευσης
-
Γ. Εκπαίδευση και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών
-
Δ. Εκπαίδευση και Πολιτική (Α΄μέρος)-Παιδαγωγικές προσεγγίσεις-Τα παραδείγματα της εκπαίδευσης (Β΄μέρος)
-
Ε. Ατομική επίδοση: Οι βασικές ψυχολογικές θεωρίες και εισαγωγή στις θεωρίες μάθησης
-
Πώς εμφανίζεται το υλικό κάθε Θεματικής Ενότητας
Δ. Εκπαίδευση και Πολιτική (Α΄μέρος)-Παιδαγωγικές προσεγγίσεις-Τα παραδείγματα της εκπαίδευσης (Β΄μέρος)
Σας καλωσορίζω στην τέταρτη θεματική ενότητα του μαθήματος, που έχει δύο μέρη. Το Α Μέρος αφορά τη σχέση Εκπαίδευσης και Πολιτικής και το Β Μέρος τις βασικές Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις, τα τρία Παραδείγματα της Εκπαίδευσης.
Με την ολοκλήρωση της ενότητας (παρουσιάσεις ppt και από το βιβλίο σελ. 201-206, 207, 210-211, 220-223 και 225-226) θα μπορείτε να:
- αναλύετε πώς οι διαφορετικές πολιτικές ιδεολογίες (νεοσυντηρητικές, νεοφιλελεύθερες, σοσιαλδημοκρατικές, σοσιαλιστικές) μεταφράζονται σε εκπαιδευτικές πολιτικές και αντίστοιχα διαφορετικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης
- διακρίνετε τα τρία βασικά Παραδείγματα εκπαίδευσης (δασκαλοκεντρικό, μαθητοκεντρικό, μετασχηματιστικό-νέας μάθησης) και τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις τους με τις αντίστοιχες διαστάσεις τους (αρχιτεκτονική τάξης, λεκτική επικοινωνία, σχέσεις, κοινωνιο-πολιτισμική φιλοσοφία, κτητικές σχέσεις, επιστημολογία, παιδαγωγική, ηθική)
Με την εμπειρία από την ανάλυση του σύγχρονου ΠΣ, που θα κάνετε στη δραστηριότητα της διαφάνειας 7 της παρουσίασης "ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ", θυμηθείτε το σχολείο-την εκπαίδευση που τελειώσατε και σκεφτείτε με βάση ποιο παράδειγμα, ποια παιδαγωγική προσέγγιση ήταν σχεδιασμένο και συγκρίνετέ το με τα παραδείγματα που εμφανίζονται στις δύο ταινίες που αναλύουμε.