Μάθημα : Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΤΕΚ 002, παλαιό ΠΔ 148) Educational Research Methodology
Κωδικός : PPP356
-
Θεματικές Ενότητες
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
-
Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας
-
Μεθοδολογίες, μέθοδοι και δεδομένα. Η κατασκευή της προσωπικής ερευνητικής ταυτότητας.
-
Η δημοσκόπηση και το ερωτηματολόγιο
-
Θεμελιωμένη Θεωρία
-
Στοιχεία περιγραφικής στατιστικής και παρουσίασης των αποτελεσμάτων
-
Συνάφειες και συσχετίσεις στην ποσοτική έρευνα
-
Η ανάλυση των κατηγορικών δεδομένων
-
Η έννοια και οι μέθοδοι της μη παραμετρικής ανάλυσης
-
Απλή παλινδρόμηση και Ανάλυση Διακύμανσης
-
Η ανάλυση περιεχομένου ως μέθοδος έρευνας
-
Η Φαινομενολογία ως φιλοσοφικό ρεύμα και ως ερευνητική μεθοδολογία
-
Η Μικροκοινωνιολογική έρευνα: Μεθοδολογίες, μέθοδοι και «κρίσεις»
-
Εισαγωγή στη μέθοδο της ερευνητικής συνέντευξης: Δομή, τύποι, στάδια, λεκτικά πλαίσια, σχέσεις εξουσίας, και τρόποι καταγραφής
-
Εισαγωγή στη κοινωνική σημειωτική και την Κριτική Ανάλυση Λόγου
-
Ακαδημαϊκή ελευθερία
-
Ζητήματα συγκατάθεσης
-
Κώδικας Δεοντολογίας στην Έρευνα
-
Προσωπικά δεδομένα
-
Δημόσια δεδομένα
-
Βιντεοσκοπημένα μαθήματα 2023-2024
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
Εισαγωγή στη κοινωνική σημειωτική και την Κριτική Ανάλυση Λόγου
Η σύγχρονη Σημειωτική ξεκίνησε από τους Ferdinand de Saussure και Charles Sanders Peirce και σήμερα βρίσκεται όχι μόνο στις θέσεις του Jean Piaget και του Lev Vygotsky αλλά και σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα του Δομισμού και του Μεταδομισμού. Στις μέρες μας η κοινωνική σημειωτική του Gunther Kress έχει πολλές εφαρμογές στην Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνει παρουσίαση του Δομισμού (Στρουκτουραλισμού) και Μεταδομισμού, καθώς και των κυριότερων εκπροσώπων και θέσεων της ευρείας επιστημονικής περιοχής που ονομάζεται «Κριτική Ανάλυση Λόγου» (Critical Discourse Analysis).