Μάθημα : Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΤΕΚ 002, παλαιό ΠΔ 148) Educational Research Methodology
Κωδικός : PPP356
-
Θεματικές Ενότητες
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
-
Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας
-
Μεθοδολογίες, μέθοδοι και δεδομένα. Η κατασκευή της προσωπικής ερευνητικής ταυτότητας.
-
Η δημοσκόπηση και το ερωτηματολόγιο
-
Θεμελιωμένη Θεωρία
-
Στοιχεία περιγραφικής στατιστικής και παρουσίασης των αποτελεσμάτων
-
Συνάφειες και συσχετίσεις στην ποσοτική έρευνα
-
Η ανάλυση των κατηγορικών δεδομένων
-
Η έννοια και οι μέθοδοι της μη παραμετρικής ανάλυσης
-
Απλή παλινδρόμηση και Ανάλυση Διακύμανσης
-
Η ανάλυση περιεχομένου ως μέθοδος έρευνας
-
Η Φαινομενολογία ως φιλοσοφικό ρεύμα και ως ερευνητική μεθοδολογία
-
Η Μικροκοινωνιολογική έρευνα: Μεθοδολογίες, μέθοδοι και «κρίσεις»
-
Εισαγωγή στη μέθοδο της ερευνητικής συνέντευξης: Δομή, τύποι, στάδια, λεκτικά πλαίσια, σχέσεις εξουσίας, και τρόποι καταγραφής
-
Εισαγωγή στη κοινωνική σημειωτική και την Κριτική Ανάλυση Λόγου
-
Ακαδημαϊκή ελευθερία
-
Ζητήματα συγκατάθεσης
-
Κώδικας Δεοντολογίας στην Έρευνα
-
Προσωπικά δεδομένα
-
Δημόσια δεδομένα
-
Βιντεοσκοπημένα μαθήματα 2023-2024
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
Η Μικροκοινωνιολογική έρευνα: Μεθοδολογίες, μέθοδοι και «κρίσεις»
Πολλές έρευνες γίνονται σε επίπεδο μικροκοινωνιολογίας (σχολεία, φυλακές, νοσοκομεία κλπ.). Στη συνεδρία αυτή συζητείται η θέση του ερευνητή ως «εργαλείου» έρευνας στο πεδίο, η σχέση του με τους συμμετέχοντες και τα ζητήματα δεοντολογίας, η «δειγματοληψία» και οι αποκλεισμοί, η κρίση της αναπαράστασης, η κρίση της νομιμοποίησης και η κρίση της πράξης. Θα παρουσιαστούν τα εξής κείμενα.
Σαββάκης, Μ. (2014). Μικροκοινωνιολογία και κοινωνική γνώση: η βιογραφική προσέγγιση ως γέφυρα ανάμεσα στη θεωρία και της ποιοτικές μεθόδους. In Μ. Πουρκός (Ed.), Δυνατότητες και ορια μίξης των μεθοδολογιών στην κοινωνική, ψυχολογική και εκπαιδευτική έρευνα (pp. 243–268). Αθήνα: Εκδοτικός Όμιλος ΙΩΝ.
«Χωροχρονικές και ενσώματες σχέσεις στη καθημερινότητα των εκπαιδευτικών» (των ερευνητών Janet Holland, Tuula Gordon, & Elina Lahelma, 2007, σε μετάφραση), για τη Συμβολική Διαντίδραση και την ενσώματη στροφή στην ερευνητική μεθοδολογία.
«Ξέρω περισσότερα από όσα φαντάζεσαι: Μια ταξινομία χρήσης εκφραστικών τρόπων στη μετασχηματιστική μάθηση» (των Lyle Yorks & Elizabeth Kasl, 2006, σε μετάφραση) για τις βασισμένες στην τέχνη ποιοτικές μεθοδολογίες