Μάθημα : Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΤΕΚ 002, παλαιό ΠΔ 148) Educational Research Methodology
Κωδικός : PPP356
-
Θεματικές Ενότητες
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
-
Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας
-
Μεθοδολογίες, μέθοδοι και δεδομένα. Η κατασκευή της προσωπικής ερευνητικής ταυτότητας.
-
Η δημοσκόπηση και το ερωτηματολόγιο
-
Θεμελιωμένη Θεωρία
-
Στοιχεία περιγραφικής στατιστικής και παρουσίασης των αποτελεσμάτων
-
Συνάφειες και συσχετίσεις στην ποσοτική έρευνα
-
Η ανάλυση των κατηγορικών δεδομένων
-
Η έννοια και οι μέθοδοι της μη παραμετρικής ανάλυσης
-
Απλή παλινδρόμηση και Ανάλυση Διακύμανσης
-
Η ανάλυση περιεχομένου ως μέθοδος έρευνας
-
Η Φαινομενολογία ως φιλοσοφικό ρεύμα και ως ερευνητική μεθοδολογία
-
Η Μικροκοινωνιολογική έρευνα: Μεθοδολογίες, μέθοδοι και «κρίσεις»
-
Εισαγωγή στη μέθοδο της ερευνητικής συνέντευξης: Δομή, τύποι, στάδια, λεκτικά πλαίσια, σχέσεις εξουσίας, και τρόποι καταγραφής
-
Εισαγωγή στη κοινωνική σημειωτική και την Κριτική Ανάλυση Λόγου
-
Ακαδημαϊκή ελευθερία
-
Ζητήματα συγκατάθεσης
-
Κώδικας Δεοντολογίας στην Έρευνα
-
Προσωπικά δεδομένα
-
Δημόσια δεδομένα
-
Βιντεοσκοπημένα μαθήματα 2023-2024
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
Συνάφειες και συσχετίσεις στην ποσοτική έρευνα
Δείτε εδώ. Η ταυτόχρονη μελέτη δύο ή περισσότερων μεταβλητών αποτελεί πολύ μεγάλο κεφάλαιο στη μεθοδολογία των ποσοτικών ερευνών. Στο πλαίσιο αυτό θα συζητηθεί η έννοια της διακύμανσης της συνδιακύμανσης και της συνάφειας. Θα συζητηθούν οι σχετικές προσεγγίσεις του Karl Pearson και του Charles Spearman. Θα αναφερθούμε στη διαφορά του δείκτη biserial και του point biserial. Θα διανεμηθεί το άρθρο «Εγκυροποίηση του “προ-αγωνιστικού ερωτηματολογίου” σε αθλητές μεσαίων αποστάσεων» (Κωνσταντίνα Αράπογλου κ.ά., 2013). Θα γίνει εφαρμογή σε πραγματικά δεδομένα με το SPSS. Δείτε εδώ την διακύμανση.