Μάθημα : Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΤΕΚ 002, παλαιό ΠΔ 148) Educational Research Methodology
Κωδικός : PPP356
-
Θεματικές Ενότητες
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
-
Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας
-
Μεθοδολογίες, μέθοδοι και δεδομένα. Η κατασκευή της προσωπικής ερευνητικής ταυτότητας.
-
Η δημοσκόπηση και το ερωτηματολόγιο
-
Θεμελιωμένη Θεωρία
-
Στοιχεία περιγραφικής στατιστικής και παρουσίασης των αποτελεσμάτων
-
Συνάφειες και συσχετίσεις στην ποσοτική έρευνα
-
Η ανάλυση των κατηγορικών δεδομένων
-
Η έννοια και οι μέθοδοι της μη παραμετρικής ανάλυσης
-
Απλή παλινδρόμηση και Ανάλυση Διακύμανσης
-
Η ανάλυση περιεχομένου ως μέθοδος έρευνας
-
Η Φαινομενολογία ως φιλοσοφικό ρεύμα και ως ερευνητική μεθοδολογία
-
Η Μικροκοινωνιολογική έρευνα: Μεθοδολογίες, μέθοδοι και «κρίσεις»
-
Εισαγωγή στη μέθοδο της ερευνητικής συνέντευξης: Δομή, τύποι, στάδια, λεκτικά πλαίσια, σχέσεις εξουσίας, και τρόποι καταγραφής
-
Εισαγωγή στη κοινωνική σημειωτική και την Κριτική Ανάλυση Λόγου
-
Ακαδημαϊκή ελευθερία
-
Ζητήματα συγκατάθεσης
-
Κώδικας Δεοντολογίας στην Έρευνα
-
Προσωπικά δεδομένα
-
Δημόσια δεδομένα
-
Βιντεοσκοπημένα μαθήματα 2023-2024
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
Δημόσια δεδομένα
Στην χώρα μας, παρόλες τις κατά καιρούς πολιτικές προθέσεις, δεν είναι διαθέσιμα ούτε τα πλέον βασικά δημόσια στατιστικά στοιχεία που έχουν να κάνουν με γενικότερα ζητήματα εκπαίδευσης, όπως είναι, για παράδειγμα, η σχολική διαρροή, οι γεωγραφικές ανισότητες στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, τα χαρακτηριστικά της φοίτησης μειονοτήτων, οι επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, τα προσόντα των στελεχών εκπαίδευσης κτλ.
Όμως, τα δεδομένα που παράγουν οι θεσμοθετημένες πηγές εξουσίας πρέπει να αποτελούν κτήμα όλων. Η πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα αποτελεί κατοχυρωμένο συνταγματικό δικαίωμα. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι πολίτες έχουν πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα (βλ. π.χ. Μεγάλη Βρετανία), ενώ σε περιπτώσεις έρευνας, υπάρχει πρόσβαση ακόμα και σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.