Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΤΕΚ 002, παλαιό ΠΔ 148) Educational Research Methodology

Κωδικός : PPP356

Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΤΕΚ 002, παλαιό ΠΔ 148) Educational Research Methodology

PPP356  -  Αθανάσιος Βέρδης

Ενότητες - Δημόσια δεδομένα

Δημόσια δεδομένα

Στην χώρα μας, παρόλες τις κατά καιρούς πολιτικές προθέσεις, δεν είναι διαθέσιμα ούτε τα πλέον βασικά δημόσια στατιστικά στοιχεία που έχουν να κάνουν με γενικότερα ζητήματα εκπαίδευσης, όπως είναι, για παράδειγμα, η σχολική διαρροή, οι γεωγραφικές ανισότητες στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, τα χαρακτηριστικά της φοίτησης μειονοτήτων, οι επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, τα προσόντα των στελεχών εκπαίδευσης κτλ.

Όμως, τα δεδομένα που παράγουν οι θεσμοθετημένες πηγές εξουσίας πρέπει να αποτελούν κτήμα όλων. Η πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα αποτελεί κατοχυρωμένο συνταγματικό δικαίωμα. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες,  οι πολίτες έχουν πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα (βλ. π.χ. Μεγάλη Βρετανία), ενώ σε περιπτώσεις έρευνας, υπάρχει πρόσβαση ακόμα και σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.