Μάθημα : Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΤΕΚ 002, παλαιό ΠΔ 148) Educational Research Methodology
Κωδικός : PPP356
-
Θεματικές Ενότητες
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
-
Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας
-
Μεθοδολογίες, μέθοδοι και δεδομένα. Η κατασκευή της προσωπικής ερευνητικής ταυτότητας.
-
Η δημοσκόπηση και το ερωτηματολόγιο
-
Θεμελιωμένη Θεωρία
-
Στοιχεία περιγραφικής στατιστικής και παρουσίασης των αποτελεσμάτων
-
Συνάφειες και συσχετίσεις στην ποσοτική έρευνα
-
Η ανάλυση των κατηγορικών δεδομένων
-
Η έννοια και οι μέθοδοι της μη παραμετρικής ανάλυσης
-
Απλή παλινδρόμηση και Ανάλυση Διακύμανσης
-
Η ανάλυση περιεχομένου ως μέθοδος έρευνας
-
Η Φαινομενολογία ως φιλοσοφικό ρεύμα και ως ερευνητική μεθοδολογία
-
Η Μικροκοινωνιολογική έρευνα: Μεθοδολογίες, μέθοδοι και «κρίσεις»
-
Εισαγωγή στη μέθοδο της ερευνητικής συνέντευξης: Δομή, τύποι, στάδια, λεκτικά πλαίσια, σχέσεις εξουσίας, και τρόποι καταγραφής
-
Εισαγωγή στη κοινωνική σημειωτική και την Κριτική Ανάλυση Λόγου
-
Ακαδημαϊκή ελευθερία
-
Ζητήματα συγκατάθεσης
-
Κώδικας Δεοντολογίας στην Έρευνα
-
Προσωπικά δεδομένα
-
Δημόσια δεδομένα
-
Βιντεοσκοπημένα μαθήματα 2023-2024
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
Ζητήματα συγκατάθεσης
Η συγκατάθεση είναι νόμιμη όταν παρέχεται από πρόσωπα που δεν στερούνται τη δικαιοπρακτική ικανότητα και έχουν την ικανότητα συναίνεσης, δηλαδή την ικανότητα αντίληψης της ενημέρωσης που τους παρέχεται για το σκοπό, τη φύση του αντικειμένου της έρευνας, τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, τον τρόπο διαχείρισης των προσωπικών τους δεδομένων, αλλά και τους πιθανούς κινδύνους από τη διεξαγωγή της έρευνας.
Σε κάθε περίπτωση η προηγηθείσα της συγκατάθεσης ενημέρωση του υποκειμένου της έρευνας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη νομιμότητα της συγκατάθεσης του υποκειμένου. Η συγκατάθεση των ανικάνων για δικαιοπραξία παρέχεται από τους νομίμους αντιπροσώπους του υποκειμένου των δεδομένων και συγκεκριμένα επί ενηλίκων από το δικαστικό συμπαραστάτη, επί ανηλίκων από τους γονείς ή τους ασκούντες τη γονική μέριμνα αυτών ή τον επίτροπο.
Ο ΓΚΠΔ εναποθέτει στην κρίση του εθνικού νομοθέτη το όριο της ψηφιακής ενηλικίωσης των ανηλίκων καθορίζοντας ως πλαίσιο το 13ο- 16οέτος της ηλικίας, Ο Έλληνας νομοθέτης ορίζει ως όριο ψηφιακής ενηλικίωσης τη συμπλήρωση του 15ου έτους της ηλικίας του (άρθρο 21 ν. 4624/2019), παρά το ότι ο κάτω των 16 ετών ανήλικος δεν έχει κατά κανόνα δικαιοπρακτική ικανότητα.