Μάθημα : Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΤΕΚ 002, παλαιό ΠΔ 148) Educational Research Methodology
Κωδικός : PPP356
-
Θεματικές Ενότητες
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
-
Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας
-
Μεθοδολογίες, μέθοδοι και δεδομένα. Η κατασκευή της προσωπικής ερευνητικής ταυτότητας.
-
Η δημοσκόπηση και το ερωτηματολόγιο
-
Θεμελιωμένη Θεωρία
-
Στοιχεία περιγραφικής στατιστικής και παρουσίασης των αποτελεσμάτων
-
Συνάφειες και συσχετίσεις στην ποσοτική έρευνα
-
Η ανάλυση των κατηγορικών δεδομένων
-
Η έννοια και οι μέθοδοι της μη παραμετρικής ανάλυσης
-
Απλή παλινδρόμηση και Ανάλυση Διακύμανσης
-
Η ανάλυση περιεχομένου ως μέθοδος έρευνας
-
Η Φαινομενολογία ως φιλοσοφικό ρεύμα και ως ερευνητική μεθοδολογία
-
Η Μικροκοινωνιολογική έρευνα: Μεθοδολογίες, μέθοδοι και «κρίσεις»
-
Εισαγωγή στη μέθοδο της ερευνητικής συνέντευξης: Δομή, τύποι, στάδια, λεκτικά πλαίσια, σχέσεις εξουσίας, και τρόποι καταγραφής
-
Εισαγωγή στη κοινωνική σημειωτική και την Κριτική Ανάλυση Λόγου
-
Ακαδημαϊκή ελευθερία
-
Ζητήματα συγκατάθεσης
-
Κώδικας Δεοντολογίας στην Έρευνα
-
Προσωπικά δεδομένα
-
Δημόσια δεδομένα
-
Βιντεοσκοπημένα μαθήματα 2023-2024
-
Η έννοια και οι φορείς τις εκπαιδευτικής έρευνας
Ακαδημαϊκή ελευθερία
Η ελευθερία της επιστημονικής έρευνας κατοχυρώνεται ως θεμελιώδες δικαίωμα στο Χάρτη θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 13), αλλά και στο ελληνικό Σύνταγμα (άρθρο 16 παρ.1), το οποίο μάλιστα αναγάγει σε υποχρέωση του Κράτους την ανάπτυξη και προαγωγή της έρευνας. Όπως γράφει ο διαπρεπής καθηγητής συνταγματικού δικαίου και ακαδημαϊκός Αριστόβουλος Μάνεσης:
Η προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας δεν είναι μόνο συνταγματική διάταξη. Πριν από αυτό ήταν, στο κοινωνικοπολιτικό πεδίο, διεκδίκηση. Ύστερα από αυτήν είναι κατάκτηση. Και θα λειτουργήσει στο μέτρο ιδίως που οι διδάσκοντες και οι διδασκόμενοι στα ΑΕΙ θα έχουν τη θέληση και τη δύναμη να την περιφρουρήσουν και να την αξιοποιήσουν.
Σύμφωνα και με την πρόσφατη (Οκτώβριος 2020) Διακήρυξη των υπουργών παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Βόννη, «κάθε περιορισμός της ακαδημαϊκής ελευθερίας πρέπει να είναι σύμφωνος με τη φύση της ελευθερίας αυτής και να βασίζεται σε νομικές διαδικασίες και στο γράμμα των νόμων» (βλ. την Διακύρηξη της Βόνης στα Έγγραφα).