Μάθημα : Διδακτική και Προπονητική Αθλητικών Ρίψεων
Κωδικός : PHED511
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ιστορική Εξέλιξη των Ριπτικών Αγωνισμάτων
-
Οι Ριπτικοί Παλμοί
-
Η τεχνική της Σφαιροβολίας
-
Μεθοδολογία διδασκαλίας της σφαιροβολίας
-
Η τεχνική της δισκοβολίας
-
Μεθοδολογία Διδασκαλίας της Δισκοβολίας
-
Η τεχνική του Ακοντισμού
-
Μεθοδολογία Διδασκαλίας του Ακοντισμού
-
Η τεχνική της Σφυροβολίας
-
Μεθοδολογία Διδασκαλίας της Σφυροβολίας
-
Κανονισμοί Αγώνων
-
Η θεωρία της προπόνησης
-
Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΡΙΨΕΩΝ
-
Ιστορική Εξέλιξη των Ριπτικών Αγωνισμάτων
Μεθοδολογία Διδασκαλίας του Ακοντισμού
Μολονότι ο ακοντισμός είναι μια ρίψη, που βρίσκεται πολύ κοντά στις φυσικές ριπτικές δραστηριότητες του ατόμου (πέταγμα μιας πέτρας) και βάρος σε σχέση με τα άλλα ριπτικά όργανα ελαφρύτερο, η διδασκαλία του παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες, ιδιαίτερα λόγω του μήκους του οργάνου που χρησιμοποιείται. Βασικός στόχος του αθλητή είναι να ρίξει το ακόντιο με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα σε γωνία 34-38 μοίρες.
Στάδιο 1. Ρίψεις με δύο χέρια. Ασκήσεις με βοηθητικά όργανα ή και το ακόντιο αρχικά μετωπικά από στατική θέση, αλλά και τη χρήση δύο ή τριών φυσιολογικών διασκελισμών...
Στάδιο 2. Ρίψεις με το ένα χέρι. Στο στάδιο αυτό ο αθλητής χρησιμοποιεί μπαλάκια ή ανάλογα βοηθητικά όργανα και εκτελεί τις ιδιες σχεδόν ασκήσεις με το στάδιο 1...
Στάδιο 3. Τα ειδικά βήματα. Στο στάδιο αυτό ο αθλητής εκπαιδεύεται στο κατέβασμα του χεριού ρίψης από την αρχική στην τελική θέση, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί σταυρωτούς διασκελισμούς με σκοπό να περάσει από τη θέση της τελικής διπλής στήριξης στην τελική προσπάθεια. Αρχικά περπατώντας, ενώ στη συνέχεια ο ρυθμός θα πρέπει συνεχώς επιταχυνόμενος ιδιαίτερα στους τρεις τελευταίους διασκελισμούς...
Στάδιο 4. Η ρίψη του ακοντίου. Μετά την ολοκλήρωση του σταδίου 3, ο αθλητής έχει καταφέρει να ρίχνει το βοηθητικό όργανο με τους 5 τελευταίους διασκελισμούς του παλμού, εκτελώντας το κατέβασμα και τον προωθητικό διασκελισμό των ειδικών βημάτων την κατάλληλη στιγμή και με το σωστό τρόπο, έιναι σε θέση να αρχίσει να ασκείται στη ρίψη του ακοντίου. Ακολουθώντας το ίδιο ακσησιολόγιο ο ασκούμενος θα πρέπει να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις, που δημιουργούνται από την αντικατάσταση της μπάλας με το ακόντιο...
Στάδιο 5. Το κατέβασμα του ακοντίου. Γίνεται αναφορά σε ασκήσεις που σκοπό έχουν να φέρουν το ακόντιο από την αρχική δίπλα και πάνω από τον κρόταφο θέση στην τελική του θέση με τεντωμένο-απλωμένω το χέρι ρίψης...
Στάδιο 6. Η δρομική φόρα. Η δρομική φόρα μπορεί να διδαχθεί με την προοδευτική αύξηση των διασκελισμών ανά δύο σε κάθε επόμενο στάδιο. Ο αθλητής αρχίζει να εκτελεί με 7ή 9 ή 11 κ.τ.λ. διασκελισμούς, κατά τους οποίους το ακόντιο κρατέται στην αρχική του θέση, μέχρι να φτάσει στο σημάδι έναρξης των ειδικών βημάτων. Για την εξάσκηση του ακοντιστή στη δρομική φόρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μια ποικιλία δρομικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θα βοηθήσουν στη θεμελίωση του σωστού ρυθμού και μεταφοράς του ακοντίου...